چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پنجمین دیدار ایران در مقدماتی جام ملت‌های آسیا - پیروزی پر گل ایران

ورزش

پنجمین دیدار ایران در مقدماتی جام ملت‌های آسیا - پیروزی پر گل ایران

در ورزشگاهی خالی از تماشاگر که دور تا دور آن را تانک و نیروهای ویژه امنیتی فراگرفته بودند تا امنیت بازی را فراهم آورند تیم ملی کشورمان مقابل لبنان به برتری پرگلی دست یافت. بازی که به دلیل حوادث امروز لبنان دلیلی برای لذت بردن از آن وجود ندارد. ایران با این برد جواز حضور در رقابت‌های جام ملتهای آسیا استرالیا را به دست آورد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | JofemarShops , nike air max flyknit 2015 price pakistan 2017 , nike dunk ultra on feet women boots White Black Diamond Shorts

تیم ملی کشورمان در حالی دقایقی پیش لبنان  را با یک پیروزی پرگل از پیش رو برداشت که این دیدار در ساعات گذشته، تحت تاثیر ناآرامی‌های بیروت قرار گرفته است؛ ناآرامی‌هایی که می‌رفت دیدار تیم ملی کشورمان برابر لبنان را به تعویق اندازد که البته این اتفاق نیفتاد.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی کشورمان امشب در شرایطی به مصاف لبنان می‌رفت که تنها یک امتیاز از این دیدار می‌توانست ما را به دروازه‌های استرالیا برساند؛ اما گویا کارلوس کی روش و سربازانش نگاه دیگری به این بازی دارند. زمستان سال گذشته بود که لبنان در بیروت و در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برزیل، تیم ملی کشورمان را شکست داد تا نخستین پیروزی تاریخ فوتبالش را برابر ایران کسب کند. آن شکست موجب شد تا انتقادات فراوانی از کارلوس کی‏روش شود و همین‌طور در آن مقطع امید‌ها نسبت به راهیابی تیم ملی به جام جهانی رنگ ببازد.

اما این تنها موضوعی نیست که موجب می‌شود کی‌روش و دیگر ملی پوشان این بازی را جدی بگیرند. همان گونه که مربی پرتغالی تیم ملی بار‌ها هم گفته ‌است، نداشتن هیچ بازی تدارکاتی در راه جام جهانی، موجب شده تا او از این بازی‌ها به عنوان بازی‌های تدارکاتی استفاده کند و علاوه بر کسب مجوز حضور در استرالیا از این بازی‌ها به عنوان بازی‌های تدارکاتی جام جهانی استفاده کند.

بنا بر قانون AFC تنها سه تیم نخست آسیا در راهیابی به جام جهانی می‌توانند مستقیم در جام ملت‌ها حضور یابند و تیم چهارم باید در رقابت‌های مقدماتی شرکت کنند. این چنین است که ایران در روزهایی که در سرتاسر جهان بازی ملی در جریان است، درگیر رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌هاست و استرالیا، کره جنوبی و ژاپن در حال آماده‌سازی خود برای جام جهانی.

 

تیم ملی کشورمان در بازی امشب خود مقابل لبنان با روبان‌های مشکی روی پیراهن به میدان رفت. علت این موضوع ادای احترام به جان‌باختگان حادثه ترویستی امروز لبنان است.


کی‌روش:برگزاری بازی امروز تصمیمی نادرست بود


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با انتقاد از برگزاری بازی امروز برابر لبنان گفت که امشب دلیلی برای لذت بردن از فوتبال وجود ندارد.


کارلوس کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آگاهی از اتفاقات امروز گفت: بله، به طور کامل از این موضوع اطلاع دارم و همه افراد حاضر در اردوی تیم ملی و مسئولان فدراسیون از این موضوع آگاهی دارند. این حادثه بسیار ناگواری است و همه ما بدون شک ناراحتیم. چرا که این اتفاق ناراحت کننده‌ای برای لبنان است و همه ما از صمیم قلب به خانواده‌های درگذشتگان تسلیت گفته و با آنها ابراز همدردی می‌کنیم، بخصوص اینکه مطلع شدیم که در این درگذشتگان تعدادی از مردم عزیز ایران هم جان‌باخته‌اند که به همه آنها تسلیت می گوییم.
وی درباره آخرین شرایط اردوی و بازیکنان تیم ملی افزود: همانطور که گفتم امروز، روز غمگینی است نه تنها به خاطر از دست دادن درگذشتگان این حادثه، بلکه این اتفاق تاثیر بزرگی در جامعه خواهد داشت و از سوی دیگر تاثیر بزرگتری را در جامعه فوتبال خواهد داشت. تا این لحظه که من اطلاع دارم مسئولان برگزاری این دیدار تصمیم به انجام آن گرفته اند و کلیه مسئولیت برگزاری این مسابقه بر عهده خود آنها خواهد بود.


کی‌روش در ادامه گفت: دوباره تکرار و تاکید می کنم که این تصمیم نادرست گرفته شده و من شخصا با برگزاری این دیدار موافق نیستم چراکه ما مجبور به انجام این مسابقه هستیم و بخاطر اتفاقاتی که صبح امروز رخ داده هیچ فضایی برای لذت بردن از فوتبال و جشن گرفتن وجود ندارد. اعتقاد قلبی و خواسته ما این است که به خاطر عدم تمرکز کافی این دیدار برگزار نشود چراکه هیچ فضایی برای لذت بردن از فوتبال امروز وجود ندارد و همه مسایل زندگی را نمی توان با موضوعات امنیتی اداره کرد .


سرمربی تیم ملی در پایان افزود: این تصمیم بر اساس این اصل گرفته شده که با عدم حضور هواداران فوتبال می توانند بازی را کنترل کنند و این احساسی نیست که تیم ملی ایران دارد و همه ما فکر و ذهنمان با درگذشتگان این حادثه ناگوار است و کسانی که عزیزان خود را از دست داده و یا مجروح شده اند.

 


ترکیب تیم ملی
کارلوس کی‌روش برای بازی امشب دنیل داوری، سیدجلال حسینی، مهرداد بیت آشور، حسین ماهینی، امیرحسین صادقی، رضاحقیقی، جواد نکونام، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد را به میدان فرستاده است. همانطور که کی‌روش از قبل هم اعلام کرده بود ترکیب تیم ملی کشورمان در این دیدار چهار تغییر نسبت به بازی قبل دارد و جای پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، آندانیک تیموریان و مجتبی جباری را در ترکیب اصلی حسین ماهینی، امیرحسین صادقی، رضا حقیقی و علیرضا جهانبهش پر کرده‌اند.


پخش زنده بازی


ایران  4    1  لبنان
امیر حسین صادقی ('38) اشکان دژاگه ('50) جواد نکونام ('56) رضا قوچان نژاد ('64)


محمد حیدر ('78)


00:00 بازی با سوت داور چینی بازی آغاز می‌شود.


28:00  جدی‌ترین موقعیت بازی در نیم ساعت نخست تصیب علیرضا جهانبخش شد که ضربه او با فاصله زیادی از دروازه لبنان به بیرون رفت.


32:00  یک همکاری خوب میان شجاعی و جهانبخش می‌رفت تا قوچان‌نژاد را صاحب موقعیت کند که مدافع لبنانبی توپ را به کرنر فرستاد تا ایران صاحب دومین کرنر هود شود.


38:00  امیرحسین صادقی روی ضربه کرنر مسعود شجاعی با یک ضربه سر دروازه لبنان را گشود.


45:00+1  روی ضربه کرنری که اشکان دژاگه ارسال کرد توپ روی یک تصادف در محوطه جریمه در مقابل جواد نکونام قرار گرفت و کاپیتان تیم ملی که انتظار این توپ را نداشت این موقعیت عالی را از دست داد و ضربه او راهی به دروازه لبنان نداشت.


پایان نیمه نخست


 

 


49:00  رضا حقیقی به دلیل خطا روی بازیکن لبنان نخستین بازیکن اخطاری این بازی بود که با کارت زرد داور جریمه شد.


50:00  همکاری فوق العاده میان رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه موجب شد تا این هافک تیم ملی با یک ضربه سر ضرب دروازه لبنان را برای بار دوم گشود.


56:00 با خطای مدافع لبنانی روی مسعود شجاعی داور نقطه پنالتی را نشان داد و تیم کشورمان صاحب یک ضربه پنالتی شد.


56:00  جواد نکونام از روی نقطه پنالتی گل سوم تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند.


64:00  رضا قوچان‌نژاد روی پاس دیدنی مسعود شجاعی با هوشیاری بالای خودش چهارمین گل تیم ملی کشورمان را به ثمر رساند.


67:00  محمد نوری بازیکن تعویضی تیم ملی روی پاس جهانبخش صاحب یک موقعیت شد که ضربه خوبش با فاصله کمی از تیر دروازه بیرون رفت.


71:00  اشکان دژاگه یکی از گلزنان تیم کشورمان جایش را به قاسم حدادی‌فر در ترکیب اصلی داد.


78:00  محمد حیدر روی غفلت قاسم حدادی‌فر و از زاویه‌ای بسته توپ را به تور دروازه ایران دوخت تا دانیال داوری در دومین بازی ملی‌اش نتواند دومین کلین شیت خود را ثبت کند.


پایان بازی


 

 


صعود شیرین در روز تلخ بیروت


با این پیروزی تیم ملی کشورمان با 13 امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفت و با اقتدار به جام ملت‌های 2015 استرالیا صعود کرد تا بازی آخر تیم‌مان در مقدمانی جام ملت‌ها برابر کویت تشریفاتی تلقی شود. دیداری که علی‌رغم تشریفاتی بودن یکی دیگر از فرصت‌های ما برای بازی تدارکاتی مناسب در راه جام جهانی را از ما خواهد گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه