جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پنج مدعی و یک جام - «بازی تاج و تخت» جام با پادشاهی کدام مدعی به پایان می‌رسد؟

ورزش

پنج مدعی و یک جام - «بازی تاج و تخت» جام با پادشاهی کدام مدعی به پایان می‌رسد؟

همزمان با پخش فصل جدید سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت»، داستان به‌هم گره خورده لیگ برتر ایران هم بی‌شباهت به ماجرای این سریال نیست. جایی که مدعیان بزرگی در جای جای ایران برای نشستن بر تخت پادشاهی فوتبال ایران با هم مبارزه می‌کنند. تنها با این تفاوت که جی.آر.آر ماریتن هنوز نوشتن داستان این سریال را به پایان نبرده ولی در ایران این داستان مهیج فردا به پایان می‌رسد و قهرمان حوالی ساعت ۲۱:۰۰ فردا تاجگذاری می‌کند.

LTB - JuzsportsShops | Grailify - air force new mexico basketball - nike and jordans 50 dollars in gold price list Light Smoke Grey

به گزارش تابناک، بی‌شک فردا تاریخی‌ترین روز لیگ برتر فوتبال ایران است. روزی که در تاریخ سیزده ساله برگزاری این رقابت‌ها بی‌نظیر بوده است. جایی که پنج مدعی در کمین قهرمانی نشسته‌اند و سرانجام یکی‌ از آن‌ها بر جام قهرمانی بوسه خواهد زد. اوضاع در بالای جدول لیگ چنان پیچیده است که ممکن است نفت صدر نشین یا قهرمان شود یا حتی دستش به سهمیه آسیایی هم نرسد.


پنج تیم در کورس قهرمانی قراردارند و از میان آن‌ها این تنها نفت تهران است که تعیین سرنوشتش به دست خودش است و سایرین علاوه بر تلاش خودشان می‌بایست چشم به نتایج مسابقات دیگر هم داشته باشد. تعداد اتفاقات مهم برای تیم‌ها هم به جایگاه آن‌ها در جدول رده‌بندی ارتباط مستقیم دارد.


به این ترتیب که پس از نفت فولاد علاوه بر پیروزی در دیدار مستقیم خود می‌بایست چشم به لغزش نفت داشته باشد. استقلال علاوه بر پیروزی در دیدار با تراکتور باید امیدوار به ناکامی نفت و فولاد باشد. پرسپولیس علاوه بر پیروزی در اهواز باید چشم انتظار اتفاقاتی در سه دیدار تهران، تبریز و اصفهان باشد و سرانجام سپاهان هم علاوه بر پیروزی در دیدار مستقیم، که همان برتری برابر نفت صدر نشین است، می‌بایست چشم به لغزش فولاد و پرسپولیس و استقلال داشته باشد.


همین رویارویی نفت صدر نشین با سپاهان مدعی قهرمانی است که تیم‌های استقلال و فولاد و پرسپولیس را امیدوار به قهرمانی کرده و همه آن‌ها امشب با رویای بوسیدن جام به خواب می‌روند.


در بین پنج تیم مدعی، تنها نفت تهران تجربه قهرمانی در لیگ برتر را ندارد. فولاد خوزستان در پی دومین، پرسپولیس سومین، استقلال چهارمین و سپاهان پنجمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌هاست. جالب اینکه وضعیت صدر جدول آنقدر فشرده است که احتمال دارد حتی نفت تهران به آسیا هم نرسد. در حال حاضر نفت و فولاد، 54 امتیازی‌اند با این تفاوت که تفاضل نفت 17+ است و فولاد 11+. استقلال یک امتیاز کمتر از این دو تیم دارد، با تفاضل گل 11+. پرسپولیس که یکشنبه به شکل ناباورانه‌ای صدرنشینی را از دست داد با 52 امتیاز چهارم است با تفاضل گل 18+. سپاهان هم که در آخرین دقیقه بازی با ملوان، خود را به صف مدعیان برگرداند با 51 امتیاز و تفاضل گل 15+ رده پنجم را در اختیار دارد.


همانطور که می‌بینید اوضاع بالای جدول چنان در هم پیچیده است که ممکن است با نتایج فردا فرصت کری خوانی طولانی هواداران تیم‌های مدعی ایجاد شود. چه اینکه به‌هرحال از میان این پنج مدعی دست دو تیم علاوه بر کوتاهی از جام قهرمانی از سهمیه آسیایی هم کوتاه خواهد ماند و این حداقل برای هواداران سرخابی که این موضوع در سال‌های اخیر موجب کل‌کل و فخر فروختن فراوان آن‌ها به هم شده بود جالب خواهد بود.


سپاهان اصفهان – نفت تهران       ساعت ۱۹:۰۰


بی‌شک مهم‌ترین بازی هفته پایانی لیگ برتر ایران فردا در فولادشهر برگزار می‌شود. جایی که نفت صدر نشین می‌تواند با دستان خود سرنوشتش را رقم بزند و با برتری صدر نشینی‌اش را تداوم بخشد و جام را برای اولین بار روی سر ببرد چه اینکه با توجه به تفاضل گل بالای این تیم خیال آنها راحت است. نفت در صورت تساوی و یکسری اتفاقات هم قهرمان خواهد شد. قهرمانی تیم بی‌حاشیه نفت می‌تواند در فصلی که حاشیه‌ها بر متن فوتبال ایران چربیده، درس عبرتی باشد تا همه بفهمند که صرف هزینه کردن پول‌های کلان ممکن نیست یک تیم را موفق کند. قهرمانی نفت در واقع می‌تواند مسیر جدیدی در فوتبال ما ایجاد کند.


اما دشواری کار نفت در بازی فردا دیدار برابر تیم سپاهان است. تیمی که چهار قهرمانی در لیگ ایران کسب کرده و اگرچه در این فصل حال و روز خوبی نداشته اما هفته پیش و با گل دقیقه 2+90 هادی عقیلی به مسابقات بازگشت و شانس آسیایی شدن و حتی قهرمانی در لیگ امسال را بدست آورد. برد در این مسابقه به شرط پیروز نشدن فولاد، استقلال و پرسپولیس سپاهان اصفهان را آسیایی می‌کند و برتری با اختلاف بیش از یک گل و شکست فولاد و توقف استقلال و پرسپولیس سپاهان را برای پنجمین مرتبه قهرمان می‌کند.


دیدار فردای فولاد شهر در میانه میدان یک نبرد دیدنی را رقم خواهد زد. جایی که محرم و رسول نویدکیا روبروی هم قرار خواهند گرفت.


گسترش فولاد تبریز - فولادخوزستان       ساعت ۱۹:۰۰


فولادی‌ها اگرچه در دو قدمی جام و در خانه خودشان صدر نشینی را از دست دادند تا دومین قهرمانی‌شان با اما و اگرهایی همراه باشد اما همچنان از شانس مطلوبی برخوردارند. آن‌ها امیدوارند که نفت نتواند در بازی خارج از خانه فردایش موفق بیرون بیاید و کار راحت خودشان هم برابر تیم بی‌انگیزه گسترش فولاد تبریزی با موفقیت به پایان برسد تا دومین جام قهرمانی را با خود به اهواز ببرند. در صورت پیروزی نفت برابر سپاهان آن‌ها احتیاج دارند که با بیش از هشت گل گسترش را ببرند تا قهرمان شوند. تساوی در این مسابقه در صورت شکست نفت و توقف استقلال و پرسپولیس، باز هم قهرمانی را برای این تیم اهوازی به ارمغان می‌آورد ولی تساوی نفت و پیروزی سرخابی‌ها، این تیم را از آسیایی شدن هم محروم خواهد کرد.


استقلال تهران - تراکتورسازی تبریز       ساعت ۱۹:۰۰ 


استقلال تهران سرانجام توانست از بحران خارج شود و با دو پیروزی مهم در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ضمن ترمیم روحیه خود در لیگ برتر خود را صف مدعان اضافه کند. آن‌ها فردا در یک بازی خانگی میزبان تیم تراکتورسازی هستند که بعد از آمدن الیویرا و قهرمانی در جام حذفی دیگر به هیچ تیمی نه نگفته‌اند. میزبانی استقلال در هفته پایانی و دیدار تیم‌های فولاد و نفت در خارج از خانه موجب شده تا امیرقلعه‌نویی امیدوار باشد تا اتفاقات لیگ هشتم برای این تیم تکرار شود و آبی‌ها به‌صورت خاطره‌انگیزی قهرمانی را مقابل هواداران خود جشن بگیرند. استقلال با 53 امتیاز در رده سوم و تراکتورسازی با 42 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته‌اند. آبی‌پوشان اگر بتوانند در رقابت دو نماینده ایران در آسیا به 3 امتیاز برسند و فولاد و نفت در خارج از خانه متوقف شوند، قهرمان لیگ خواهند شد. همچنین ستاره‌های پیشین پرسپولیس از جمله علی کریمی، کریم انصاریفرد، محمد نصرتی و جواد کاظمیان دوست دارند لذت شکست دادن استقلال در این مسابقه مهم را بچشند و کاری برای رسیدن پرسپولیس به آسیا کرده باشند.


استقلال صنعتی خوزستان – پرسپولیس      ساعت ۱۹:۰۰


ناکام بزرگ هفته بیست و نهم لیگ برتر پرسپولیس تهران بود. آن‌ها که دقیقه ۸۷ صدر نشین لیگ برتر بودند به یکباره حتی سهمیه آسیایی خود را هم در خطر می‌بینند. آنها باید فردا به مصاف تیمی بروند که نام رقیب دیرینه آن‌ها را یدک می‌کشد و علاوه بر آن از یکی دو استقلالی قدیمی هم بهره می‌برد. بازی در اهواز که به داشتن طرفدارهی فراوان استقلالی مشهور است در کنار اینکه استقلال صنعتی کمی هم خطر سقوط را احساس می‌کند موجب شده تا سرخپوشان فردا کار راحت پیش‌رو نداشته باشند. اما همچنان بزرگترین مشکل سرخپوشان حاشیه‌های بیرون زمین است. قرمزها که این روزها اسیر مشکلات مالی و حاشیه‌های فراوان لورفتن فهرست مبالغ قراردادشان‌اند، برای اینکه حداقل سهمیه لیگ قهرمانان را از دست ندهند باید در اهواز پیروز شوند. علی دایی و شاگردانش اصلا کار آسانی ندارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه