جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش رتبه ایران در جدیدترین رتبه بندی فیفا - هفته سیزدهم جام خلیج فارس فوتبال

ورزش

رتبه ایران در جدیدترین رتبه بندی فیفا - هفته سیزدهم جام خلیج فارس فوتبال

رتبه ایران در جدیدترین رتبه بندی فیفا

در جدیدترین رده‌بندی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران با سقوطی یک پله‌ای در مکان 49 بهترین تیم‌های جهان ایستاد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس فیفا جدیدترین رتبه بندی برترین‌های دنیا را در ماه گذشته میلادی (12 سپتامبر تا 17 اکتبر، 21 شهریور تا 25 مهرماه 92) را اعلام کرد که در این گزینش ایران با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل و با 613 امتیاز رتبه 49 جهان را کسب کرد.


در این فهرست تیم تحت امر کارلوس کی‌روش که سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی تایلند را 2 بر یک شکست داد، در میان تیم‌های آسیایی با 613 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.


همچنین در رده‌بندی بهترین تیم‌های دنیا اسپانیا، آلمان و آرژانتین به ترتیب با 1513، 1311 و 1266 امتیاز اول تا سوم هستند.

*****

سیدبندی فیفا برای قرعه‎‌کشی جام‌جهانی 2014

سیدبندی فیفا برای قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ فیفا برای قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل، 32 تیم صعود کننده را به چهار گلدان تقسیم کرده که ترتیب آن به شرح زیر است:

گلدان 1: هشت تیم برتر رتبه بندی جهانی فیفا (اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، سوئیس، برزیل و اروگوئه- در صورت پیروزی برابر اردن در بازی پلی‌آف)

گلدان 2: تیم‌های آفریقایی + تیم‌های آمریکای جنوبی (شیلی، اکوادور)

گلدان 3: تیم‌های اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان 1)

گلدان 4: تیم‌های آسیایی (ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا) + تیم‌های آمریکای شمالی (آمریکا، کاستاریکا، هندوراس و مکزیک- در صورت پیروزی برابر نیوزیلند در بازی پلی‌آف)

*در صورتی که تیم ملی اروگوئه موفق به شکست اردن در بازی پلی‌آف نشود، تیم ملی هلند جایگزین این تیم در گلدان 1 خواهد شد.

بدین ترتیب دو حالت برای گروه احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 وجود دارد:

1)سرگروه از آمریکای جنوبی + یک تیم اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان1) + یک تیم آفریقایی یا آمریکای جنوبی (شیلی و اکوادور) + ایران

2)سرگروه از اروپا + یک تیم اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان1) + یک تیم آفریقایی یا آمریکای جنوبی (شیلی و اکوادور) + ایران

*****

پیروزی استقلال و شکستی دیگر برای راه‌آهن

در هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال خوزستان مقابل راه آهن سورینت به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در یکی از دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر از ساعت 17 استقلال خوزستان به مصاف راه آهن سورینت رفت. این دیدار در نهایت با حساب3 بر یک به سود استقلال به پایان رسید.


در نیمه اول این دیدار ابتدا استقلال خوزستان توسط احسان الوان در دقیقه 16 به گل رسید. تنها 2 دقیقه بعد بهنام برزای گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا این نیمه با همین نتیجه به پایان برسد.


در نیمه دوم استقلال خوزستان بسیار خوب ظاهر شد و در دقایق 55 توسط مهدی خیری و 65 توسط ابراهیم صالحی به گل رسید. در دقیقه 92 راه آهن توسط امین منوچهری به گل رسید تا در نهایت این مسابقه با نتیجه سه بر دو به سود استقلال خوزستان به پایان برسد.


استقلال خوزستان با این پیروزی صعودی 5 پله ای در جدول داشت و توانست از رده دوازدهم به رده هفتم جدول برسد.


ویسی پیش از این اعلام کرده بود که این بازی 6 امتیازی است و با این نتیجه توانست به پیروزی 6 امتیازی برسد.


*****

۸ بازیکن پرسپولیس برای بازی با داماش خط خوردند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تمرین امروز 18 بازیکن خود را برای بازی مقابل داماش مشخص کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علی دایی پس از تمرین امروز 18 بازیکن خود را برای دیدار مقابل داماش مشخص کرد اما در لیست دایی بازیکنانی مانند رضا محمدی، عباس‌زاده، فرشاد قاسمی، یونس شاکری، مارکو، محسن بنگر به دلیل سه کارته بودن و میلاد غریبی و امیر عابدزاده حضور ندارند.

18 بازیکن پرسپولیس برای دیدار مقابل داماش به شرح زیر هستند:

 نیلسون - علیرضا حقیقی - سیدجلال حسینی - میثم حسینی - خانزاده - نورمحمدی - ماهینی - رضا حقیقی - محمد نوری - هادی نوروزی - غلامرضا رضایی - قاسم دهنوی - امید عالیشاه - پیام صادقیان - سیدصالحی - خلعتبری - کفشگری و حمید علی‌عسگر

*****

قدرنمايي برزيل و اروگوئه در جام‌جهاني نوجوانان

جام جهاني فوتبال نوجوانان با قدرنمايي تيم هاي برزيل و اروگوئه عصر امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

 پانزدهمين دوره مسابقه هاي فوتبال جام جهاني نوجوانان زير 17 سال از امروز آغاز شد.


به گزارش ايرنا، در اين رقابت ها 24 تيم در 6 گروه چهار تيمي در کشور امارات عربي متحده به رقابت مي پردازند که تيم ايران در گروه E با تيم هاي آرژانتين، کانادا و استراليا همگروه است و نخستين ديدار خود را شنبه با آرژانتين برگزار مي کند.


امروز و در آغاز اين رقابت ها در گروه يک تيم نوجوانان برزيل با نتيجه 6 بريک اسلواکي را درهم کوبيد تا شروع خوبي داشته باشد.


در ديدار گروه اين ديدار از دقايقي ديگر تيم امارات ميزبان اين رقابت ها در ورزشگاه محمد بن زايد ابوظبي به مصاف هندوراس مي رود.


ار گروه دوم نيز تيم اروگوئه به مصاف نيوزلند نماينده قاره اقيانوسيه رفت و با ارائه نمايشي برتر به پيروزي عجيب هفت بر صفر رسيد.


در ديگر ديدار اين گروه نيز امشب، ساحل عاج و ايتاليا در راس الخميه روبروي هم قرار مي گيرند.

*****

درگیری تماشاگران دو تیم در انتهای بازی و دخالت نیروی انتظامی

تماشاگران دو تیم پرسپولیس و داماش در پایان بازی دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، نیمه دوم دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان در هفته سیزدهم لیگ برتر با حاشیه‌هایی همراه بود.

* تماشاگران حامی داماش گیلان در نیمه‌ی دوم در اعتراض به عملکرد داور مسابقه با نشان دادن اسکناس مدعی شدند که قضاوت به سود پرسپولیس بوده است.

* مهرداد کفش‌گری که پس از دریافت کارت زرد دوم برای دومین بار در این فصل اخراج می‌شد، پس از خروج از زمین دقایقی به نیمکت پرسپولیس تکیه داده بود و سپس به رختکن رفت.

* پیش از اخراج کفش‌گری، دایی قصد داشت برای هجومی‌تر کردن تیمش خلعتبری را به زمین بیاورد اما با تصمیم داور از این تعویض منصرف شد و قاسم دهنوی را به جای هادی نوروزی به زمین مسابقه آورد. هرچند خلعتبری در وقت‌های اضافی وارد زمین شد.

* گوینده‌ی ورزشگاه تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی را 16 هزار نفر اعلام کرد.

* در دقایق پایانی بازی و در حالی که تماشاگران پرسپولیس قصد داشتند از راهروهای طبقه نخست ورزشگاه خارج شوند تعدادی از تماشاگران داماش برای آنها مزاحمت درست کردند که این باعث درگیری میان تماشاگران دو تیم شد که با دخالت نیروی انتظامی این ماجرا خاتمه یافت.


*****

انگار پشت سر مس کرمان آه است

سرمربي تيم فوتبال مس کرمان گفت: نمي‌دانم انگار پشت سر مس آه است که بدشانسي مي‌آوريم و فرصت‌هاي گلزني را از دست مي‌دهيم.

 پرويز مظلومي پس از شکست دو بر يک مقابل فجر سپاسي در جمع خبرنگاران گفت: اين برد را به ياوري تبريک مي‌گويم اما در نيمه دوم تيم برتر ميدان بوديم و حتي توپ به دست دروازه‌بان ما هم نرسيد با اين حال دو گل خورديم و باختيم. نمي‌دانم مسئله روحي و رواني است که بازيکني مثل ادينهو موقعيت تک به تک را از دست مي‌دهد. ظاهرا فشار رواني روي تيم است.

به گزارش فارس، وي افزود: من اصلا از بازي بازيکنانم راضي نيستم ما خوب تمرين کرديم و اردوي خوبي هم داشتيم در اين بازي هم موقعيت‌سازي کرديم اما گل نزديم که اين مسئله به خلاقيت،‌ اعتماد به نفس و تمرکز بازيکنان مربوط مي‌شود.

سرمربي مس ادامه داد: ما بدشانس بوديم درست مثل بازي با گسترش فولاد که در عين شايستگي باختيم در اين دو بازي مساوي حداقل نتيجه‌اي بود که شايسته آن بوديم بايد تا نيم فصل تيم را نگه داريم و پس از آن تقويتش کنيم و سه چهار بازيکن به تيم اضافه شوند. وقتي بازيکني به بزرگي ادينهو موقعيت از دست مي‌دهد يا فرزاد حسين‌خاني موقعيت گلزني‌اش از دست مي‌رود نشاندهنده آن است که تمرکز لازم نداريم بايد روي اين مسئله کار کنيم. نمي‌دانم چرا بدشانسي دست از سر تيم برنمي‌دارد. آه پشت سر تيم است و نمي‌دانم مشکل کجاست ما بارها در تمرين روي گلزني کار کرده‌ايم. اما در لحظه‌آي که بايد گل بزنيم اين کار را نمي‌کنيم.

مظلومي تصريح کرد: در نيمه دوم کاملا برتر از حريف بوديم توپ حتي به دست دروازه‌بانمان هم نرسيد. شايد با جذب يک گلزن مشکل را حل کنيم يا بايد پول زيادي در نيم فصل خرج کنيم و 500 ميليون بدهيم و بازيکن بگيريم يا اينکه با باشگاه‌هاي ديگر تبادل بازيکن کنيم.

*****

واکنش هواداران پرسپولیس به پیراهن آبی!

هواداران پرسپولیس نسبت به پیراهن آبی بازیکنان داماش واکنش نشان دادند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش در حالی برگزار می‌شود که تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس به دلیل ترافیک شدید پشت در پارکینگ ورزشگاه باقی مانده و با سرعت و عجله در حال ورود به استادیوم هستند.

*علی دایی سرمربی پرسپولیس در این دیدار به حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری و خانزاده که هر سه از ملی‌پوشان این تیم هستند استراحت داده است.

*هواداران تیم پرسپولیس به پیراهن یک دست آبی داماش گیلان واکنش نشان داده و به محض ورود این تیم به زمین با سوت به این موضوع اعتراض کردند.

*سیدمحمدمهدی سیدصالحی و سیدجلال حسینی به همراه پیام صادقیان بازیکنانی بودند که پیش از سایرین مورد تشویق قرار گرفتند.

*هواداران تیم پرسپولیس در طول زمانی که بازیکنان این تیم مشغول گرم کردن بودند از پیام صادقیان خواستند که این تیم را ترک نکند.

*قبل از شروع بازی تعداد 70 تماشاگر تیم داماش گیلان علیه سیدجلال حسینی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس شعار دادند. حسینی سابقه بازی در ملوان بندر انزلی را دارد و داماشی‌ها به همین دلیل علیه مدافع پرسپولیس شعار می‌دادند. این تعداد از تماشاگران داماش در جایگاه استقلالی‌ها مستقر شده‌اند.

*افشین ناظمی و کادر فنی داماش گیلان قبل از شروع مسابقه به سمت علی دایی رفته و با سرمربی پرسپولیس خوش و بش کردند.

*نیلسون دروازه‌بان پرسپولیس قبل از شروع بازی با سرمربی داماش خوش و بش کرد که این موضوع جالب توجه بود. وی با مربی گلرهای داماش نیز که یک برزیلی محسوب می‌شود خوش و بش کرد

*حدود 15 هزار نفر از طرفداران پرسپولیس در ورزشگاه حضور دارند و همچنان تماشاگران در حال ورود به ورزشگاه هستند.

*روح‌الله سیف‌الهی بازیکن فصل گذشته پرسپولیس توسط هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفت. وی ابتدای این فصل از جمع سرخپوشان جدا شد.

* پنجعلی، سیموئز، آقاجانیان، پیروانی،باقری، بنگر و مولایی بدنساز پرسپولیس در جایگاه ویژه حضور دارند.


*****

هفته سیزدهم جام برتر فوتبال - پرسپولیس با برد داماش به رده دوم رسید

تیم فوتبال پرسپولیس با شکست داماش گیلان به رده دوم جدول صعود کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، آخرین دیدار امروز از هفته سیزدهم لیگ برتر از ساعت 18 بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان در ورزشگاه آزادی آغاز شد که بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.

در دقیقه 45+1 ضربه کاشته مهرداد کفشگری با برخورد به بازیکن داماش گیلان وارد دروازه داماش شد تا سرخپوشان در نیمه اول با برتری به رختکن بروند.

در دقیقه 82 حمید علی‌عسگر با یک ضربه کاشته دیگر از پشت محوطه جریمه به زیبایی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند.

با این برد پرسپولیس 24 امتیازی شد و از رده پنجم به رده دوم صعود کرد و جای سپاهان را گرفت. سرخپوشان فقط دو امتیاز با فولاد صدرنشین فاصله دارند.

 داماش گیلان هم با 14 امتیاز در رده یازدهم باقی ماندند.

سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 30 با یک ضربه سر گلزنی کرد که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

شاهین حاج‌بابایی به محمد مختاری و روح‌الله سیف‌اللهی و آبشک از داماش گیلان و مهرداد کفشگری از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

در دقیقه 74 مهرداد کفشگری با دریافت کارت زرد دوم از پرسپولیس اخراج شد.

در دقیقه 83 محمد مختاری با دریافت کارت زرد دوم از داماش گیلان اخراج شد.

انگار اخراج کفشگری برای پرسپولیس خوش یمن است زیرا در یک بازی دیگر هم که کفشگری اخراج شد بازهم پرسپولیس 10 نفره به برتری رسید.

آخرین دیدار هفته سیزدهم فردا بین دو تیم نفت تهران و استقلال در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، میثم حسینی، حمید علی‌عسگری، رضا حقیقی، پیام صادقیان( از دقیقه 68 امید عالیشاه)، رضا نورمحمدی، محمد نوری، مهرداد کفشگری، هادی نوروزی( از دقیقه 78 قاسم دهنوی) و سیدمهدی سیدصالحی( 90- محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: علی دایی
ترکیب داماش گیلان:


میلاد فراهانی، علیرضا نظیف‌کار، محمد مختاری، هادی محمدی( از دقیقه 74 رضا کاردوست)، ابوذر رحیمی، روح‌الله سیف‌اللهی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محمدرضا مهدوی، محمد آبشک، سعید قدمی( از دقیقه 63 رسول سروش‌نیا) و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 54 مسعود حسن‌زاده)

سرمربی: افشین ناظمی


*****

حرف‌های درگوشی خلعتبری با داور

بازیکن ملی‌پوش تیم پرسپولیس بین دو نیمه با داور درگوشی صحبت کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان نیمه اول بازی پرسپولیس و داماش داور و دستیارانش به سمت شاهین حاج‌بابایی داور مسابقه رفتند و به او اعتراض شدیدی کردند.

*سعید شیرینی نیز پس از جدایی دایی از داور شروع به صحبت با حاج‌بابایی کرد.

*محمدرضا خلعتبری نیز در گوش داور چیزی گفت و به او یک بطری آب هم داد. ظاهرا خلعتبری با داور شوخی کرد.

*بعد از گل پرسپولیس محمد دایی برادرش علی را در آغوش گرفت و اینگونه شادمانی کرد.


*****

سیدحسینی و علی‌عسگر بهترین‌های میدان دیدار

هر دو بازیکن برتر اخلاق و فنی دیدار پرسپولیس و داماش از سرخ‌پوشان انتخاب شدند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و داماش در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر عصر امروز با برتری دو بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید.

در این دیدار حمید علی‌عسگر بازیکن پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن میدان و سیدجلال سیدحسینی مدافع سرخ‌پوشان به عنوان بهترین بازیکن اخلاق انتخاب شدند.


*****

ناظمی:پرسپولیس دست ما را خوانده بود

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان پس از شکست تیمش برابر پرسپولیس گفت: برای استفاده از ضد حملات برنامه داشتیم اما پرسپولیس دست ما را خوانده بود و نتوانستیم از موقعیت هایمان استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، افشین ناظمی در نشست خبری پس از شکست 2 بر صفر تیمش برابر پرسپولیس که امروز جمعه رقم خورد در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: پرسپولیس بهتر از ما بود و بازی را برد. می توانستیم موقعیت هایمان را تبدیل به گل کنیم اما این اتفاق نیفتاد. پرسپولیس از ما بهتر بود و توانست به پیروزی برسد.

وی در مورد داوری این دیدار گفت: من هیچ وقت در مورد داوری صحبت نمی کنم اما آنطور که همکارانم گفتند گل اول در موقعیت مشکوک به ثمر رسید.

افشین ناظمی خاطرنشان کرد: ما آمده بودیم تا بتوانیم با استفاده از ضد حملات به دروازه حریف نزدیک شویم اما پرسپولیس دست ما را خوانده بود و فضاها را بسته بود. با این حال ما تیم همیشگی نبودیم و در مقابل پرسپولیس نمایش بهتری داشت و به پیروزی رسید.

سرمربی تیم فوتبال داماش با اشاره به شعارهایی که تماشاگران پرسپولیس علیه داماشی ها دادند گفت: از آقای حسن زاده می خواهم فیلم این دیدار را مجددا تماشا کند و با این فحاشی ها برخورد کند. اینطور نباشد که فقط فیلم بازی های داماش در رشت را ببینند و با ما برخورد کنند.

*****

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال - شکست خانگی مس مقابل فجر/ کرمانی‌ها تنها تیم بدون برد

تیم فوتبال مس کرمان در خانه مقابل فجر شهیدسپاسی هم شکست خورد تا همچنان تنها تیم بدون برد لیگ برتر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر، تیم فوتبال مس کرمان در ورزشگاه باهنر کرمان به مصاف تیم فجرسپاسی رفت که در پایان با نتیجه دو بر یک به سود فجر سپاسی به پایان رسید.

جابر انصاری در دقیقه 25 و جلال الدین علی محمدی در دقیقه 40 برای فجرسپاسی گلزنی کردند.

مصطفی شجاعی در دقیقه 63 گل مس کرمان را به ثمر رساند.

یدالله جهانبازی داور مسابقه به فرهاد سالاری و علی ابراهیمی از مس کرمان و حمید جوکار و بهمن مالکی از فجرسپاسی  کارت زرد نشان داد.

سرمربی فجرسپاسی محمود یاوری است که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر هدایت تیم مس کرمان را برعهده داشت. اکنون نیز پرویز مظلومی سرمربی این تیم است.

در حال حاضر مس کرمان تنها تیم بدون برد است که با شش امتیاز در رده آخر جدول قرار دارد و فجرسپاسی نیز با این برد 13 امتیازی شد و  از مکان پانزدهم به رده سیزدهم جدول صعود کرد.

*****

هفته سیزدهم جام خلیج فارس فوتبال - تقسیم امتیازات در حساس‌ترین دیدار هفته، توقف سایپا مقابل سپاهان

دیدارهای تراکتورسازی ـ فولاد خوزستان و سایپا ـ سپاهان با تساوی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر از ساعت 15 و 45 دقیقه دو دیدار به صورت همزمان برگزار شد. نتایج این دیدار ها به شرح زیر است:

تراکتورسازی 2 - فولاد خوزستان 2

گل‌ها: سعید دقیقی دقیقه 14 و مهدی کریمیان دقیقه 65 تراکتورسازی، لوسیانو پریرا دقیقه 38 پنالتی و اسماعیل شریفات دقیقه 66 فولاد خوزستان

سایپا صفر - سپاهان صفر

با نتایج امروز تغییری در رده های اول تا سوم جدول به وجود نیامد و  فولاد، سپاهان و تراکتورسازی همچنان در رده های اول تا سوم باقی ماندند.

*****

احمدی ستاره میدان بود - کرانچار: سایپا بهتر از سپاهان بود/ به دنبال جذب هافبک هستیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: سایپا در دیدار مقابل ما بهتر ظاهر شد و اگر واکنش‌های خوب احمدی نبود دروازه ما باز می‌شد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه سپاهان، زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از دیدار مقابل سایپا در هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: به نظر من بازی خیلی خوبی شاهد بودیم هر دو تیم موقعیت های خوبی داشتند. تیم سایپا بازی بهتری را از سپاهان به نمایش گذاشت و اگر رحمان احمدی نبود دروازه تیم ما باز می شد. او ستاره این دیدار بود. در این دیدار کیفیت حرف اول را می زد و هر دو تیم بازی هجومی را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: خط هافبک سایپا در این دیدار بی نظیر بود و اجازه ندادند تیم ما برنامه تاکتیکی خود را اجرا کند. در این ده روز ما ملی پوشانمان را در اختیار نداشتیم و این غیبت در بازی امروز به ضرر ما شد اما بازی های ملی مهم است و باید به دیگر بازیکنانمان متکی باشیم.

سرمربی سپاهان در خصوص جذب بازیکن جدید افزود: ما قصد داریم در نیم فصل بازیکنی در خط هافبک جذب کنیم و باید بازیکن با کیفیتی جذب کنیم تا در روزهایی که نویدکیا در تیم نیست تیم ما به مشکل نخورد.

کرانچار در پایان درباره نیمکت نشینی آرش افشین اظهار داشت: همه مهاجمان دنیا با مشکل روحی و روانی مواجه می شوند و امیدوارم این مهاجم به روزهای خوب گذشته خود برگردد.

*****

نفت - استقلال؛ شهرآرود در ورزشگاه تختی!

به گزارش تابناک، آخرین بازی هفته سیزدهم جام خلیج‌فارس، امروز با رویارویی دو تیم استقلال و نفت تهران به پایان می‌رسد و دو تیم در قالب یک شهرآورد کوچک به مصاف هم خواهند رفت. نکته ویژه این بازی، رویارویی دو تیم در ورزشگاه تختی تهران است.نفت که چند ماه قبل در همین ورزشگاه میزبان پرسپولیس بود و توانست با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست بدهد این بار هم تلاش می‌کند تا از امتیاز میزبانی بهره ببرد و یکی دیگر از تیم‌های بزرگ پایتخت را در این ورزشگاه زمینگیر کند. در سوی دیگر میدان استقلال پس از سه هفته دوری از جام برتر و سقوط به مکان نهم جدول لیگ برتر، برای کسب سه امتیاز بازی و سروسامان دادن به این وضعیت پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت.

شاگردان قلعه‌نویی که از سه بازی خود پیش از آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پایان هفته نهم، تنها یک امتیاز گرفته بودند، حالا پس از استراحت خوبی که به خاطر بازی تیم‌ملی داشته‌اند، برای جبران ناکامی‌های خود به پیروزی در این بازی نیاز دارند.آنها می‌دانند از دست دادن امتیاز برابر نفت به منزله باقی‌ماندن در نیمه پایین جدول رده‌بندی است و به همین دلیل می‌خواهند بازگشت خوبی به مسابقات لیگ داشته باشند.حال باید دید تیم قلعه‌نویی می‌تواند با برتری برابر نفت تهران به جمع مدعیان بازگشته، خود را در کورس قهرمانی نیم فصل قرار دهد و از یکی از رقیبان پرسپولیس در بالای جدول امتیاز بگیرد یا تیم نفت با سرمربی پرسپولیسی‌ مقابل دیگر تیم مطرح تهرانی نتیجه لازم را به‌ دست آورده و در پایان این هفته به رده‌های بالاتر صعود خواهد کرد.

 

همه چیز در مورد بازی دو تیم - شناسنامه آخرین بازی ایران و تایلند - تاریخچه کامل بازیهای فوتبال ایران و تایلند

تیمهای ملی ایران و تایلند تاکنون 12 بار به مصاف هم رفتند که 9 بار برتری از آن تیم ملی کشورمان شده و سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید ، در واقع تیم ملی تایلند همچنان در حسرت پیروزی ایران بسر می برد . در روز 20 مرداد سال 1363 تيم ملي جوان و احيا شده ايران در جاكارتا بهترين برد تاريخ خود را برابر تيم ملي تايلند به دست آورد. ايران، حريف خود را با نتيجه پنج بر صفر شكست داد.محمود معمار، حمیددرخشان، حمید عليدوستي2 گل و ناصر محمدخاني برای ایران گل زدند.

تيم ملي فوتبال ايران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌هاي مرحله مقدماتي جام‌ ملت‌هاي آسيا 2015 در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تیم ملی تايلند خواهد رفت

به گزارش تابناک ، ايران و تايلند اولين بار در روز 23 ارديبهشت سال 1351 در چارچوب  پنجمین دوره جام ملتهای آسیا– 1972 به مصاف هم رفتند ، تیم ایران در حالی که تا دقیقه 70 در مقابل تایلند با دو گل پریچا69  و پرایون70 شکست خورده بود به ناگاه در عرض 8 دقیقه 3 گل توسط علی جباری 80 ،86 و 88 به ثمر رساند تا پیروز میدان باشد.


 تايلندي‌ها در دقيقه 69 گل اول را زدند. آنها یک دقيقه بعد گل دوم خود را به ايران زدند. تعويض انجام شد. مهدي مناجاتي جاي كارو حق‌ورديان و غلامحسين مظلومي به جاي همايون بهزادي به ميدان آمدند. ايران ناگهان طغیان كرد. در دقيقه 75 روي درخشش غلامحسين مظلومي، علي جباري صاحب موقعيت شد و گل اول ايران در دقیق 80 به ثمر رسيد. در دقيقه 86، همكاري آشتياني و غلامحسين مظلومي، علي جباري را بار ديگر در موقعيت گل قرار داد. جباري بازي را به تساوي كشيد و در دقيقه 88 نوبت به همكاري آشتياني با كلاني و تير خلاص جباري بود. ايران، تايلند را سه بر دو برد و جباري هت‌تريك كرد. روزنامه‌هاي تايلندي فردايش نوشتند، ايران، ما را 70 دقيقه سركار گذاشت!

  در روز 20 مرداد سال 1363 تيم ملي جوان و احيا شده ايران در جاكارتا بهترين برد تاريخ خود را برابر تيم ملي تايلند به دست آورد. ايران، حريف خود را با نتيجه پنج بر صفر شكست داد. معمار،درخشان، عليدوستي2 گل و ناصر محمدخاني برای ایران گل زدند ، در اين ديدار ياوري، تيم ملي را با تركيب سلطاني، دينورزاده، حاجيلو، پنجعلي، معمار، احدي، عربشاهي، مختاري‌فر، درخشان، عليدوستي و ناصر محمدخاني به ميدان فرستاد. ايران ديگر هيچگاه با چنين نتيجه درخشاني تايلند را نبرد.


در دیداری که روز 26 شهريور سال 1365 به صورت دوستانه برگزار شد. مرحوم دهداري در اين بازي سرمربي تيم ملي كشورمان بود. هيچ نشريه‌اي، فهرست نفرات تيم ملي را برابر تايلند ثبت نكرده و در كتب تاريخ فوتبال، همه اطلاعاتي كه راجع به اين بازي مي‌خوانيم، قدرت تخيل نگارنده متن است! اين ديدار با نتيجه چهار بر صفر به سود تيم ملي ايران تمام شد. باوي، چنگيز، درخشان و ناصر محمدخاني گل‌هاي ايران را زدند


در روز چهارم اسفند 67، ايران با تركيب عابدزاده، نادر محمدخاني، مرتضي فنوني‌زاده، مجتبي محرمي، جواد زرينچه، مجيد نامجومطلق، سيروس قايقران، محسن عاشوري، محمدحسن انصاري‌فرد، مرتضي كرماني و كريم باوي به مصاف تايلند رفت. ضربه هد استثنايي كريم، شوت عالي قايقران و گل طلايي محسن گروسي، مهاجم 20 ساله باعث شد ايران سه بر صفر برنده باشد. برد دوم سرهنگ مقابل تايلند مهدي مناجاتي در بهار سال 68 سرمربي تيم ملي شد. او كه سال 51، برد برابر تايلند را در دوران بازي تجربه كرده بود، اين بار با عنوان سرمربي هم برد را تجربه كرد. روز 9 ارديبهشت سال 68، ايران سه بر صفر تايلند را برد، دو گل را فرشاد پيوس و گل ديگر را محسن گروسي به ثمر رساندند.


 در دیداری دیگر ايران و تايلند در روز 18 آذر ماه سال 1375 به مصاف هم رفتند. بازي در جام ملت‌هاي 1996 آسيا انجام مي‌شد و بازي اول را ايران به عراق با نتيجه دو بر يك باخته بود اما در بازي دوم مايلي‌كهن تركيب تيم ملي را زير و رو كرد. مجتبي محرمي، مهرداد ميناوند و نعيم سعداوي را جايگزين اكبر يوسفي، سيروس دين‌محمدي و مهدي مهدوي‌كيا كرده بود. مجتبي محرمي، كاپيتان تيم ملي بود، ايران با نتيجه سه بر يك تايلند را شكست داد


 ايران كه در بازي اول برابر لبنان در جام ملت‌هاي 2000 برنده شده بود، در ديدار دوم برابر بهترين تيم ملي تاريخ تايلند يك – يك متوقف شد. کریم باقری زننده تک گل ایران بود .


در ضمن در مرحله مقدماتی جام جهانی 2002 دو بار به مصاف تایلند رفتیم که در بازی رفت بدون گل مساوی شدیم و در برگشت در تهران 5/10/2001 با تک گل نیکبخت 39 موفق به شکست حریف شدیم .


 روز 10 شهريور سال 1380، ايران سخت‌ترين مساوي سال خودش را گرفت، در سالي كه اسلواكي، عربستان، ايرلند، امارات و... را شكست داديم، در بانكوك با تيم ملي تايلند مساوي كرديم


خط پايان با برانكو ايران آخرين بازي خود برابر تايلند را در جام ملت‌هاي 2004 آسيا برگزار كرد. ايران با ميرزاپور، محمد نصرتي، رحمان رضايي، يحيي گل‌محمدي، حسين كعبي، علي بداوي، جواد نكونام، علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا، آرش برهاني و علي دايي به مصاف حريف رفت. اين بازي را با پيروزي قاطع سه بر صفر پشت سر گذاشتيم. قبل از بازي تايلندي‌‌ها داعيه پيروزي در سر مي‌پروراندند اما در اين گروه هم به ايران باختند و هم به ژاپن و عمان! شايد ضعيف‌ترين تايلندي كه ديديم همان تيم بود.


تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملتهای 2011 آسیا در یک بازی سرد برابر تیم ملی تایلند به تساوی دست یافت.
این دیدار از ساعت 15 چهارشنبه (9 بهمن) 87  به وقت تهران به قضاوت والنتین کوالنکو در ورزشگاه راجامانگالا آغاز شد که دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند.


شناسنامه آخرین بازی ایران و تایلند چهارشنبه 12 اسفند 1388

***

 ايران مقابل تايلند به برتري رسيد


 تيم ملي فوتبال ايران در ديدار مقابل تايلند با گل دقيقه 89 جواد نكونام پيروز شد و مقتدرانه به جام ملت‌هاي آسيا راه يافت.
آخرين ديدار مرحله انتخابي جام ملت هاي 2011 آسيا در گروه پنج از ساعت 19،30 در ورزشگاه آزادي آغاز شد


نيمه نخست با وجود حملات متعدد شاگردان قطبي با تساوي بدون گل به پايان رسيد و اين امر در نيمه دوم نيز ادامه داشت اما تا دقايق پاياني هيچكدام از حملات ايران نتيجه بخش نبود و دروازه بان تايلند يكي پس از ديگري موقعيت هاي ايران را مهار مي كرد.


يك بار نيز ضربه سر كريم انصاري فرد به تير دروازه تايلند برخورد كرد و در حالي كه بازي با تساوي بدون گل به دقايق پاياني رسيد،‌ سانتر خسرو حيدري در دقيقه 89 با ضربه سر جواد نكونام به گل برتري ايران تبديل شد تا شاگردان قطبي مزد حملات متعدد خود را بگيرند.
عبداله محمد باليده از قطر قضاوت اين مسابقه را برعهده داشت، ضمن اينكه آندارنيك تيموريان و مهرزاد معدنچي اخطاري هاي ايران در اين مسابقه بودند. با اين نتيجه تيم ايران با كسب 13 امتياز مقتدرانه و به عنوان تيم اول گروه پنجم راهي جام ملت ها شد.


تركيب تيم ايران: سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي، خسرو حيدري،‌ آندرانيك تيموريان، جواد نكونام،‌ مهرزاد معدنچي،‌ محمدرضا خلعتبري(غلامرضا رضايي)،‌ علي كريمي و مسعود شجاعي(كريم انصاري فرد) سرمربي: افشين قطبي

*****

برنامه تمرين پرسپوليس تاديداربااستقلال خوزستان

سرمربي پرسپوليس برنامه تمرين خود را تا بازي مقابل استقلال خوزستان به بازيکنان ارائه کرد.

پس از تمرين امروز علي دايي برنامه تمريني را تا بازي مقابل استقلال خوزستان به بازيکنان ارائه کرد.

به گزارش فارس،اين برنامه به شرح زير است:

يکشنبه 21 مهر صبح ساعت 10:30، بعد از ظهر ساعت 15:30

دوشنبه 22 مهر، سه‌شنبه23 مهر و چهارشنبه 24 مهر صبح‌ها ساعت 10:30

پنج‌شنبه 25 مهر ساعت 15 تمرين و اعزام به هتل براي بازي با داماش.

شنبه 27 مهر، يکشنبه 28 مهر و دوشنبه 29 مهر ساعت10:30.

سه‌شنبه 30 مهر ساعت 15 و اعزام به هتل براي بازي جام حذفي.

پنج‌شنبه 2 آبان ساعت 10:30، جمعه و شنبه 3 و 4 آبان ساعت 15، يکشنبه 5 آبان اعزام به هتل براي بازي با راه‌آهن.

دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه6، 7 و 8 آبان ساعت 10:30.

پنج‌شنبه 9 آبان ساعت 15 و جمعه 10 آبان بازي حذفي مقابل برنده الوند همدان و استقلال خوزستان.

شنبه، يکشنبه و دوشنبه 11، 12 و 13 آبان ماه ساعت 10:30.

سه‌شنبه 14 آبان ساعت 15:30 و اعزام به هتل براي بازي با استقلال خوزستان.

*****

ادعای یک تارنمای تایلندی - بیت‌آشور جانشین خسرو حیدری

تایلندی‌ها معتقدند بازیکن سن‌خوزه ارث‌کوییک جانشین خسرو حیدری در دیدار سه‌شنبه با فیل‌‌های جنگی(تایلند) می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فوتبال تایلند در گزارشی کوتاه در ارتباط با بازی تیم ملی این کشور مقابل مردان کارلوس کی‌روش از حضور «استیوون بیت‌آشور» در تمرینات تیم ملی کشورمان خبر داده است.


این رسانه‌ اینترنتی نوشته بیت‌آشور مدافعی است که در تیم باشگاهی خود در ایالات متحده به عنوان مدافع کناری فعالیت کرده است.


بر همین اساس عنوان کرده سرمربی پرتغالی تیم ایران از وجود بیت‌آشور در ترکیب اصلی بازی پس فردا به جای خسرو حیدری مصدوم استفاده خواهد کرد.


در صورتی که این ادعا به واقعیت برسد، مدافع 26 ساله سن‌خوزه اولین حضور خود را با پیراهن ملی جشن خواهد گرفت.


پیکار ایران و تایلند از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 ساعت 19 آغاز خواهد شد.

*****

گزارش تمرين صبح استقلال

هافبک اهل ترينيداد و توباگو استقلال باز هم در تمرين امروز صبح تيمش شرکت نکرد.

تمرين نوبت صبح تيم استقلال از ساعت 10 صبح امروز در زمين گلف مجموعه ورزشي انقلاب برگزار شد.

به گزارش فارس،عليرضا نيکبخت واحدي، محمد قاضي و احمد جمشيديان به دليل حضور در کلينيک استقلال در تمرين حضور نداشتند ضمن آنکه ساموئل باز هم غايب بود.

* امير قلعه نويي در تمرين امروز آبي پوشان حضور داشت و در خصوص ديدار دوستانه فردا و آمادگي بازيکنان با کادر فني تيمش صحبت کرد.

* بازيکنان تيم استقلال از انتشار خبر خداحافظي مجيدي متعجب شده بودند و از وي نيز در اين خصوص سوال مي‌پرسيدند.کاپيتان تيم استقلال هم واکنش خاصي نداشت و تنها لبخند مي زد.

* بازيکنان نزديک به يک ساعت در زمين گلف به دويدن پرداخته و کارهاي استقامتي و قدرتي را پشت سر گذاشتند.

* تمرين نوبت عصر از ساعت 16 در کمپ مرحوم حجازي برگزار مي شود.

تيم استقلال فردا در ديداري دوستانه از ساعت 15:30 به مصاف نفتون مي رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه