چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی: استقلال با پیروزی برابر ذوب‌آهن حریف مس شد

ورزش

مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی: استقلال با پیروزی برابر ذوب‌آهن حریف مس شد

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایران استقلال به مصاف ذوب‌آهن رفت و با برتری برابر این تیم به مرحله نیمه نهایی جام حذفی و به تیم مس کرمان رسید. تا کنون ترکیب سه تیم از چهار تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شده و تنها بازی پرسپولیس و فولاد است که می‌تواند تکلیف حریف تراکتورسازی را در نیمه نهایی مشخص کند. کاربران تابناک از طریق این سایت به تماشای زنده این بازی نشستند.

Air Jordan 1 Low OG Neutral Grey (2021) (W) - nike free run womens 5.0 - 100 - CZ0775 | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

دو دیدار مهم از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز در تهران و اصفهان برگزارشد تا چهره دو تیم دیگر مرحله نیمه نهایی جام حذفی مشخص شود به همراه مس کرمان همه منتظر نتیجه دیدار پرسپولیس و فولاد باشند تا ترکیب چهار تیم این مرحله مشخص شود.


به گزارش تابناک، ذوب آهن که براي بقا در ليگ برتر تلاش مي‌کند بايد در کمتر از شش روز دو بار با استقلال صدرنشين ليگ برتر بازي کند. آنها در نخستین بازی خود امروز در مرحله يک چهارم جام حذفي مقابل آبي‌پوشان تهراني صف آرايي کردند. ذوب آهن که جام حذفي را ظاهرا جدي گرفته‌ می‌خواست حداقل ناکامی لیگ را در جام حذفی جبران کند که به دیوار استقلال برخورد کرد و نتوانست از آن عبور کند.


 استقلال هم در ليگ برتر و هم در جام حذفي مدعي قهرماني است و امير قلعه‌نويي که معتقد بود اگر مقابل ذوب آهن پيروز شوند به احتمال 90 درصد در جام حذفي قهرمان خواهند شد حالا می‌تواند با خیال راحت به بازی با مس فکر کند. تمام اين اتفاق‌ها در حالي رقم مي‌خورد که استقلال سه ستاره تاثيرگذارش را از دست داده است. فرهاد مجيدي، جواد نکونام و پژمان منتظري در نيمه راه استقلال را تنها گذاشتند و رفتند با اين حال تيم استقلال همچنان در قواره يک مدعي قهرماني است. اگر امير قلعه‌نويي بتواند در اين فصل دو جام قهرماني بگيرد رکوردي تاريخي از خود در استقلال برجا گذاشته است.


استقلال در نيمه نهايي حريف مس کرمان خواهد شد. مسي که آن هم براي بقا در ليگ برتر تلاش مي‌کند و آبي‌پوشان راه دشواري روي کاغذ براي فيناليست شدن و حتي قهرماني ندارند. به همين دليل هم قلعه‌نويي از قهرماني زودهنگام تيمش در اين جام سخن مي‌گويد. اين مسابقه ساعت 16 و40 دقيقه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار مي‌شود.


ترکیب ذوب‌آهن اصفهان:

میلان میاتوویچ، کارلوس سانتوس، محمد صلصالی، محمد خانزاده، محسن ایران‌نژاد، سینا عشوری، اکبر ایمانی، مرتضی تبریزی، قاسم حدادی‌فر، میلاد غریبی و محسن بیاتی‌نیا


سرمربی: محمد تقوی

 

ترکیب استقلال تهران:

 سيد مهدي رحمتي،امير حسين صادقي،حنيف عمران زاده،هاشم بيک زاده،مجيد غلام نژاد،خسرو حيدري،پژمان نوري،جي لويد ساموئل،آندرانيک تيموريان،سياوش اکبرپور و محمد قاضي

 

سرمربی: امیر قلعه نویی


گزارش بازی:


16:00  ضربه جی‌لوید ساموئل از پشت محوطه جریمه با فاصله از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.


25:00  پاس خوب آندرانیک تیموریان از نیمه زمین خودی هاشم بیگ‌زاده را در موقعیت تک به تک قرار داد که وی نتوانست از این موقعیت استفاده کند.


29:00  در یک ضد حمله سریع بایکن شماره 99 تیم ذوب‌اهن در موقعیت گل زنی قرار گرفت که سید مهدی رحمتی ضربه وی را دفع کرد.


34:00   آندرانیک تیموریان از داور بازی کارت زرد گرفت.


35:00   محمد صلصالی به دنبال اعتراض به خطای آندرانیک تیموریان از داور کارت زرد گرفت.


42:00   خطای روی حنیف عمران‌زاده در محوطه جریمه ذوب‌آهن توسط داور پنالتی تشخیص داده شد و یک کارت زرد هم به تبریزی بازیکن خطاکار ذوب‌آهن داده شد.


43:00  جی‌لوید ساموئل در دقیقه 43 دروازه ذوب‌آهن را گشود تا استقلال یک بر صفر از حریف پیش بیفتد.


پایان نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر استقلال


50:00 میلاد غریبی فرصت مناسبی در برابر دروازه استقلال داشت که نتوانست از آن استفاده کند.


63:00  پس از چند پاسکاری خوب توپ به قاسم حدادی‌فر رسید که ضربه این بازیکن ملی‌پوش از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.


69:00  محسن بیاتی نیا نتوانست از پاس خوب قاسم حدادی‌فر به خوبی استفاده کند و موقعیت خوبی را از دست داد.


86:00 امیر حسین صادقی در محوطه جریمه روی پژمان قرمز خطا کرد و تیم ذوب‌آهن در دقایق پایانی بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد.


87:00  ضربه پنالتی قاسم حدادی‌فر را سید مهدی رحمتی دفع کرد تا دست بازیکنان ذوب از رسیدن به گل کوتاه بماند.


پایان بازی با برتری یک بر صفر استقلال برابر ذوب‌آهن


:حاشیه‌های بازی


تماشاگران دو تیم استقبال چندانی از این بازی به عمل نیاورده بود و تا نزدیک نیم ساعت قبل از آغاز بازی حدود 3 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتند. 1000 نفر از تماشاگران حاضر در ورزشگاه فولادشهر تماشاگران تیم استقلال به شمار می‌رفت.
دو تیم از ساعت 15:55 وارد زمین چمن ورزشگاه فولادشهر شده و مشغول گرم کردن شدند.
اطراف زمین چمن ورزشگاه فولادشهر اصفهان برفی بود و برف‌هایی که از چند روز پیش در اصفهان باریده شده در استادیوم فولادشهر به چشم می‌خورد.
پیش از آغاز مسابقه سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال تیم استقلال در محل دفتر باشگاه ذوب آهن برای دقایقی جلسه‌ای برگزار کرد. مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال نیز در این جلسه حضور داشت.
محمد قاضي، مجيد غلام نژاد و آندرانيک تيموريان از استقلال قبل از بازي با تقوي خوش و بش کردند.


حنيف عمران‌زاده باز هم توسط تماشاگران استقلال لقب سامورايي گرفت.

امیر قلعه‌نویی بعد از پایان دیدار استقلال و ذوب آهن به وسط زمین رفت و به امیر حسین صادقی اعتراض کرد.
سید مهدی رحمتی پس از پایان بازی سینا عشوری را در آغوش گرفت و به وی دلداری داد.


اظهارنظرها:


امیر قلعه‌نویی، استقلال تهران:

امروز یک بازی خوب و فیزیکی از دو تیم دیدیم دو تیم براساس کارهای تاکتیکی به میدان آمدند ما وقتی به گل رسیدیم از خودمان محافظت کردیم. تیم ذوب آهن از زمانی که تقوی آمده بسیار بابرنامه‌تر بازی می‌کند. من فکر می‌کنم که پنالتی به ضرر ما پنالتی نبود ان‌شاءالله که من اشتباه کنم اما در کل آن‌ها هم می‌توانستند برنده بازی باشند. ما باید این بازی را فراموش کنیم و به بازی بعدی‌مان که با ذوب آهن و در لیگ است فکر کنیم و به میدان برویم و در کورس قهرمانی باقی بمانیم.

 


پژمان نوری، استقلال تهران:

 به نظرم این بازی یک دیدار تاکتیکی بود و تیم ذوب‌آهن چشم به ضدحملات داشت و می‌خواستند با این شیوه به ما گل بزنند. البته خوشبختانه وقتی ما به گل رسیدیم کمی روان‌تر بازی کردیم اما ذوب‌آهنی‌ها می‌خواستند ما را تحت فشار بگذارند که با دوندگی زیاد میانه میدان را مال خود کردیم و خوشبختانه رحمتی هم یک پنالتی گرفت و باعث شد تا به مرحله بعد صعود کنیم.


محسن ایران‌نژاد، ذوب‌آهن اصفهان:

 در مورد شکست ذوب‌آهن مقابل استقلال گفت: چند موقعیت خوب را در این بازی از دست دادیم مخصوصا در نیمه دوم بازی در اختیار ما بود اما استقلال از پنالتی‌اش استفاده کرد و ما استفاده نکردیم.
وی اظهار داشـت: پنالتی استقلال درست نبود و داور بازی اشتباه کرد. من توپ را زدم و این عمران‌زاده بود که پای من را هدف قرار داد.

 


قاسم حدادی‌فر، ذوب‌آهن اصفهان:

واقعا شرمنده همه بچه‌ها هستم. من زحمات آنها را به هدر دادم و عذرخواهی می‌کنم. قول می‌دهم در آینده این پنالتی را جبران کنم. برای پنالتی زدن استرس نداشتم و اتفاقا در تمرین پنالتی‌زن اول هم من بودم اما مقابل استقلال ضربه‌ام گل نشد و از همه عذرخواهی می‌کنم مخصوصا از هواداران که امروز به ورزشگاه آمدند و وقت گذاشتند.

 

 

هفته بیست و چهارم جام خلیج فارس فوتبال ایران - پرسپولیس در تبریز زمین گیر و از قهرمانی دور شد

در یکی از بازی‌های آغازین هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرسپولیس تهران در تبریز به مصاف گسترش فولاد تبریز رفت و در ورزشگاه تقریبا خالی بازی را به گسترش واگذار کرد.

سه دیدار ابتدایی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتیال ایران امروز در سه شهر تبریز، تهران و اهواز برگزار شد و سه تیم مدعی پرسپولیس، نفت و فولاد به مصاف حریفان خود رفتند تا برتری فولاد مقابل مس جایگاه صدرنشین جدول حداقل تا روز شنبه تغییر کند.


به گزارش تابناک، پرسپولیس که در دربی سرد و کسل کننده پایتخت تنها یک امتیاز را کسب کرده بود امروز و از ساعت 14:30 در تبریز به مصاف گسترش فولادی رفت که یک پرسپولیسی قدیمی را به عنوان سرمربی جدید خود روی نیمکت می‌دید. مهدی تارتار که با ورودش به گسترش به این تیم شوک خوبی وارد کرد و دو برد و یک باخت را در کارنامه داشت  امروز به مصاف تیم علی دایی رفت تا سومین پیروزی خود را در لیگ برتر با گسترش کسب کند و سرانجام هم به نتیجه مطلوب خود رسید.

 


ترکیب گسترش فولاد:

محسن فروزان، ايمان موسوي، ميثم نقي زاده، اميد نظامي پور، مهرداد بايرامي، سامان نريمان جهان، جابر انصاري، عليرضا نقي زاده، خالد شفيعي، مصطفي اکرامي و خالد شفيعي


سرمربی: مهدی تارتار


ترکیب پرسپولیس:

نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، ميثم حسيني، حميدرضا علي‌عسگر، رضا حقيقي، محمد نوري، محمدرضا خلعتبري، پيام صادقيان، اميد عاليشاه و سيدمهدي سيدصالحي


سرمربی: علی دایی


گزارش بازی:

18:00  نخستین حرکت جدی بازی در دقیقه هجده بازی و  توسط پیام صادقیان حادث شد. ضربه این بازیکن با دخالت محسن فروزان به تیر افقی دروازه گسترش برخورد کرد.

25:00  ضربه نریمان جهان، بازیکن پرکار گسترش فولاد از کنار دروازه نیلسون به بیرون می‌رود.

30:00  روی همکاری خوب بازیکنان پرسپولیس سیدصالحی می‌رفت در موقعیت گلزنی قرار گیرد که محسن فروزان با خروج خوبش توپ را از آن خود کرد.

45:00  عالیشاه پاس خوب خلعتبری را در محوطه جریمه به اسمان فرستاد.


پایان بازی با نتیجه بدون گل


54:00  ضربه فنی پیام صادقیان از پشت محوطه جریمه توسط فروزان دفع شد.


56:00  ضربه امید عالیشاه را فروزان جلوی پای سیدصالحی انداخت و مهاجم پرسپولیس توپ را به بدن دروازه بان گسترش کوباند.


57:00  روی سانتر مصطفی اکرامی، مهرداد بایرامی دروازه نیلسون را گشود تا گسترش یک بر صفر از پرسپولیس پیش بیفتد.


59:00  محمد نوری ضربه کاشته پشت محوطه جریمه را به اسمان فرستاد تا فرصت پرسپولیس برای به تساوی کشاندن بازی از دست برود.


72:00  محسن فروزان با چند واکنش دیدنی درواز گسترش را در برابر آتش توپخانه پرسپولیس حفظ کرد.


81:00  ضربه فرزاد حاتمی با فاصله از کنار دروازه فروزان به بیرون رفت.


90:00+3  روی سانتر عالیشاه سیدصالحی توپ را به آسمان کوباند.


پایان بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گسترش فولاد


حاشیه‌های بازی:


مهدي تارتار، کوروش برمک و ميثم نقي‌زاده که سابقه حضور در پرسپوليس را دارند پيش از بازي با حضور در رختکن پرسپوليس‌ها با آنها خوش و بش کردند.


حدود 500 هوادار گسترش و 100 طرفدار پرسپوليس در ورزشگاه حضور دارند. گسترشي‌ها با سه عدد طبل به ورزشگاه آمدند.
موسوي، ميثم نقي‌زاده و فروزان بازيکنان گسترش فولاد پيش از آغاز مسابقه به سمت نيمکت پرسپوليس رفته و با علي دايي خوش و بش کردند.
دوربين‌هاي مختلفي بين هواداران حضور دارند و در مورد اوليويرا از هواداران سؤال مي‌پرسند.
هواداران تيم گسترش فولاد دروازه‌بان تيم خود را با لقب کاسياس تشويق مي‌کنند.
خداحافظي هواداران گسترش فولاد با قهرماني پرسپوليس از نکات قابل توجه حاشيه‌هاي اين ديدار به شمار مي‌رود.
هواداران پرسپوليس با شعار «باغيرت» خواستار گلزني اين تيم شدند.
در چند صحنه مهدي تارتار به بازيکنانش به خاطر تاخير در آغاز بازي اعتراض کرد.

 

اظهارنظرها:

کریم باقری، پرسپولیس تهران:

 بازیکنی را در تیم ندیدم که بخواهم از او تعریف کنم و همه بد بودند و این بازی بد باعث شد نتوانیم 3 امتیاز را کسب کنیم و از گردونه قهرمانی خارج شویم چراکه سایر مدعیان امتیاز گرفتند و در جدول صعود کردند.

 

مهدی تارتار، گسترش فولاد تبریز:

 پرسپولیس را کاملا آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم نقاط ضعف و قوت تیم کجاست. این مسئله را می‌دانستیم ممکن است پرسپولیس رو به بازی مستقیم بیاورد به خاطر همین این تاکتیکی را خنثی کنیم ضمن اینکه روی ضد حملات برنامه‌ریزی کرده بودیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم اما در لحاظ آخر بازیکنانم احساسی عمل کردند. در مجموع بازی خوب و حساب‌شده‌ای از آب در آمد و البته هیچ چیز از ارزش‌های پرسپولیس کم نمی‌شود.


مهدی بایرامی، گسترش فولاد تبریز:

بازی خوبی انجام دادیم، خوشحالم توانستم مقابل پرسپولیس گلزنی کنم. من پیش از این موفق شده بودم مقابل استقلال هم گلزنی کنم. خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم موفقیت‌های گسترش ادامه داشته باشد و من هم بتوانم در آینده پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کنم.

*****

اگر به آمریکا برویم هم بعد از جام جهانی است - کفاشیان:هاسه‌گاوا را نمی‌خواهیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مذاکره با پشتیبان‌های جدید را آغاز کردیم، ضمن آنکه هنوز منتظر پاسخ حامی مالی خود هستیم.

به گزارش تسنیم، علی کفاشیان در حاشیه نشست مسئولان استانی آکادمی‌های فوتبال اظهار داشت: مذاکرات خود با گزینه‌های پشتیبانیی تیم ملی را آغاز کرده‌ایم. البته از اسپانسر فعلی تیم ملی هم خواسته بودیم، پاسخ ما را بدهند و به آنها در این خصوص ابلاغ قانونی کرده بودیم اما چک خود را در موعد مقرر تحویل ندادند.

وی افزود: 2،3 روز است که مدیران این شرکت «قایم» شده‌اند و خبری از آنها نداریم. آنها باید 2 میلیارد و 200 میلیون تومان طبق وعده خود پرداخت می‌کردند. همچنین می‌بایست 600 ، 700 میلیون تومان هم از سوی این شرکت برای بخش‌های مختلف پرداخت می‌شد اما هنوز خبری از این مبلغ نزدیک به 3 میلیارد تومان نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما ضمن آنکه پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم و در واقع هنوز حضور این اسپانسر را منتفی اعلام نکردیم اما با گزینه‌های دیگری که وجود دارد رایزنی‌ خواهیم کرد.
کفاشیان درباره ستاد جام جهانی یادآور شد: این ستاد با همکاری وزارت ورزش تشکیل شده و سجادی معاون وزیر ورزش بر آن نظارت دارد. علاوه بر فدراسیون، وزارت خارجه و سازمان گردشگری در آن با ما همکاری خواهند کرد که مسائل امنیتی، فرهنگی و رسانه‌ای در آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود آریا جسورو هاسه‌گاوا با تابعیت افتخاری می‌تواند برای ایران بازی کند، پاسخ داد: خیر، چنین چیزی نیست و این بازیکن باید حتماً تابعیت ایرانی بگیرد و ما این موضوع را به فیفا اطلاع دهیم تا بتواند برای ما بازی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته شده هاسه‌گاوا برای حضور در ایران درخواست محافظ کرده، تاکید کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی وجود نداشته و من حتی روز گذشته در این باره از همکاران خود سوال کردم که آیا او رایانامه‌ای در این باره به فدراسیون فوتبال فرستاده اما گفته شد چنین اتفاقی رخ نداده است. به هر صورت اگر کسی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند باید سند و مدرک آن را داشته باشد.
کفاشیان خاطرنشان کرد: پدر هاسه‌گاوا ایرانی است و او گذرنامه ایرانی دارد اما بحث این نیست که ما به دنبال این بازیکن باشیم، چرا که در فوتبال خودمان استعدادهای خوبی وجود دارند.
وی با اشاره به فعالیت‌های آکادمی ملی فوتبال ایران گفت: در همین جا استعدادهایی معرفی خواهند شد که بعداً از دیدن بازی‌های آنها کیف خواهید کرد و آینده فوتبال ایران را خواهند ساخت.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه تیم ایران در اردوی آفریقای جنوبی با تیم ملی این کشور بازی می‌کند یا با تیم‌های باشگاهی اظهار داشت: اگر قرار به بازی تدارکاتی باشد با تیم ملی آن کشور بازی خواهیم کرد.
کفاشیان ادامه داد: منتظر بازگشت کی‌روش هستیم تا زمان جلسه با او و برنامه‌ریزی دیدارهای تدارکاتی را مشخص کنیم. البته تاکنون بازی با گینه قطعی شده است.
وی درباره بحث شرکت ایران در تورنمنت  آمریکا نیز خاطرنشان کرد: چنین بحثی در برنامه‌های ما وجود ندارد و حداقل تا جام جهانی احتمال آن نمی‌رود. شاید این اتفاق بعد از جام جهانی بیفتد.

*****

بی‌اطلاعی مدیرعامل مس از خداحافظی مظلومی

مدیرعامل باشگاه مس کرمان از خداحافظی پرویز مظلومی با بازیکنان این تیم پس از شکست برابر فولادخوزستان ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

به گزارش خبرنگار، در حالیکه اخباری مبنی بر خداحافظی سرمربی تیم فوتبال مس کرمان با بازیکنان این تیم بعد از شکست برابر فولاد خوزستان منتشر شده، مدیرعامل این باشگاه از اتفاق یاد شده ابراز بی‌اطلاعی کرده و تاکید کرد مظلومی استعفا نکرده است.

اکبر ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: من چنین چیزی نشنیده‌ام و او استعفا نکرده است. مظلومی هم اکنون در کرمان است ولی امروز تیم استراحت دارد و تمرین نمی‌کند. مظلومی اگر قرار است اسعفا کند باید به من بگوید نه اینکه با کس دیگری خداحافظی کند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان تاکید کرد: حتی اگر وی استعفا کند هم باید هیات مدیره آن را بررسی کند و بپذیرد.

 


جام حذفی فوتبال اسپانیا؛ راهیابی رئال مادرید به مرحله نیمه نهایی
تیم رئال مادرید با برتری مقابل اسپانیول راهی مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا شد.

به گزارش ایرنا، شاگردان کارلو آنجلوتی در ادامه درخشش در لالیگا بامداد چهارشنبه تیم اسپانیول را با یک گل شکست دادند و راهی مرحله نیمه نهایی رقابت های جام حذفی شدند.

کریم بنزما هافبک ملی پوش و فرانسوی این تیم در دقیقه 25 گل پیروزی بخش رئال را به ثمر رساند.

کهکشانی ها که در رقابت های هفته بیستم لالیگا با 5 گل رئال بتیس را مغلوب کرده و به لطف تساوی تیم های صدرنشین (بارسلونا و آتلتیکو مادرید) و کسب 50 امتیاز به یک قدمی این تیم ها رسیدند، امروز نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

در ادامه این دیدارها، بامداد پنجشبه 2 دیدار برگزار می شود که ابتدا رئال سوسیه داد با سانتاندر و سپس لوانته و بارسلونا به مصاف هم خواهند رفت.

در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی نیز آتلتیکو مادرید بامداد جمعه با آتلتیکو بیلبائو روبه رو می شود.

*****

جلسه هیئت مدیره پرسپولیس آغاز شد

جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در حضور مدیرعامل مستعفی این باشگاه آغاز شد.

به گزارش تسنیم، جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس برای رسیدگی به استعفای محمد رویانیان، مدیرعامل این باشگاه از ساعت 10:30 امروز (چهارشنبه) در ساختمان باشگاه پرسپولیس آغاز شد.

تمام اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به جز نامی در این جلسه حضور دارند. محمد رویانیان هم که روز گذشته از سمت خود کناره گیری کرده بود، در جلسه هیئت مدیره شرکت کرده است.

*****

فرگوسن مقابل اولدترافورد نصب شد

هواداران منچستر یونایتد در اقدامی جالب مجسمه سرآلکس فرگوسن را در کنار ورزشگاه اولدترافورد قرار دادند.

به گزارش ایسنا، منچستر‌یونایتد در فصل جاری لیگ برتر نمایش دور از انتظاری داشته و در رده هفتم جدول قرار گرفته است. به نظر می‌رسد یونایتد شانس زیادی برای قهرمانی در این فصل لیگ برتر ندارد. هواداران منچستر یونایتد که به نظر از قهرمانی تیمشان در این فصل لیگ برتر دست شسته‌اند، در اقدامی جالب مجسه آلکس فرگوسن را در یک کیوسک شیشه‌ای در مقابل ورزشگاه اولدترافورد قرار دادند و روی آن نوشتند: "در صورت لزوم شیشه را شکسته و فرگوسن را خارج کنید!"

هواداران منچستر‌یونایتد از نتایج کسب شده تیمشان در فصل جدید لیگ برتر راضی نبوده و خیلی‌ها منتظرند تا سر آلکس فرگوسن مجددا به نیمکت مربیگری منچستر یونایتد برگردد.

سر‌آلکس فرگوسن پیش از این در گفتگو با بی‌بی‌سی با رد بازگشتش به فوتبال گفت: بازگشت من به فوتبال امکانپذیر نیست. منچستر‌یونایتد زیر نظر یک مربی خوب قرار دارد که کارش را بلد است. من تصمیمم را گرفتم و در بهترین زمان ممکن از فوتبال خداحافظی کردم و از زندگی جدید خود لذت می‌برم.

 رسانه های انگلیسی پیش از این از احتمال حضور کارلوس کی روش در تیم منچستر‌یونایتد خبر داده بودند.

*****

پیراهن تیم ملی 12بهمن رونمایی می شود

رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: برای حضور آریا جسور هاسه گاوا بازیکن ایرانی - ژاپنی در تیم ملی منتظر جواب استعلام از وزارت امور خارجه کشورمان هستیم.

علی کفاشیان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:آمدن یانیامدن هاسه گاوا بستگی به استعلام ما از وزارت خارجه دارد زیرا اقامت او در ‍ژاپن است و اگر قرار باشد پاسپورت ایرانی بگیرد اقامت اول این بازیکن باطل خواهد شد.

وی ادامه داد: این بازیکن پدر ایرانی و مادر ژاپنی دارد و در ژاپن قدرت خانم ها بسیار زیاد است. امیدوارم بدون اینکه اقامت او در ژاپن بر هم بخورد بتوانیم او را در اختیار داشته باشیم واین بازیکن نیزشرایط حضور در تیم ملی را بدست بیاورد.

آریا هاسه گاوا بازیکن دورگه ایرانی ، ژاپنی مد نظر کی روش برای حضور در تیم ملی قرار گرفته است، ولی بخاطر مشکل اقامت نمی تواند در حال حاضر برای ایران بازی کند.

این بازیکن 25ساله در پست هافبک وسط بازی می کند و سه بار برای تیم زیر 23ساله های ژاپن بازی کرده و به اردوی تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شده است، ولی با این تیم به میدان نرفته است.ولی درسال 2013 به اف سی توکیو پیوست و 57 بار در لیگ برای این تیم به میدان رفته و 8گل به ثمر رسانده است.

کفاشیان درباره این شایعه که هاسه گاوا خواستار حضور همراه با بادیگارد در ایران شده است گفت: این ادعاها دروغ است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره زمان رونمایی از پیراهن تیم ملی گفت:روز12 بهمن ماه یعنی اولین روز دهه فجر از پیراهن جدید تیم ملی کشورمان رونمایی خواهد شد.

کفاشیان افزود:امیدوارم در این مراسم مسئولان کشور نیز حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: قصد داریم از مسئولان کشور های همسایه نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوریم. همچنین مسئولان شرکت آل اشپورت نیز در این مراسم به عنوان حامی پیراهن های ما حضور خواهند داشت.

گفته می شود برروی پیراهن های تیم ملی برای حضور در جام جهانی طرح یوزپلنگ ایرانی نیز دیده شده است و مسئولان فدراسیون فوتبال منتظر تصمیم نهایی مسئولان فیفا برای رونمایی از این پیراهن هستند.

*****

جام جهانی ۲۰۱۴ - برزیل / احتمال تغییر محل برگزاری دیدار ایران - نیجریه

دبیرکل فیفا اعلام کرد ممکن است نام شهر کوریتیبا از فهرست شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حذف شود.

به گزارش تسنیم، شهر کوریتیبا برزیل که یکی از میزبان‌های جام جهانی 2014 است به دلیل عقب بودن برنامه ساخت ورزشگاه بایکسادا شاید از فهرست شهرهای میزبان جام جهانی حذف شود.
ژروم والکه، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد مسئولان شهر کوریتیبا باید به روند ساخت ورزشگاه این شهر سرعت ببخشند، در غیر این صورت ممکن است شهرشان میزبانی بازی‌های جام جهانی را از دست بدهد.

براساس اعلام باشگاه اتلتیکو پارانانزه، مالک ورزشگاه بایکسادا این ورزشگاه تنها 88.8 درصد کامل شده است. به نظر می‌رسید ورزشگاه بایکسادا در ماه دسامبر 2013 (آذر - دی 92) آماده استفاده شود ولی درست همانند 5 ورزشگاه دیگر که ماه گذشته تکمیل شدند ساخت این مکان ورزشی هم عقب‌تر از برنامه‌ است.
ژروم والکه پس از بازدید از روند ساخت ورزشگاه بایکسادا واقع در شهر کوریتیبا گفت: ما نمی‌توانیم بدون ورزشگاه، برگزاری بازی را برنامه‌ریزی کنیم و در حال حاضر در خصوص این ورزشگاه به نقطه بحرانی و نگران‌کننده‌ای رسیده‌ایم. چه چیزی برای گفتن وجود دارد؟ این یک سوال حساس است اما اجازه دهید صادقانه و رُک در موردش صحبت کنیم. چیزی که شما هم باید بدانید این است که شرایط فعلی این ورزشگاه آن چیزی نیست که باب میل ما باشد.

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که ساخت این ورزشگاه بیش از حد عقب افتاده ولی به هر حال از ضرب‌الاجلی که فیفا برای آماده‌سازی پروژه‌های جام جهانی تعیین کرده عقب‌تر است. ما نمی‌گوییم که تا تاریخ 18 فوریه 2014 ورزشگاه آماده باشد ولی می‌خواهیم در بازدید بعدی فیفا پیشرفت در ساخت این مکان ورزشی را ببینیم.

دبیرکل فیفا در پایان تصریح کرد: مردم زیادی می‌خواهند برای تماشای بازی‌های جا‌م جهانی به کوریتیبا بیابند، اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی هم در اینجا بازی خواهد کرد. بنابراین امیدواریم با توجه به صحبت‌هایی که با دولت برزیل و شورای شهر کوریتیبا داشته‌ایم به نتایج دلخواه برسیم و این شهر امتیاز میزبانی از رقابت‌های جام جهانی را از دست ندهد.

شهر کوریتیبا در جنوب برزیل واقع شده و در تاریخ دوشنبه 26 خرداد 92 (16 ژوئن 2014) در ورزشگاه بایکسادا میزبان دیدار تیم‌های نیجریه و ایران خواهد بود. در ضمن در این ورزشگاه دیدارهای هندوراس - اکوادور، استرالیا - اسپانیا و الجزایر- روسیه هم برگزار خواهد شد.

*****

مظلومی:تابع تصمیم مسوولان باشگاه هستم

سرمربی تیم فوتبال صنعت مس کرمان گفت: تابع تصمیم مسوولان باشگاه مس هستم زیرا آنان می توانند هر کس را که بخواهند جایگزین من کنند.

به گزارش ایرنا، «پرویز مظلومی» سه شنبه شب پس از شکست تیمش مقابل فولاد خوزستان در گفت و گو با خبرنگاران در شهر اهواز اظهار داشت: من پیش از این هم به مسوولان باشگاه مس کرمان اعلام کرده ام هر موقع که بخواهند می توانند شخص دیگری را جایگزین من کنند.

وی در این مصاحبه به بازی تیمش در مقابل فولاد خوزستان اشاره کرد و گفت: گلی که ما مقابل تیم فولاد خوزستان دریافت کردیم ناشی از ضربه ایستگاهی بود که خودمان تقدیم فولاد کردیم.

مظلومی به بازی بازیکنانش اشاره کرد و گفت: از بازی آنان راضی هستم زیرا آنان تلاش خود را به کار می برند ولی از نتیجه نه چرا که در گرفتن نتیجه ضعیف عمل می کنند.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه گل را از تیم فوتبال فولاد خوزستان دریافت کردیم، بازیکنان ما همه تلاش خود را برای جبران گل به کار بردند ولی نتیجه نگرفتند.

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان به بازی های دو هفته آینده این تیم اشاره کرد و گفت: ما دو بازی خانگی متوالی در شهر کرمان داریم که اگر آنها را با پیروزی به پایان ببریم با توجه به اینکه امتیازات نزدیک به هم است به جایگاه بهتری صعود خواهیم کرد.

مظلومی در مورد اینکه تیم فوتبال مس کرمان در لیگ برتر خواهد ماند یا نه، گفت: ما به سقوط فکر نمی کنیم زیرا همه تلاش خود را برای ماندگاری در لیگ برتر به خرج خواهیم داد.

تیم فوتبال صنعت مس کرمان عصر امروز (سه شنبه) در ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر شهر اهواز با قبول شکست یک بر صفر در برابر تیم فولاد خوزستان کماکان در انتهای جدول باقی ماند.

*****

پروین سرپرست موقت پرسپولیس شد

با تصمیم اعضای هیأت مدیره، علی پروین سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس شد.

به گزارش فارس، محمد رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برای چهارمین بار استعفا کرد و این‌بار با استعفای رویانیان موافقت شد.

با تصمیم اعضای هیأت مدیره علی پروین به عنوان سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس انتخاب شد. البته قرار است به زودی اعضای هیأت مدیره دیداری را با وزیر ورزش داشته باشند و پس از تشکیل جلسه هیأت مدیره مدیرعامل را انتخاب کنند.


*****


پس از شکست بانوی پیر برابر رم در جام حذفی / کونته: گل تیم من سالم بود

سرمربی یوونتوس تاکید کرد در بازی برابر تیمش و جالوروسی در استادیو المپیکو، داور به اشتباه گل بانوی پیر را مردود اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال یوونتوس شب گذشته (سه‌شنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا در خانه تیم رم با یک گل تن به شکست داد و از گردونه این رقابت‌ها حذف شد تا یک سال دیگر برای کسب دهمین قهرمانی‌‌اش در کوپا ایتالیا منتظر بماند.

آنتونیو کونته، سرمربی یوونتوس در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: به نظر من بازی 2 تیم همسطح بود اما رم در زمانی به گل رسید که به نظر می‌رسید بازی در کنترل ما قرار دارد. هر 2 تیم بازی خوبی را ارائه کردند و حریف‌‌شان را به خوبی ارزیابی کرده بودند. در این بازی از بازیکنانی که معمولاً فرصت حضور در ترکیب اصلی را به دست نمی‌آورند استفاده کردند و من از عملکرد آنها راضی‌ام. در مقطعی از بازی گل خوردیم که همه چیز تحت کنترل‌مان بود. همین موضوع باعث تاسف است.

کونته افزود: برنامه تاکتیکی ما این بود که حریف را تحت فشار قرار داده و در خط دفاع رم را آزار دهیم. شاید در نیمه اول بیش از حد ترسو بودیم هرچند در همان زمان هم من ندیدم که خط دفاع‌مان آنقدرها تحت فشار قرار گرفته باشد. یک اتفاق تکلیف این بازی تک حذفی را روشن کرد و رم گل زد در حالی که گل ما مردود اعلام شد.

2 صحنه از بازی بود که کونته نسبت به تصمیم داور برای آن اعتراض داشت. نخست خطای مهدی بن‌عطیه روی سباستین جووینکو بود که داور بازیکن رم را جریمه کرد در حالی که یوونتوسی‌ها معتقد بودند او باید اخراج می‌شد.

کونته در این خصوص عنوان کرد: من فکر می‌کردم که داور آن خطا را سلب موقعیت 100 درصد گلزنی از یوونتوس تشخیص دهد. از داور چهارم هم درباره این موضوع پرسیدم. به هر حال قصد ندارم درباره داور بازی حرف بزنم. او تصمیمش را گرفت و همه چیز تمام شد.

دومین چیزی که کونته به آن معترض بود، مردود اعلام شدن گل فدریکو پلوسو، بلافاصله پس از آغاز نیمه دوم بود که کمک‌داور با پرچم زدن خود سبب شد داور آن را مردود اعلام کند. کمک داور اعتقاد داشت هنگام ارسال توپ از سوی مائورو ایسلا، پلوسو در موقعیت آفساید قرار داشته در حالی که تصاویر تلویزیونی چیز دیگری را نشان می‌داد.

کونته در‌این باره تصریح کرد: با تماشای فیلم بازی مشخص بود که پلوسو حداقل یک متر عقب‌تر از بازیکن رم بود. من دوباره تکرار می‌کنم، داوران ممکن است مرتکب اشتباه شوند اما این بار به نظر می‌رسید که بازیکن ما در آفساید نبود. حتی واکنش بازیکنان رم که خودشان هم اعتراضی نشان ندادند ثابت می‌کرد که واقعاً چه اتفاقی افتاده است. زمانی که کمک داور پرچم خود را بالا برد می‌شد دید که آنها یک نفس راحت کشیدند.

سرمربی بانوی پیر با کنایه زدن به فرانچسکو توتی، کاپیتان رم بابت اظهارات اخیرش، افزود: شاید بهتر بود که این اشتباه به ضرر ما رخ دهد. تصور کنید اگر این اشتباه به نفع ما رخ می‌داد چه آشوبی بر پا می‌شد و برخی از مردم دوباره می‌خواستند ادعا کنند که داور به یوونتوس کمک می‌کند.

یوونتوس با قبول شکست برابر رم باز هم در حسرت قهرمانی در جام حذفی ماند، افتخاری که از سال 1995 به بعد در کارنامه‌اش ثبت نشده است. کونته خاطر نشان کرد: باعث تاسف است که از این تورنمنت کنار رفتیم اما من بیشتر از این نمی‌توانستم چیزی از بازیکنانم بخواهم، چرا که در گذشته ما همیشه از جام حذفی ایتالیا به عنوان فرصتی برای میدان دادن به نیمکت‌نشینان خود استفاده می‌کردیم، فرصتی که به تیم کمک می‌کرد برای آینده پیشرفت کند. من به 20-22 بازیکن که به بازی در این سطح عادت دارند، نیاز دارم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه