جمعه, 10ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شهرآورد 78؛ چهارمین تساوی هیچ بر هیچ به روبوسی ختم شد

ورزش

شهرآورد 78؛ چهارمین تساوی هیچ بر هیچ به روبوسی ختم شد

از مهم ترین نکاتی که در نسخه امروز شهرآورد سرخابی‌ها، پیش از بازی به چشم می‌خورد، فارغ از حاشیه‌های روزهای اخیر، برگزاری شهرآورد بدون حضور علی کریمی و فرهاد مجیدی، شماره‌های هشت و هفت محبوب دو تیم بود؛ بازیکنانی که کمترین فایده حضورشان در این رقابت سنتی، کم شدن احتمال تساوی بدون گل بود که چهار بازی است تکرار می‌شود.

shock drop air force 1 full uv reactive | Air Jordan 4 Retro "White Oreo" CT8527 - 100 , NETWORK-PRESIDENTS Store - nike zoom hypercross trainer turquoise gold rings

برخلاف شهرآورد‌های قبل که همیشه سعی می‌شد روزهای منتهی به بازی کم چالش‌ترین روزهای فصل سرخابی‌ها باشد، این شهرآورد به مدد برخی مسائل و آتش بیاری مدیران دو تیم شکل متفاوتی را تجربه کرد و یکی از پرتنش‌ترین روزگار در روابط دو تیم تجربه شد؛ شاید این تفاوت بتواند بازی متفاوتی به دنبال بیاورد!

به گزارش «تابناک»، راس ساعت 14:30 امروز، پرسپولیس و استقلال در حالی برای هفتاد و هشتمین بار مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند که پیش از این دیدار، سهم سرخ ها -که در این بازی اصطلاحا میزبان هستند،- از برد 25 درصد و سهم آبی‌ها از برد 31 درصد بوده و 44 درصد دیگر به تقسیم امتیازات بین دو تیم منجر شده و البته اغلب ملال آورترین بازی‌های فوتبال با تماشگران پر شمار در جهان بوده است!

از مهم ترین نکاتی که در شهرآورد امروز سرخابی‌ها به چشم می‌خورد، فارغ از حاشیه‌های روزهای اخیر، برگزاری شهرآورد بدون حضور علی کریمی و فرهاد مجیدی، شماره‌های هشت و هفت محبوب دو تیم است که اولی به دلیل اختلافاتی که با سرمربی و مدیرعامل فعلی پرسپولیس داشت، این تیم را ترک کرد و به سرخ‌های تبریز پیوست و دومی که تازه یکی دو سال بود به اختلافات عمیقش با سرمربی استقلال پایان داده و روزهای درخشانی را در تیمش تجربه می‌کرد، به ناگاه چهارگوشه زمین را بوسید و با فوتبال خداحافظی کرد.

 


پایان بازی سرد دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل


ترکیب پرسپولیس:
نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حمید علی‌عسگر، محمدرضا خلعتبری، رضا حقیقی، محمد نوری، پیام صادقیان، امید عالیشاه، سیدمهدی سیدصالحی، میثم حسینی

سرمربی: علی دایی

ترکیب استقلال:
سيد مهدي رحمتی، امير حسين صادقی، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، هاشم بيک زاده، ساموئل، آندرانيک تيموريان، پژمان نوری، سياوش اکبرپور، مهرداد اولادی (تعویض با غلام نژاد در دقیقه 59) و محمد قاضي

سرمربی: امیر قلعه نویی

تیم داوری:
"سعيد مظفري زاده" داور وسط به همراه "حسن کامراني فر" کمک داور اول و "سعيد علي نژاديان" کمک داور دوم بازی امروز را گزارش خواهند کرد.

"عليرضا فغاني" داور چهارم و "سعيد زارع" به عنوان کمک داور ذخيره انتخاب شده‌اند و فريدون اصفهانيان، رئيس کميته داوران به عنوان ناظر داوري و محمدرضا غضبان به عنوان ناظر سازمان ليگ در این دیدار حضور خواهند داشت.

مظفری زاده طی روزهای گذشته اعلام کرده که پایان این بازی، پایان دوران داوری وی خواهد بود.

گزارش بازی:

دقیقه 1: دو تیم در حالی رقابت خود را آغاز کردند که لباس‌هایی کاملا متفاوت با بازی های قبل بر تن دارند. شباهت لباس دروازه بان سرخ ها با بازیکنان آبی پوش به حدی است که می‌تواند ابهام آفرین باشد.

دقیقه 2: خطای آندو روی خلعتبری در نخستین دقیقه بازی، نوید بازی پر برخوردی را می‌دهد.

دقیقه 4: خطای پژمان نوری روی محمد نوری، نخستین ضربه ایستگاهی را به نفع پرسپوبیس رقم می‌زند که ضربه فنی خلعتبری از بالای دروازه به اوت می رود.

دقیقه 6: کرنر اول بازی را استقلالی ها به دست آوردند که تکرار شد و در بار دوم طی یک رفت و برگشت بار دیگر به روی دروازه حریف سانتر شد که ضربه سر عمران زاده راهی به چارچوب نیافت.

دقیقه 8: درگیری صادقیان و اکبرپور یک کارت زرد برای هر دو به همراه داشت. استقلالی ها معتقد بودند که باید جریمه سنگین تری برای بازیکن حریف در نظر گرفته می‌شد. مشاجره خلعتبری و صادقیان هم از حواشی دیگر این صحنه بود.

دقیقه 18: پاس عمقی نوری را رحمتی با خروج به موقع جمع کرد؛ بازی به شدت کسل کننده است

دقیقه 30: وقتی کمک داور اول توپ خارج شده از زمین را اوت به نفع پرسپولیس اعلام کرد، اعتراض شدید سرمربی استقلال را به همراه داشت؛ مظفری زاده ، داور زمین رای کمک خود را نپذیرفت و توپ را به آبی ها داد.

دقیقه 31: باز هم درگیری بر سر توپ؛ این بار اولادی ضربه ای با پا به گردن سید جلال حسینی زد که ظاهرا از دید داور دور ماند.

دقیقه 36: خطای نوری روز اولادی یک کارت زرد برای وی به همراه داشت.

دقیقه 43: در شرایطی که بازی هیچ چنگی به دل نمی زد، خطای حقیقی روی تیموریان، یه ضربه ایستگاهی به نفع آبی ها رقم زد که بی اثر ماند.

دقیقه 45: شوت لرزان صادقیان راهی به دروازه آبی ها نیافت تا پس از سپری شدن یک دقیقه وقت اضافه، سوت نیمه سرد بازی زده شود.


پایان نیمه اول با تساوی صفر بر صفر


دقیقه 47: فرار عمقی عالیشاه با ضربه بی رمق وی، نخستین حرکت نیمه دوم بود؛ معلوم نیست این نیمه چه کیفیتی بر بازی حاکم خواهد بود.

دقیقه 51: خطای عمران زاده روی عالیشاه یک زرد برایش به همراه داشت.

دقیقه 53: فرار صادقیان از سمت چپ دفاع حریف با سانتر میان تماشاگران همراه شد؛ گویا قرار نیست چیزی تغییر کرده و بازی بهتری انجام شود.

دقیقه 57: سانتر صادقیان از روی نقطه کرنر را سیدصالحی با ضربه سر بیرون زد.

دقیقه 59: در شرایطی که پرسپولیس کمی بهتر ("کمی" را موکد بخوانید!) از حریف توپ را به گردش در می آورد، اولادی از زمین خارج شد و جای خود را به غلام نژاد داد تا نخستین تعویض بازی رقم بخورد.

دقیقه 62: شوت بازیکن تازه وارد آبی ها از پشت محوطه جریمه، با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 63: خطای غلام نژاد روی صادقیان یک ضربه ایستگاهی به سرخ ها داد؛ ضربه را محمد نوری به زیبایی نواخت و رحمتی در واکنشی خوب تر، مانع فرو ریختن دروازه اش شد و توپ را با یک دست دفع کرد. رحمتی در واکنش به بازیکنانی که فکر می کردند توپ به دیرک برخورد کرده، گفت: «خودم گرفتم!»

دقیقه 70: خطای بیک زاده روی خلعتبری در میانه زمین، هم مانع ضد حمله سرخ پوشان شد و هم یک کارت زرد برای مدافع استقلال به همراه داشت.

دقیقه 78: علی عسگری که در محوطه جریمه حریف خود را به زمین انداخته بود با کارت زرد داور به دلیل شبیه سازی خطا جریمه شد.

دقیقه 80: جر و بحث نیسلسون، دروازه بان پرسپولیس با داور بازی بر سر محل قرار دادن توپ برای شروع بازی دست کم یک دقیقه از وقت بازی را تلف کرد.

دقیقه 81: پاس خلعتبری به صادقیان و از او به نوری، با ضربه بی دقت هافبک پرسپولیس راهی به دروازه نیافت.

در پایان سه دقیقه وقت تلف شده اعلام شد که در این زمان، دریافت کارت زرد توسط غلام نژاد تنها نقطه قابل گزارش بود؛ ختم بازی بی کیفیت دو تیم که می تواند کاندیدای بدترین بازی سال باشد.

بازار روبوسی داغ بود!

با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، بازار دیده بوسی با داور بازی به شدت گرم شد!

بازیکنان و کادر فنی دو تیم که ساعت ها مردم را مشغول بازی عجیب و بی کیفیت خود کرده بودند، به سراغ مظفری زاده رفتند که پیراهنش را در آورده بود و جمله "خدانگهدار" روی لباسش خودنمایی می کرد.

بازیکنان دو تیم آن چنان داور را در آغوش می کشیدند و به همدیگر لبخن می زدند که انگار نه انگار روزهاست در حال پیاده روی روی ذهن هواداران بوده و یکی از بی کیفیت ترین شهرآورد های جهان را به انجام رسانده اند!

  

گزارش حاشیه بازی:

تماشاگرانی که برای دیدن شهرآورد رنج راه را به جان خریده و از شب گذشته در چادرهای برپاشده اطراف استادیوم مانده بودند، از اینکه پنج صبح از چادرها بیرونشان کرده و مجبور شدند تا بالاآمدن کامل خورشید از سرما به خود بلرزند، به شدت ناراحت بودند.
با توجه به استقبال به عمل آمده از این بازی از ساعات ابتدايي صبح امروز، هواداران دو تيم ماشين هاي خود را در حاشيه اتوبان پارک کردند که همين مسئله باعث اختلال در عبور و مرور ماشين هاي مقابل استاديوم شده است.
گزارش تلویزیونی این دیدار را، مزدک میرزایی عهده دار است.
کوبیدن و رنگ آمیزی چمن استادیوم صبح امروز انجام شد.

ساعاتی به شروع بازی زمان مانده، سکوهای هواداران پرسپولیس پر شده و تنها جايگاه بليت هاي الکترونيکي اين تيم کمي خالي است.
جايگاه هاي بليت هاي الکترونيکي توسط ماموران کنترل مي‌شود و تنها تماشاگراني مي توانند وارد اين قسمت شوند که بليت هاي خود را از قبل تهيه کرده باشند؛ البته مثل همیشه، بازار سیاه بلیت فروشی رونق دارد و علاوه بر آن، فروش بلیت هایی که مهر "غیرقابل فروش" دارند نیز، گزارش شده است.

شعار شش تایی ها و چهارتایی ها بین طرفداران دو تیم رد و بدل می‌شود و علاوه بر آن، سرمربی دو تیم گاهی تشویق و گاهی متهم به مافیای فوتبال می‌شوند.
تماشاگران تيم استقلال که در دربي رفت مجيدي را در اختيار داشتند امروز در همين خصوص شعار هايي را سر مي‌دادند. استقلالي با شعارهاي خود سراغ مجيدي را مي‌گرفتند و همين موضوع باعث واکنش هواداران سرخ شد. البته از طرف ديگر پرسپوليسي ها که تعدادشان هم بيشتر است مرتب شعار 6 تايي ها را سر مي‌دهند.
ماموران نيروي انتظاي با دو دستگاه موتور چهار چرخ وارد پيست دو ميداني شدند و پس از مانور در اين محوطه به فيلمبرداري از تماشاگران دو تيم پرداختند.
تخته امتیاز ورزشگاه آزادي به مناسب روز هواي پاک« 29 دي ماه» اقدام به پخش شعارهايي کرده است. همچنين از همين طريق تماشاگران به عدم استفاده از سيگار و قليان تشويق شدند. روي اسکوربورد نوشته بود «سيگار و قليان مرگ تدريجي...»
اعضاي دو تيم استقلال و پرسپوليس ساعت 12 از هتل محل اقامتشان به سمت ورزشگاه آزادي حرکت مي کنند.
مسئولان برگزاري بازي يک دستگاه اتوميبل را براي اهدا به تمشاگري که بليت الکترونيکي تهيه کرده پشت يکي از دروازه ها قرار داده اند.
هواداران پرسپوليس با بادکنک هاي قرمز رنگي که در دست دارند گوشه اي از ورزشگاه را به حالتي زيبا در آوردند. پیراهن مجیدی در بین هواداران استقلال خودنمایی می‌کند.
ماموران کنترل تماشاگران از ورود بطري هاي آب و همچنین ووزلا به داخل استاديوم جلوگيري مي‌کنند و وسايل اضافي هواداران دو تيم را ضبط کرده و در چادري که تهيه شده ضبط می‌کنند.
 تيم‌هاي کوچولوهاي پرسپوليس و استقلال مقابل یکدیگر صف ارایی کردند که در پایان سرخپوشان یک بر صفر برنده دیدار شدند.
با این نتیجه جایگاه دو تیم در جدول رده بندی تغییری نکرد؛ استقلال کماکان در صدر ماند و پرسپولیس در رتبه سوم باقی ماند.

 

اظهارنظرها:

قلعه‌نویی: این تساوی سیاسی نبود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از زحمات سعید مظفری‌زاده و ناراحتم او از داوری خداحافظی می‌کند. او داوری بود که همه استانداردهای داور بین‌المللی را داشت و پسر با صفایی بود و حیف شد که از داوری خداحافظی کرد. از یگان ویژه، شهرداری، تاج، سازمان لیگ و بقیه دوستان که در برگزار مسابقه کمک کردند تشکر می کنم. نیمه دوم پرسپولیس بهتر از ما بود بهتری از این نظر که گردش توپ بیشتری داشتند و از موقعیت‌هایی که می‌خواستند به ما ضربه بزنند را بسته بودیم.

وی ادامه داد: در 2 هفته گذشته 2 بازیکن از تیم ما جدا شد و خوشحالم که توانستیم جو روانی که علیه ما راه افتاده بود را جمع کنیم و بازیکنانم تشکر می‌کنم که فوتبال مردانه‌ای بازی کردند. اکنون سه بازیکن خواهان جدایی از استقلال هستند اما اسم‌شان را نمی‌گویم.

قلعه نویی در مورد اینکه در تساوی های شهرآورد مسائل سیاسی دخیل است گفت: به این مسایل ورود نکنید اگر مقابل ضربه نوری رحمتی می‌ایستاد و گل می‌شد دیگر نمی‌گفتند که بازی سیاسی بوده است. همه افراد از اقشار محتلف از سیاسی تا سایر دیگر دوست داشتند که بازی برنده داشته باشد.

دایی: تیموریان باید جایش را با داور عوض می‌کرد

دایی گفت: فکر می‌کنم امروز عدالت در فوتبال رعایت نشد و امروز خیلی بهتر از حریف بازی کردیم اما نتوانستیم پیروز شویم. همه کار کردیم مخصوصا در نیمه دوم در نیمه اول هم مالکیت توپ‌مان بیشتر بود با این همه استقلال در نیمه اول پا به پای ما آمد اما در نیمه دوم یک شانس یک درصدی هم روی دروازه ما نداشتند و به هیچ عنوان نتوانستند روی دروازه ما ایجاد خطر کنند متاسفانه بازیکنان ما در لحظه آخر که باید سانتر درست کنند یا ضربه درست بزنند این کار را نکردند.

وی در مورد درگیری پیام صادقیان با بازیکن استقلال گفت: این نظر شماست اما در فوتبال درگیری و اتفاق هست .در همان نیمه اول سیدجلال حسینی را زدند از روی صورت علی عسگری رد شدند. تیموریان در هر صحنه بازی در شکم داور بود و باید جایشان را باهم عوض می‌کردند و خیلی اتفاق ها افتاد اما با توجه به صحبت‌هایی که بین دو نیمه کردم استقلال را مثل کف دست می‌شناختیم و همه راه‌های نفوذش را بسته بودیم و کلا استقلال را خلع سلاح کردیم.

سرمربی پرسپولیس در مورد تغییر تاکتیکی این تیم  و دلیل تعویض نکردن عالیشاه، گفت: از نظر فنی بهترین نفر من هستم که باید نظر بدهم و مطمئنم که تیمم خوب کار کرده که نیازی به تعویض نداشتیم عالیشاه در دقیقه 90 هم کارش را می‌کرد و سمت راست استقلال را کننترل کردیم که این به تلاش برمی‌گردد و من همه ابعاد را می‌بینم و وقتی بازیکنی که نتواند وظیفه‌اش را انجام بدهد تعویض می‌کنم. عالیشاه و حسینی و بقیه بازیکنان به نحو احسن کار کردند به طوریکه جناح راست استقلال را ندیدیم.

مظفری‌زاده: خداحافظی‌ام از داوری ربطی به عابدینی ندارد

سعید مظفری‌زاده داور شهرآورد 78 پس از خداحافظی از دنیای داوری، اظهار داشت: این تصمیم کاملا شخصی بود، هیچ ربطی به اتفاقات اخیر ندارد. می‌خواهم یک مقدار به زندگی، خانواده‌ و ادامه تحصیل برسم. برنامه‌های دیگری برای زندگی‌ام دارد. امیدوارم جوان‌های دیگری بیایند و در امر داوری موفق باشند. امروز در آخرین شهرآورد قضاوت خوبی کردم و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد.

مظفری‌زاده در ادامه گفت: این خداحافظی هیچ ربطی به صحبت‌های عابدینی و اینطور مسائل ندارد. تصمیمی که گرفتم شخصی است و صحبت‌های عابدینی در این تصمیم تأثیرگذار نبود.

تیموریان: دست قلعه‌نویی خالی است

آندرانیک تیموریان گفت: توانستیم بازی نسبتا خوبی برای تماشاگران به نمایش بگذاریم و امتیازی هم به امتیازهایمان اضافه کنیم تا در کورس قهرمانی باقی بمانیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره درگیری امروزش از وی سوال کرد عنوان کرد: مشکل خاصی نیست. ما با همدیگر دوست هستیم. محمد نوری فکر می‌کرد خطای آنها شده و من می‌گفتم خطا به نفع ماست. وی از دوستان خوبم است و از بازی بعدی دیگر عصبانی نخواهم شد.

بازیکن تیم استقلال درباره بازی خشونت‌آمیز امروزش گفت: فکر نمی‌کنم با خشونت بازی کرده باشم در این صورت مظفری‌زاده کوتاه نمی‌آمد. برخوردهای من روی توپ بود.

وی درباره عقب‌نشینی آبی‌پوشان در 20 دقیقه دوم گفت: استقلال با کمبود بازیکن مواجه است و لیگ هم به صورت فشرده برگزار می‌شود. دست قلعه‌نویی خالی است. ما کاری می‌کردیم تا ضدحمله ایجاد شود که این اتفاق رخ نداد.

تیموریان در پایان درباره اینکه شنیده می‌شود شما بازیکن بعدی هستید که استقلال را ترک خواهید کرد گفت: بعد از بازی‌های استقلال تصمیم می‌گیرم.

حسینی: استقلال مساوی می‌خواست و به آن رسید

سید جلال حسینی گفت:‌ استقلال از شهرآورد مساوی می‌خواست که به آن هم رسید. در تمام نیمه دوم در زمین استقلال بودیم. اما آنها 11 نفره دفاع می‌کردند.

وی ادامه داد: وقتی تیمی در فوتبال مساوی می‌خواهد با این روش نتیجه می‌گیرد. استقلال مساوی می‌خواست و ما هم کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص ناراحتی هواداران از تساوی‌های شهرآورد، گفت: مردم حق دارند ناراحت باشند و حق را به آنها می‌دهیم.

حسینی در خصوص درگیری که با آندرانیک تیموریان در جریان مسابقه داشت، گفت: درگیری خاصی با آندو نداشتم.

عمران‌زاده: وقتی شهرآورد صفر صفر شده، چه بگوییم؟

مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی شهرآورد صفر صفر شده چه چیزی می‌توانیم بگوییم. در حال رفتن به مشهد هستم و وقتی که برگردم در مورد شهرآورد صحبت خواهم کرد.

نوری: استقلال یک امتیاز می‌خواست که به آن رسید

محمد نوری که برترین بازیکن زمین اعلام شد، گفت: از این تساوی ناراحتیم. نیمه دوم تلاش کردیم گل بزنیم. این تساوی برای ما خوب نبود. استقلال بازی بسته‌ای ارائه کرد و به یک امتیازی که می‌خواست رسید.

وی ادامه داد: استقلالی‌ها ما را پرس کرده بودند اما نیمه دوم با تغییرات تاکتیکی دایی توانستیم از دست آنها فرار کنیم.

بازیکن تیم پرسپولیس درباره قهرمانی تیمش در پایان فصل اظهار داشت: ما همه سه امتیاز‌ها را می‌گیریم. مثبت فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به نتیجه برسیم.

نوری در پاسخ به این سوال که توپش به تیر دروازه اصابت کرد، عنوان کرد: خب وارد دروازه نشد. الان سه بازی است که این توپ‌ها وارد دروازه حریف نمی‌شود.

وی در مورد اینکه چرا تیم‌ها در شهرآورد نمی‌توانند گلزنی کنند، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم آقای رحمتی چه کار می‌کند که توپ‌های ما به گل نمی‌رود.

غلام‌نژاد: پرسپولیس در نیمه دوم کار را برای ما سخت کرد

مجید غلام‌نژاد گفت: اولین شهرآورد خودم را تجربه می‌کردم و شرایط طوری پیش رفت که نتیجه مساوی شود.

وی ادامه داد: هر دو تیم موقعیت‌های خوبی داشتند اما نتوانستند از آنها به خوبی استفاده کنند. پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم رو به بازی مستقیم آوردند و کار ما را کمی سخت کرد.

بازیکن استقلال در خصوص اینکه با وجود اینکه اولین شهرآورد خود را تجربه می‌کرد، استرس نداشت، گفت: ‌در تمام مسابقات همینطور هستم و در این شهرآورد هم استرس خاصی نداشتم.

حقیقی: آنها از مساوی خوشحال بودند

رضا حقیقی گفت‌: در نیمه دوم بازی در دست ما بود اما وقتی تیمی می‌خواهد دفاعی بازی کند می‌تواند بازی را به خوبی اداره کند. استقلال امروز خیلی دفاعی بازی کرد.

وی در خصوص ناراحتی هواداران از تساوی در شهرآورد‌ها، گفت: خود ما هم ناراحتیم و در رختکن می‌گفتیم که شهرآورد اینگونه نمی‌شود. استقلال به چیزی که می‌خواست رسید.

حقیقی تصریح کرد: از نحوه بازی استقلال ناراحتم. از این تیم به عنوان صدرنشین لیگ انتظار بیشتری داشتم و فکر می‌کردم طوری بازی می‌کنند که فوتبال زیبایی را شاهد باشیم. استقلالی‌ها از مساوی راضی و خوشحال بودند.

اکبرپور: حرکت صادقیان اخراج داشت

سیاوش اکبرپور گفت: ما خودمان هم از تساوی خسته شده‌ایم. در هر حال این بازی یک مقدار شرایطش برای ما خاص‌تر از پرسپولیس بود. نیمه اول توپ دست ما بود و نیمه دوم پرسپولیس بهتر کار کرد.

وی ادامه داد: ما در این بازی می‌خواستیم به پیروزی برسیم و یکی از رقیبان اصلی خود را از کورس خارج کنیم. چون ما در این بازی میهمان بودیم نتیجه تساوی هم برای ما خوب بود. ما هفته آینده در خانه بازی می‌کنیم. پرسپولیس باید بیرون از خانه بازی کند.

وی در خصوص اینکه بازیکنان پرسپولیس گفته‌اند استقلال در این بازی به دنبال تساوی بود و به هدفش رسید، گفت: اگر آنها فیلم بازی را با دقت بازی کنند متوجه می‌شدند که در دقیقه سوم باید بازی را 10 نفره ادامه می‌دادند در آن صورت نظرشان تغییر پیدا می‌کرد. ضربه‌ای که صادقیان به من زد اخراج مستقیم داشت و فکر می‌کنم داور به آنها لطف کرد.

علی‌عسگر: استقلال امروز کاملا دفاعی بازی کرد

حمید علی‌ عسگر گفت: امروز استادیوم پر از تماشاگر شده بود و همه برای تماشای بازی آمده بودند. ما هم آمده بودیم تا برنده این دیدار باشیم، اما به هدفمان نرسیدیم.

وی افزود: امروز استقلال کاملا دفاعی بازی کرد و به خواسته خود رسید. البته ما همه تلاشمان را کردیم و من نیز به عنوان دفاع راست برای موفقیت تیم همه تلاشم را کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحنه پنالتی بود یا خیر، گفت: پنالتی نبود، اما کارت زرد هم نداشت.

حیدری: خوشحالم که امتیازات تقسیم شد

خسرو حیدری در  پایان شهرآورد 78 به عنوان بازیکن اخلاق این دیدار انتخاب شد. وی در مورد این بازی اظهار داشت: دیدارهای استقلال و پرسپولیس همواره حساسیت ویژه‌ای دارد و تیم‌ها برای نباختن و گل نخوردن به میدان می‌آیند.

وی افزود: در نیمه نخست استقلال بهتر بود اما در نیمه دوم قطعا پرسپولیس بهتر بازی کرد به ویژه اینکه استقلال در صدر جدول قرار دارد و احتیاج جدی به بردن این بازی نداشت بلکه این پرسپولیس بود که بیشتر به برتری نیاز داشت. در نهایت خوشحالم که امتیازها تقسیم شد.

بازیکن استقلال یادآور شد: ما همچنان در صدر جدول هستیم و این بالا بودن هر 2 تیم در جدول هم بر حساسیت بازی تاثیرگذار بود و در نهایت این دیدار با تساوی خاتمه یافت. شاید این حساسیت سبب شد تا هر 2 تیم در طول بازی محتاط‌تر باشند.

خلعتبری: نتیجه تساوی به سود ما نبود

محمدرضا خلعتبری گفت: رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در فوتبال امری غیرعادی نیست. به هر حال ما برای گرفتن 3 امتیاز بازی پا به میدان گذاشتیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و نتیجه تساوی به سود ما نبود.

مهاجم 30 ساله سرخپوشان پایتخت همچنین در خصوص درگیری لفظی‌ که در نیمه نخست با پیام صادقیان، هم‌تیمی خود داشت، اظهار داشت: درگیری‌ام با صادقیان چیز خاصی نبود.

بنگر: تیموریان می‌تواند قاضی شود

محسن بنگر گفت: به نظر من آندرانیک تیموریان می‌تواند از این به بعد جای بازی در دادگاه قضاوت کند؛ در هر صحنه‌ای که خطایی هم اتفاق می‌افتاد او جلو می‌آمد و این مسئله را برای داور توضیح می‌داد.

وی در مورد درگیری که با مهدی رحمتی پیدا کرد، اظهار داشت: رحمتی از برادر به من نزدیک‌تر است و هیچ مشکلی با یکدیگر نداریم.

بنگر تأکید کرد: تیمی که در صدر جدول قرار دارد، یک بار وارد محوطه جریمه ما نمی‌شود. جا دارد به آنها به خاطر این اتفاق تبریک بگوییم چرا که توانستند تساوی را به خود اختصاص دهند. وقتی استقلال 11 نفره دفاع می‌کند بازی بهتر از این نمی‌شود.

********

نوری بهترین بازیکن و خسرو حیدری بازیکن اخلاق

محمد نوری بهترین بازیکن فنی و خسرو حیدری بهترین بازیکن اخلاق داربی 78 شدند.

به گزارش ایسنا، پس از پایان داربی 78 محمد نوری از تیم پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن و خسرو حیدری هافبک استقلال به عنوان بازیکن اخلاق این مسابقه انتخاب شدند.

نوری تنها صحنه‌ی حساس این بازی را با ضربه‌ی کاشته‌ای که در نیمه‌ی دوم زد، ایجاد کرد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه