جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جهان فوتبال - «مانوئل نویر»، بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2013

ورزش

جهان فوتبال - «مانوئل نویر»، بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2013

برگرفته از روزنامه اطلاعات، شماره  25781، پنج‌شنبه 19 دی 1392
 

«مانوئل نویر»، بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2013

فدراسیون جهانی تاریخ و آمار، از «مانوئل نویر» سنگربان ملی‌پوش تیم بایرن‌مونیخ آلمان به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2013 یاد کرد.

او در سال 2013 نمایش درخشانی با تیم بایرن‌مونیخ داشت و جام های سه‌گانه فوتبال اروپا و آلمان را به دست آورد. قهرمانی در سوپر جام اروپا و جام‌ باشگاه‌های جهان، دو جام دیگری بود که نویر با باواریایی‌ها به دست آورد تا سال درخشان خود را با این تیم تکمیل کند. بر همین اساس، فدراسیون جهانی تاریخ و آمار، او را به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال 2013 انتخاب کرد.

نویر با کسب 211 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و اختلاف زیادی با دیگر دروازه‌بان‌های برتر فوتبال جهان داشت. «بوفون»، سنگربان یوونتوس با کسب 78 و «پتر چک»، سنگربان چلسی با کسب 64 امتیاز در رده‌های دوم و سوم، جای گرفتند. «کورتواه»، سنگربان بلژیکی آتلتیکو مادرید با کسب 54 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و «ویکتور والدس» با یک امتیاز کمتر پنجم شد .

نکته جالب توجه، قرار گرفتن «کاسیاس» سنگربان تیم های ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه رئال مادرید در رده ششم این فهرست است. کاسیاس که در چند سال اخیر، همواره جزو 3 دروازه‌بان برتر فوتبال جهان بود، به دلیل نیمکت‌نشینی در رئال مادرید، جایگاه خود را در صدر بهترین‌های فوتبال جهان از دست داد .

 

جام‌ جهانی 2022 قطر در زمستان برگزار می شود

دبیرکل فیفا، تاکید کرد که جام‌ جهانی قطر در تابستان برگزار نخواهد شد و در زمستان برگزار می شود .

جام جهانی - 2022 در قطر برگزار می‌شود، ولی سران فیفا، هنوز بر سر اینکه این رقابت‌ها در زمستان یا تابستان برگزار شود، به توافق نرسیده‌اند. ژروم والکه، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی فوتبال در گفتگو با رادیو فرانسه، تایید کرد که جام جهانی - 2022 قطر در تابستان برگزار نخواهد شد.

او گفت: جام‌ جهانی 2022 در ماه‌های ژوئن و ژوئیه برگزار نمی‌شود. به احتمال زیاد، این رقابت‌ها از 15 نوامبر تا 15 ژانویه برگزار خواهد شد.اگر این رقابت‌ها از 15 نوامبر تا پایان دسامبر برگزار شود، بسیار خوب خواهد بود. چون هوا در این هنگام، مناسب است و درجه حرارت قطر برابر با درجه حرارت اروپا خواهد بود. بازی در حرارت 25 درجه، ایده‌آل است.

 

انتقاد دوباره «ژاوی» از آقای خاص

کاپیتان آبی‌- اناری‌ها، بار دیگر به انتقاد از خوزه مورینیو پرداخت و او را مربی نتیجه‌گرا لقب داد.

در سه سالی که خوزه مورینیو، هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت، بارها با اظهارنظرهای جنجالی، خود را در مقابل بازیکنان و هواداران بارسلونا قرار داد. ژاوی هرناندس، هافبک آبی‌- اناری‌ها از جمله بازیکنانی است که بارها به انتقاد از «آقای خاص» فوتبال جهان پرداخت .

کاپیتان بارسلونا، بار دیگر تیغ انتقاد خود را به سمت سرمربی سابق رئال مادرید نشانه گرفت و گفت: آنچه از بازی تیم‌های مورینیو، دیده‌ام این است که او فقط به دنبال کسب نتیجه‌ است. او از اینکه تیم‌هایش نتایج خوبی را کسب کرده‌اند، به خود افتخار می‌کند. مورینیو، خود را آقای خاص لقب می‌دهد؛ چرا که در چند کشور قهرمان شده و فلان جام‌ و عنوان را به دست آورده است، ولی باید اعتراف کنم که از سبک مورینیو، خوشم نمی‌آید.

او افزود: چه کسی قهرمانی اینتر را در لیگ قهرمانان اروپا به خاطر می‌آورد؛ بدون شک هیچکس. مورینیو، زمانیکه در بارسلونا بود، کمک زیادی به من کرد و خاطرات خوبی با او دارم، ولی او ارثی برای ما به جای نگذاشته است.مورینیو، از معدود مربیانی بود که بارسلونا را در دوران طلایی‌اش متوقف کرد. او بارسلونا را در سال 2010 - که با «گوآردیولا»، بهترین تیم تاریخ فوتبال جهان بود - شکست داد و با صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه