پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش صعود 5 پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا

ورزش

صعود 5 پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده‌بندی فیفا با پنج پله صعود در رده سی و هفتم دنیا قرار گرفت.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Grailify - white nike air force mid mens 9.5 sandals size - nike sky hi dunk on people youtube Light Smoke Grey

آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال امروز از سوی فیفا اعلام شد و تیم ملی ایران با پنج پله صعود در مکان سی و هفتم دنیا ایستادند. ایران در رده‌بندی تیم‌های آسیایی همچنان در رده نخست قرار دارد و تیم‌های ژاپن و ازبکستان به ترتیب در رده‌‌های بعدی هستند.

به نقل از فارس، اسپانیا همچنان در این رده‌بندی در جایگاه اول دنیا قرار دارد و پس از آن تیم‌های آلمان، پرتغال، کلمبیا و اروگوئه در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

تیم‌های ملی نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیگر رقیبان ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل به ترتیب در مکان‌های چهل و پنجم و بیست و پنجم قرار دارند.

* رده‌بندی 10 تیم نخست دنیا به شرح زیر است:

1- اسپانیا
2- آلمان
3- پرتغال
4- کلمبیا
5- اروگوئه
6- آرژانتین
7- برزیل
8- سوئیس
9- ایتالیا
10- یونان


* رده‌بندی 10 تیم نخست آسیا نیز به شرح زیر است:

1- ایران
2- ژاپن
3- ازبکستان
4- کره‌جنوبی
5- استرالیا
6- اردن
7- امارات
8- عربستان
9- عمان
10- قطر


*****

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ "اتلتیکو"ی شگفتی‌ساز، بارسا را حذف کرد/ صعود به نیمه‌نهایی بعد از 40 سال

شب دوم از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با پیروزی اتلتیکومادرید مقابل بارسلونا و صعود این تیم اسپانیایی به نیمه نهایی بعد از 40 سال به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال اتلتیکومادرید در حضور بیش از 53 هزار تماشاگر ورزشگاه بیسنته کادرون با نتیجه یک بر صفر میهمان نامدار خود بارسلونا را شکست داد تا برای نخستین بار از سال 1974 به نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند.

شاگردان دیه گو سیمئونه بازی را طوفانی شروع کردند و در دقیقه 6 توسط کوکه بازیساز خود به گل رسیدند. در ادامه و تا دقیقه 20 بازی اتلتیکومادرید حملات طوفانی خود را دنبال کرد و در این مدت 3 بار تیر دروازه بارسلونا را به لرزه درآورد.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید اما در نیمه دوم بارسا تلاش بیشتری برای به تساوی کشاندن نتیجه انجام داد که سودی در پی نداشت. بارسلونا که 16 بازی از مجموع 17 بازی اخیر خود در رقابتهای اروپایی را با پیروزی پشت سرگذاشته بود در نهایت با شکست یک بر صفر مقابل اتلتیکومادرید از دور رقابتها کنار رفت.

با توجه به تساوی یک بر یک دو تیم در دیدار رفت، اتلتیکومادرید در مجموع 2 بازی با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی دور بعدی رقابتها شد. همانند رئال مادرید که سه شنبه شب جواز صعود به نیمه نهایی را دریافت کرد اتلتیکومادرید همشهری آنها نیز کمتر از 24 ساعت بعد صعود خود به جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان را جشن گرفت.

دیه گو سیمئونه باید منتظر قرعه کشی جمعه باشد تا ببیند در مرحله نیمه نهایی رو در روی چه تیمی قرار می‌‎گیرد.

نکاتی آماری در مورد بازی

* تمام 4 بازی قبلی اتلتیکومادرید و بارسلونا در این فصل با تساوی به پایان رسیده بود، دو تساوی یک بر یک و دو تساوی بدون گل.

* آندرس اینیستا بعد از ژاوی، میگوئلی، کارلس پویول و ویکتور والدز به پنجمین بازیکنی بدل شده که 500 بازی رسمی با پیراهن آبی و اناری انجام داده است.

* لیونل مسی در 20 بازی اخیر خود در رقابتهای لیگ قهرمانان خارج از نیوکمپ 19 گل به ثمر رسانده بود. او 6 بازی پیاپی است که نتوانسته دروازه اتلتیکومادرید را باز کند.


*****

 یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن با شکست منچستر به نیمه نهایی رسید/ شاگردان پپ بازی باخته را بردند
شب دوم از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با پیروزی بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد و حذف نماینده انگلیس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال بایرن مونیخ در حضور بیش از 67 هزار تماشاگر ورزشگاه آلیانس آره نا با نتیجه 3 بر یک میهمان خود منچستریونایتد را از پیش رو برداشت تا برای چهارمین بار در 5 سال اخیر به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد.

در نیمه اول این دیدار مالکیت توپ بیشتر در اختیار بایرن بود اما این تیم نتوانست موقعیت جدی روی دروازه منچستریونایتد ایجاد کند. اما در آغاز نیمه دوم و در دقیقه 57 بازی پاتریس اورا مدافع منچستریونایتد دروازه بایرن را باز کرد تا امیدهای نماینده انگلیس برای صعود به دور بعدی افزایش پیدا کند.

هنوز خوشحالی هواداران منچستریونایتد از این گل تمام نشده بود که بایرن گل تساوی را به ثمر رساند. ماریو ماندزوکیچ تنها 2 دقیقه بعد دروازه منچستریونایتد را باز کرد تا بازی به تساوی یک بر یک کشیده شود. کمتر از 10 دقیقه بعد توماس مولر یکبار دیگر برای بایرن گلزنی کرد و باواریایی ها را به صعود از این مرحله نزدیک تر کرد.

در دقیقه 76 بازی نیز آرین روبن ستاره بی چون و چرای بایرن در این بازی برای سومین بار دروازه منچستریونایتد را گشود تا خیال هواداران آلمانی از صعود تیمشان به مرحله بعدی رقابتها راحت شود. با توجه به تساوی یک بر یک دو تیم در دیدار رفت در اولدترافورد شهر منچستر، شاگردان پپ گواردیولا با کسب پیروزی 4 بر 2 در مجموع دو بازی راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا امیدهای خود برای دفاع از عنوان قهرمانی را زنده نگه دارند.

بایرن در صورت کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا نخستین تیم تاریخ رقابتها خواهد بود که برای 2 فصل پیاپی به این عنوان دست پیدا می‌کند.

نکاتی آماری در مورد بازی
* دیوید مویس در این دیدار برای پنجاهمین بار یک ترکیب متفاوت را در این فصل به میدان فرستاد.

* فیل جونز یکصدومین بازی خود را در این دیدار برای منچستریونایتد انجام داد.

* پاتریس اورا بعد از 7 سال نخستین گل خود در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.

* منچستریونایتد برای نخستین بار در طول تاریخ خود در یک دیدار لیگ قهرمانان مقابل یک تیم آلمانی 3 گل دریافت کرد.

* این برای نخستین بار در 22 بازی لیگ قهرمانان بود که منچستریونایتد بیش از 2 گل را دریافت می‌کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه