جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شانس بالای کاپیتان تیم ملی ایران برای تصاحب توپ طلای AFC - نکونام نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا شد

ورزش

شانس بالای کاپیتان تیم ملی ایران برای تصاحب توپ طلای AFC - نکونام نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در فاصله‌ی 13 روز تا برگزاری مراسم معرفی برترین‌های فوتبال آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نامزدهای دریافت عناوین برترین‌های فوتبال قاره را اعلام کرده که در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در کنار "ها دائه سونگ" از کره جنوبی و "ژنگ ژی" از چین باید برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال قاره رقابت کند.

LTB - JuzsportsShops | nike air pegasus 29 mens 4e online - Nike M2K Tekno Shoes Άσπρα AO3108 - 100

نکونام پیش‌تر گفته بود دریافت عنوان برترین بازیکن فوتبال آسیا از آرزوهایش است.

حضور به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همراه تیم استقلال شانس نکونام را برای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا بالا برده است. ضمن اینکه با توجه به انتخاب "لی کئون هو" از کره‌جنوبی در سال 2012 به عنوان برترین بازیکن سال آسیا، احتمال اینکه این جایزه به کاپیتان تیم ملی ایران برسد، زیاد است.

در بخش بهترین بازیکن بین‌المللی آسیا نیز کیسوکه هوندا و یوتو ناگاتومو از ژاپن که به ترتیب در تیم‌های زسکامسکو روسیه و اینترمیلان ایتالیا بازی می‌کنند و هم‌چنین سونگ هیونگ مین بازیکن کره‌ای تیم بایر لورکوزن نامزد دریافت این عنوان هستند.

در بخش بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی نیز نام داریو لئوناردو بازیکن آرژانتینی گوانگ‌ژو چین به همراه لوییز گیلرمو بازیکن برزیلی این تیم چینی هم‌چنین دژان دامیانوویچ بازیکن مونته‌نگرویی تیم سئول کره جنوبی مشاهده می‌شود.

در بخش فوتسال نیز تیم ملی فوتسال ایران و حسین طیبی برای کسب عنوان برترین‌ها نامزد هستند.

____________________________________________________

مهر بررسی کرد؛ نکونام چقدر برای بهترین شدن شانس دارد/ انتظار 9 ساله ایران به پایان می‌رسد؟
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه در حالی فهرست سه نفره بازیکن سال آسیا را اعلام کرد که نام "جواد نکونام"، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هم در این فهرست به چشم می‌خورد با این حال به نظر می‌رسد نامزد چینی این فهرست از بخت بیشتری برای کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه فهرست سه نفره برترین بازیکن سال 2013 آسیا را اعلام کرده که در این میان نام جواد نکونام از ایران، ژانگ ژی، کاپیتان اورگرانده چین، و  ها دائه سونگ  از اف سی سئول کره جنوبی به چشم می‌خورد.

اکنون این سوال پیش می‎آید که آیا ایران می‌تواند از سال 2004 که برای چهارمین بار و آخرین بار توسط علی کریمی به این عنوان رسید بار دیگر چنین افتخار بزرگی را کسب کند یا خیر.

نکونام برای انتخاب به عنوان بازیکن سال آسیا رقبای سرسختی را پیش رو دارد. ژانگ ژی سال گذشته به همراه علی کریمی از ایران به عنوان نامزد انتخاب برترین بازیکن سال آسیا شد اما در نهایت این "لی کئون - هو" از کره جنوبی بود که به این عنوان رسید. این بازیکن در فصل جاری رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نقش پررنگی در قهرمانی گوانگژو اورگرانده داشت. تنها نقطه ضعف این بازیکن در انتخابات برترین بازیکن سال آسیا راه نیافتن تیم فوتبال چین به جام جهانی است. این بازیکن در 74 بازی ملی برای تیم فوتبال چین 13 گل به ثمر رسانده است.

ژانگ ژی، 33 ساله از چین
باشگاه  بازی  گل
1-شنژن خیانلیبائو 04-2001  77  14
2- شندونگ لوننگ 07-2005  45  31
3- چارلتون اتلتیک (قرضی) 2007  12  1
4- چارلتون اتلتیک 09-2007  55  8
5- سلتیک 2010-2009  16  1
6- گوانگژو اورگارنده 2010 تا ؟  84  13


جواد نکونام از استقلال ایران هم کم شانس نیست. این بازیکن با استقلال تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد البته در این مرحله با شکست مقابل اف سی سئول کره جنوبی فرصت حضور در دیدار پایانی را از دست داد. نقطه قوت نکونام در این انتخابات حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل است. نکونام همچنین در 133 بازی ملی برای ایران 36 گل به ثمر رسانده است.

جواد نکونام، 33 ساله از ایران
باشگاه  بازی  گل
1- پاس 2005-1998  179  45
2- الوحده 06-2005  11  3
3- الشارجه 2006  14  8
4- اوساسونا 2012-2006  149  24
5- استقلال 2012 تا ؟  41  8


"ها دائه - سونگ" دیگر نامزد برترین بازیکن سال 2013 آسیاست. بازیکن میانی اف سی سئول کره جنوبی به تیم خود کمک کرد تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند البته در این مرحله با شکست مقابل گوانگژو اورگرانده فرصت قهرمانی را از دست داد. این بازیکن با وجود کارنامه خوب در تیم باشگاهی خود در تیم ملی کارنامه قابل توجهی ندارد. دائه - سونگ تنها پنج بازی ملی بدون گل زده در کارنامه دارد.

ها دائه - سونگ، 28 ساله از کره جنوبی
باشگاه  بازی  گل
1- اولسان هیوندای 05-2004  -  -
2- دائه گو  08-2006  52  5
3- جئونبوک هیوندای موتورز 09-2008  26  5
4- اف سی سئول 2009 تا ؟  81  16

با این اوصاف باید دید در تاریخ 5 آذر نام کدام بازیکن به عنوان برترین بازیکن سال آسیا اعلام خواهد شد. در حال حاضر ژاپنی ها با شش بازیکن در صدر جدول برترین ها هستند و ایران با چهار بازیکن در رده دوم حضور دارد. خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی از ایران موفق به کسب عنوان برترین بازیکن سال آسیا شده اند. چنانچه بازیکن کره ای به عنوان بازیکن سال آسیا انتخاب شود جایگاه ادوم ایران در این جدول به سوم بدل می شود اما چینی ها تنها یک بار برنده عنوان برترین بازیکن سال آسیا شده اند. ژانگ ژی به دلیل عملکرد درخشان در این فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا به نظر می‌رسد از بخت بالاتری نسبت به دو رقیب دیگر برخوردار است با این حال چنین موضوعی به تنهایی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد.

____________________________________________________


جایزه 30 هزار دلاری از دست نکونام و قوچان‌نژاد رفت

کیسوکه هوندا عنوان برترین گلزن فوتبال آسیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در قاره‌ی آسیا با معرفی چهار تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به پایان رسید.

کیسوکه هوندا ژاپنی با به ثمر رساندن پنج گل بهترین گلزن آسیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را از آن خود کرد و 30 هزار دلار جایزه گرفت.

هوندا با دو گل بیشتر از هم‌تیمی‌هایش روئیچی مائه‌دا و شینجی اوکازاکی، احمد حائل اردنی، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد دو بازیکن تیم ملی ایران و تیم کیهیل استرالیایی و لی کئون هو کره‌ای عنوان برترین گلزن رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 را کسب کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه