جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش امیدهای استقلال برای صعود پررنگ‌تر شد - سرانجام اولین پیروزی آسیایی آبی‌پوشان در خاک امارات به‌دست آمد

ورزش

امیدهای استقلال برای صعود پررنگ‌تر شد - سرانجام اولین پیروزی آسیایی آبی‌پوشان در خاک امارات به‌دست آمد

استقلالی‌های تهران که در سه بازی دور رفت لیگ قهرمانان تنها یک امتیاز را کسب کرده بودند امشب در ابوظبی توانستند برابر الجزیره امارات به یک پیروزی مهم دست یابند تا امیدهای این تیم برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا پررنگ‌تر شود.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | 106 - Nike WMNS Air Force 1 Shadow "Pastel" - LacollesurloupShops - nike dunks brown white black friday images , CI0919

استقلال تهران سرانجام پس از ۵۳ روز توانست بار دیگر رنگ پیروزی را ببیند تا به این ترتیب اندکی از بحران خارج شود و چشم به روزها سخت پیش‌رو داشته باشد. پس از پیروزی برابر سایپای کرج در ۲۰ بهمن ۱۳۹۲، استقلالی‌ها نتوانستند در هیچ مسابقه‌ای رنگ پیروزی را ببینند و بعد از دست دادن جام حذفی، امیدهاشان برای قهرمانی در لیگ و صعود از گروهشان در جام‌باشگاه‌های آسیا هم کم شده بود. اما سرانجام بعد از نزدیک به دو ماه سخت اقبال به این تیم رو کرد و در امارات موفق به شکست الجزیره شد.

به گزارش تابناک، استقلال تا کنون هفت بار با الجزیره در قالب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا روبرو شده بود که حاصل این هفت دیدار پنج تساوی و دو شکست برای آبی‌پوشان بود. آنها که در شب چهارشنبه سوری و در تهران موفق نشده بودند از سد این تیم بگذرند و به تساوی ۲-۲ رضایت داده بودند در ابوظبی و با ضربه سرکش محمد قاضی توانستند از سد این تیم بگذرند تا نخستین پیروزی این فصل لیگ قهرمانان خود را کسب کند.


به این ترتیب طلسم شکست ناپذیری الجزیره برابر استقلال شکسته شد ویاران امیر قلعه‌نویی با این پیروزی خودشان را از انتهای جدول جدا کردند و به رده سوم رسیدند. استقلال چهار امتیازی ۲۷ فروردین‌ماه یک بازی سخت در عربستان برابر الشباب دارد که حکم صعود یا بازماندن این تیم از این گروه را امضا خواهد کرد. چه اینکه الشباب در حال حاضر با ۹ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد و دربازی رفت و در تهران هم توانسته بود برابر استقلال به پیروزی دست یابد. پیروزی استقلال در این بازی سخت و حساس می‌تواند صعود این تیم را تا حدودی قطعی کند. چه اینکه آن‌ها در آخرین بازی این گروه در تهران و در ورزشگاه آزادی میزبان الریانی هستند که ضعیف‌ترین تیم این گروه است.


ترکیب استقلال:
سيد مهدي رحمتي، اميرحسين صادقي، جي لويد سامويل، خسرو حيدري، هاشم بيگ زاده، عليرضا واحدي نيکبخت، پژمان نوري، آندرانيک تيموريان، احمد جمشيديان، محمد قاضي و آرش برهاني


سرمربی: امیر قلعه‌نویی


گزارش بازی:


استقلال که بعد از مدتی آندرانیک تیموریان را در ترکیب داشت، بازی را هجومی آغاز کرد اما میزبان اماراتی زمان زیادی برای حمله به محمد قاضی و آرش برهانی در نوک پیکان تهاجمی این تیم نداد.


فلیپه سایسدو و علی مبخوت با فرارهای سریع خود دروازه استقلال را چندین بار با خطر روبرو کردند و تنها واکنش‌های رحمتی از گل شدن این موقعیت‌ها جلوگیری کرد.


ضربه سر قاضی که آن هم با اختلاف از کنار دروازه الجزیره بیرون رفت از جمله معدود فرصت‌های استقلال در نیمه نخست بود. در ادامه شاگردان قلعه نویی خوش شانس بودند که ضربه شین هیونگ مین از کنار دروازه بیرون رفت و ضربه مبخوت در مقابل دروازه را رحمتی دفع کرد تا در پایان نیمه اول 2 تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.


نیمه دوم باز هم با حملات استقلال آغاز شد و پاس آرش برهانی مقابل دروازه به پژمان نوری رسید که ضربه این بازیکن را خسیف دروازه‌بان الجزیره دفع کرد. در ادامه الجزیره مدیریت بازی را در دست گرفت و موقعیت‌هایی را به ویژه با حرکات انفرادی مبخوت ایجاد کرد که بی‌نتیجه ماند.


تعویض اجباری عبدالله موسی و جایگزینی عبدالله جمعه برای الجزیره و در مقابل حضور تونی و نظری بجای جمشیدیان و برهانی شرایط این دیدار را به سود استقلال تغییر داد و سرانجام دقیقه 70 محمد قاضی توانست با استفاده از پاس تونی دروازه الجزیره را باز کند. بعد از این گل باز هم استقلال به بازی تهاجمی ادامه داد اما نتوانست گل دیگری را وارد دروازه حریف کند.


در ادامه نظری به دلیل مصدومیت جای خود را به ایمان مبعلی داد، ضمن آنکه جی لوید ساموئل و مهدی رحمتی از استقلال و عبدالله قاسم از الجزیره بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.


دقیقه 90 مهدی رحمتی یک تنه مقابل سایسدو ایستاد و ضربه او را مهار کرد تا در نهایت استقلال با برتری یک بر صفر، 3 امتیاز ارزشمند را از شهر ابوظبی به خانه بیاورد.


با این نتیجه استقلال 4 امتیازی شد و پیش از پایان بازی الریان و الشباب به رده سوم رسید تا امیدهایش برای صعود از گروه آ زنده بماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه