پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش سرانجام چهره قهرمان نیم فصل آفتابی شد - استقلال برد و پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد

ورزش

سرانجام چهره قهرمان نیم فصل آفتابی شد - استقلال برد و پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شد

استقلالی‌های می توانستند با به ثمر رساندن یک گل دیگر سرنوشت قهرمانی نیم‌فصل را تغییر دهند اما این اتفاق نیفتاد تا پرسپولیس در صدر جدول باقی بماند و قهرمان نیم‌فصل شود. حضور همزمان استقلال و پرسپولیس در صدر جدول شاید در نیم فصل دوم به لیگ برتر کمک کند تا از کسالت‌بار بودن خارج شود.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

سرانجام شانزده روز بعد از برگزاری آخرین دیدار هفته پانزدهم و نیم‌فصل لیگ برتر ایران دو تیم استقلال تهران و ملوان بندر انزلی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند تا تکلیف قهرمان نیم‌فصل نخست لیگ برتر مشخص شود. جایی که پرسپولیس بعد از یکصدو ده هفته دوری از صدر جدول، از هفته چهاردهم لیگ برتر و بعد از پیروزی برابر راه‌آهن بر آن تکیه زد و به مدد طولانی شدن برگزاری دیدار معوقه استقلال و ملوان چند هفته‌ای است که در آنجا جا خوش کرده تا اینکه امروز رسما به عنوان قهرمان نیم‌فصل در جایگاه خود تثبیت شد.


به گزارش تابناک، پرسپولیسی‌ها که این هفته‌ها و در پی قطعی شدن کسر یک امتیاز از این تیم اعتراضات فراوانی به سازمان لیگ کرده‌اند معتقدند که با کسر نشدن این یک امتیاز می‌توانستند با خیال راحت قهرمانی نیم‌فصل را از آن خود کنند اما غافل از اینکه استقلال دیگر تیم مدعی برای کسب قهرمانی نیم فصل هم در هفته دوم ودر پی اعتراضات تماشاگرانش در بازی با سپاهان هم طعم کسر امتیاز را چشیده و شرایط دو تیم مدعی، پیش از این بازی برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل کاملا شبیه هم است.


حضور استقلال در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و حضور این تیم در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها موجب شد تا آبی‌پوشان پایتخت در میانه‌های لیگ کمی از دور رقابت‌ها عقب بمانند و این به همراه بازی‌های ملی دست به دست هم داد تا میان آخرین بازی هفته پانزدهم و تنها دیدار باقی مانده از هفته دوازدهم لیگ برتر شانزده روز فاصله بیفتد. دیداری که از قضا تکلیف قهرمان نیم‌فصل را مشخص می‌کرد. همه تیم‌ها کار خودشان در نیم فصل نخست را به پایان برده بودند و منتظر دیدار استقلال و ملوان بودند که تنها در صورت برتری استقلال با اختلاف دو گل می‌شد جای قهرمان در صدر جدول تغییر کند. اتفاقی که نیفتاد و استقلال با 27 امتیاز هم امتیاز پرسپولیس صدر نشین شد و به مدد تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.


تک گل استقلال را در این بازی که در ورزشگاه آزادی و در یک هوای بارانی برگزار شد حنیف عمران‌زاده به ثمر رساند تا شاگردان قلعه‌نویی در چند بازی معوقه خود جبران کم‌کاری میانه‌های نیم فصل را بکنند و بار دیگر خود را به صدر جدول نزدیک کنند.


در لیگ کسل کننده سیزدهم بعد از چند سال شاهد حضور استقلال و پرسپولیس در صدر جدول هستیم و شاید همین رقابت نزدیک این دو تیم در صدر جدول بتواند نیم‌فصل دوم گرم‌تری را برای هواداران فوتبال رقم بزند.


نیم فصل نخست لیگ امسال کوتاه‌ترین نیم فصل سیزده دوره مسابقات لیگ برتر است. جایی که رقابت‌ها از دوم مرداد ماه با بازی استقلال خوزستان و ذوب‌آهن آغاز شد. منتهی شدن این لیگ به رقابت‌های جام‌جهانی و خواسته‌های کی‌روش در خصوص برنامه‌های تیم ملی موجب شد تا سازمان لیگ برتر با برنامه‌ریزی و تدابیر خاصی بازی‌های فصل 92-93 را برگزار کند و همین مسئله موجب فشرده شدن بازی‌های این فصل شد. با این حال بازی‌های امسال کمی منظم‌تر از سال گذشته برگزار شد و طبق آمار هفتاد درصد بازی‌های این نیم‌فصل در دو روز آخر هفته برگزار شد اما متاسفانه این مسئله هم کمکی به اقبال تماشاگران به بازی‌های لیگ نکرد و این فصل هم با استقبال سرد تماشاگران همراه بود.


شاید یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اقبال تماشاگران به بازی‌های لیگ برتر امسال مانند سال گذشته جذاب نبودن بازی‌های لیگ برتر ایران است. خیلی هم طبیعی است که علاقه‌مندان به فوتبال در فصل منتهی به جام جهانی از لیگی که برترین گلزن نیم فصل آن بعد از پانزده هفته تنها هفت گل به ثمر رسانده استقبال نکنند. هرچه در میان تیم‌های این نیم فصل هم بگردیم چهره شاخصی در میان تیم‌ها نمی‌بینیم. فرهاد مجیدی و علی کریمی پا به سن گذاشته شاید شاخص‌ترین چهره‌ها برای کشاندن تماشاگران به ورزشگاه‌ها بودند که اولی در همین نیم‌فصل از فوتبال خداحافظی کرد و دومی هم بیشتر مصدوم بود. اما همین مسئله هم نشان از پیری فوتبال کشورمان دارد که زنگ خطر را برای ما مدت‌هاست به صدا درآورده است. به ثمر رسیدن 260 گل در 120 بازی یک نیم فصل و کسب معدل 2.16 گل در هر بازی هم نشان می‌دهد که با چه لیگ سرد و کسل باری مواجه بودیم.


با این وضعیت شاید نباید به کارلوس کی‌روش ایراد گرفت که برای یافتن بازیکن لیگ‌های اروپایی و آمریکایی را زیر  و رو می‌کند تا برای تیم ملی در آوردگاه جام‌جهانی بازیکنی با کلاس جهانی پیدا کند. این البته از هوشیاری کی‌روش است اما زنگ خطر برای مدیران باشگاه‌ها و مسئولان فوتبال مدت‌هاست به صدا درآمده که اگر به فکر کشته خود نباشند چیزی هم برای درو ندارند. گرچه مدیران باشگاه‌ها این روزها مشغول هزینه کردن بودجه‌های میلیاردی خود از جیب بیت المال هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه