چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش از حاشیه درگیری دایی و کریمی تا توپ‌های جنجالی آل اشپورت! - هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت

ورزش

از حاشیه درگیری دایی و کریمی تا توپ‌های جنجالی آل اشپورت! - هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت

محور اصلی برنامه دیشب ۹۰، پیرامون بازی‌های هفته‌های سوم و چهارم جام بر‌تر بود، پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که دلیل موفقیت والیبال، بسکتبال و فوتبال در چند ماه اخیر چه بود: ۱ـ مدیریت و برنامه‌ریزی بلند مدت ۲‌ـ بهره‌گیری از مربیان تراز اول ۳‌ـ تلاش بازیکنان که در پایان ۶۸ درصد به گزینه ۲، ۱۹ درصد به گزینه ۱ ‌و ۱۳ در‌صد به گزینه ۳ رأی دادند.

shock drop air force 1 full uv reactive | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

سومین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت 10:40 دقیقه آغاز شد؛ این برنامه‌ به مانند همیشه، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته‌های سوم و چهارم لیگ برتر و حاشیه آن پرداخت.


به گزارش «تابناک»، در آغاز برنامه، مورد۹۰ درجه پخش و قرعه کشی هفته دوم انجام شد ؛ افزون بر این که مجری برنامه ۹۰ به احترام قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران برنامه این هفته را به این ملی پوشان تقدیم کرد.

در این باره خداداد افشاریان، کار‌شناس داوری و ‌ابراهیم صادقی، بازیکن سایپا‌ مهمانان این هفته برنامه نود بودند.

افشاریان، کار‌شناس داوری بر این باور بود، در بازی پرسپولیس و مس، یک پنالتی روی سیدصالحی مهاجم پرسپولیس گرفته نشد، در ضمن در بازی استقلال و صبا، کار‌شناس داوری بر این باور بود که پنالتی صبا درست نبود. همچنین در دیدار تراکتورسازی و سپاهان یک پنالتی تراکتورسازی نادیده گرفته شد و‌ احمدی، بازیکن سپاهان باید اخراج می‌شد.

کنایه شدید فردوسی‌پور به اعضای هیأت فوتبال فارس

عادل فردوسی‌پور در برنامه امشب نود و پس از پخش گزارشی از نحوه رنگ کردن چمن ورزشگاه حافظیه در حالی که هیچ کدام از اعضای هیأت فوتبال استان فارس حاضر به پاسخگویی تلفنی نشدند، در سخنانی تعجب‌برانگیز و دور از ادب گفت:‌ یک مرد از هیأت فوتبال فارس پیدا شود و در این باره توضیح دهد.

در ادامه چند دقیقه بعد مهدی شاه علی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ بر‌تر استان فارس پشت خط برنامه آمد و اعلام کرد که اصلا نگهداری زمین چمن بر عهده هیأت فوتبال فارس نیست و اداره ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد.

پخش مصاحبه‌های جنجالی دایی و کریمی‌

عادل فردوسی پور با پخش مصاحبه‌های علی دایی و علی کریمی ‌علیه یکدیگر، دقایقی از برنامه نود این هفته را به این مورد اختصاص داد.
دایی در سخنان خود گفت: من ‌در برنامه نود از حق پرسپولیس دفاع کردم، اگر کسی ادعای پرسپولیسی بودن دارد از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شود. ما مشکلات زیادی را رد کردیم. در بازی اول قرار بود علیه من شعار بدهند‌.
 
وی در ادامه گفت: پرسش من این است که دلیل صحبت علیه من روز قبل از بازی چیست؟ او می‌توانست بعد بازی حرف بزند. ایشان در حرف‌هایش ثبات ندارد و پاسخش را نمی‌دهم، زیرا اگر ثبات داشت یک روز خداحافظی نمی‌کرد که یک روز برگردد. نمی‌شود صحبتش را جدی گرفت. وظیفه من کمک به پرسپولیس است و تا روزی که باشم، این کار را می‌کنم، همان گونه که در تیم‌های دیگر این کار را کردم. متأسفم برای کسی که خود را اسطوره پرسپولیس می‌داند و پیش از بازی چنین حرفی را می‌زند. هر کس باید در مورد تیم خودش حرف بزند. من مسئول تیم خودم هستم.

کریمی نیز در سخنان خود گفت: من خودم را در مقابل افرادی که در این تیم زحمت کشیدند پرسپولیسی نمی‌دانم؛ این سخنانی که به میان می‌آید،‌ عوام فریبی است. اگر صحبتی کردم شخصی و شخصا در مورد علی دایی بوده و نه اسم پرسپولیس و هواداران این تیم. بهتر است مثل دو مرد رو در رو با هم تسویه حساب‌ ‌کنیم و این مسأله را به گردن هواداران نیندازیم و تمرکزمان را روی تیم خود بگذاریم.

من به عنوان بازیکن به تراکتورسازی و دایی به عنوان مربی به پرسپولیس فکر کند. به احترام هواداران پرسپولیس چیزی نمی‌گویم. مردم به من لطف داشتند. تمام تمرکزم را الان روی تراکتورسازی گذاشتم و برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

کریمی در مورد اینکه آیا اسطوره است اظهار داشت: من یک بازیکن فوتبال هستم اگر مصاحبه‌ای آوردید که بگویم اسطوره هستم به شما جایزه می‌دهم. بابت بازی فوتبال پول گرفتم و هیچ منت و ادعایی ندارم. یک روز آمدم، یک روز هم می‌روم. اگر توانستید یک مصاحبه بگیرید که گفتم اسطوره هستم، هر چه بخواهید می‌دهم. به امید خدا، پرسپولیس با حمایت هوادارانش روزهای خوبی داشته باشند و آنقدر شجاعت داشته باشیم که مشکلات را به گردن دیگران نیندازیم.

علی کریمی در مورد اینکه دایی گفته او ثبات ندارد و یک روز خداحافظی کرده و روز دیگر به فوتبال بازگشته، گفت: فکر نمی‌کنم این موضوع به کسی ارتباط پیدا کند. به کسی مربوط نیست که او موضع گیری می‌کند؛ این‌ها بهانه است. اگر حرف داریم چیز درست حسابی بگوییم که مردم لذت ببرند. مگر کریم باقری از تیم ملی خداحافظی نکرد؟ دایی سرمربی تیم ملی شد، مرا دعوت کرد که خداحافظی کردم و به تیم ملی نرفتم، آن‌ها رفتند کریم باقری را آوردند که خداحافظی کرده بود. اگر فردوسی‌پور عادل باشد، این مصاحبه را نشان می‌دهد که در بایگانی نود موجود است.

صادقی: استقلال و پرسپولیس خارج از آزادی ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعیف‌ترند
 
ابراهیم صادقی کاپیتان سایپای البرز، مهمان‌ این هفته برنامه نود گفت: سایپا باید در کرج مستقر باشد و تیم‌های سایپای نوجوانان، جوانان و امید از بازیکنان کرجی تغذیه شوند و بعد بازیکنان وارد تیم بزرگ سالان شده تا پس از یک برنامه ریزی ده ساله، حضور باشگاه سایپا در داخل کرج، بتوانیم شاهد یک استادیوم آکنده از تماشاچی هوادار سایپا باشیم.

کاپیتان تیم سایپا درباره این که اگر بازی در زمین تیم مقابل انجام می‌شد هم با برد تیم سایپا روبه‌رو بودید یا نه، اظهار داشت: باید گفت‌ اگر تیم استقلال یا پرسپولیس بیرون از استادیوم آزادی بازی کنند، ۳۰ تا ۴۰ درصد ضعیف‌تر می‌شوند و همیشه این طور بوده؛ یعنی وقتی تیمی در شهر خودش میزبان است، در بیشتر مواقع از تیم روبه‌رو سر‌تر بوده و نتیجه قابل قبولی ‌برای تیم خود خواهد داشت.

ابراهیم صادقی در پاسخ به این ‌که دلیل استقبال کم هواداران تیم سایپا در این بازی چه بود، بیان داشت: ۷۰درصد ‌هواداران پرسپولیسی بودند! ما باید بپذیریم که تیم پرسپولیس دارای یک ریشه چندین و چند ساله هست، ولی ما در سایپا کمتر از ده سال است که بازی می‌کنیم و این موضوع کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

کاپیتان تیم سایپا تصریح کرد: تنها مشکلی که هست، این ‌که سایپا باید در کرج مستقر باشد و تیم‌های سایپای نوجوانان، جوانان و امید از بازیکنان کرجی تغذیه شوند و بعد بازیکنان وارد تیم بزرگسالان شده تا پس از یک برنامه ریزی ده ساله حضور باشگاه سایپا در داخل کرج، می‌توانیم شاهد یک استادیوم پراز تماشاچی هوادار سایپا باشیم.

جنجال توپ فوتبال‌

در ادامه برنامه وحید جعفری، مدیر بخش خاورمیانه شرکت آل اشپورت در پاسخ به انتقادات مطرح نسبت به محصولات این شرکت گفت: چون هنوز اوایل فصل است باید مدتی بگذرد تا بازیکنان به آن‌ها عادت کنند. آقای دایی که نمایندگی آدیداس در ایران است، می‌تواند سه هزار توپ آدیداس ‌رایگان به تیم‌های لیگ بر‌تر بدهد و ما که ۴۵۰۰ توپ رایگان در اختیار سازمان لیگ گذاشتیم، خودمان را کنار می‌کشیم.

وی در ادامه گفت: آقای قلعه نویی که خودش از یک مارک تجاری روی کتش استفاده می‌کند، به ما اتهام همکاری با باند مافیا را می‌زند که این موضوع برای ما جالب است و قطعا آن را پیگیری می‌کنیم.

دایی: ایشان می‌گوید این توپ را در لیگ استرالیا تست کردند و به ایران آوردند، ولی می‌خواهم بدانم لیگ استرالیا کجای دنیاست؟ من با سند و مدرک صحبت می‌کنم، ایشان می‌گوید: ما ۴۵۰۰ توپ وارد ایران می‌کنیم. پرسش من این است شما تا کنون چند توپ وارد ایران کردید؟

جعفری: ما سال گذشته نیز هزار توپ وارد کردیم؛ اما با جوی که دوستان ایجاد کردند، باعث شد از توپ‌ها استفاده نکنند؛ افزون بر اینکه بهتر است علی دایی به جای فعالیت‌های اقتصادی به حرفه خودش که مربیگری است بپردازد.

دایی: فعالیت اقتصادی من به کسی مربوط نیست؛ ضمن اینکه همکاران من در بخش اقتصادی این فعالیت‌ها را زیر نظر دارند و من بیشتر تمرکزم روی مسائل فنی تیم است.

اکنون پرسش من این است: چطور شما ۴۵۰۰ توپ رایگان به سازمان لیگ دادید اما ۱۰۰۰ توپ را برای فروش وارد کشور کردید؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟

جعفری: این مسائل مربوط به فعالیت‌های اقتصادی شرکت ماست؛ ضمن اینکه ما لباس‌های تیم خود شما را‌ رایگان تأمین کردیم. چرا مربیان دیگر و بازیکنان تیم‌های دیگر اعتراض نمی‌کنند؟ چرا تنها شما و قلعه نویی که خودتان تولیدی دارید انتقاد می‌کنید؟

دایی: من با اینکه این شرکت دو دست لباس به کادر فنی تیم ما داده است از ابتدا این لباس‌ها را پوشیدم و به احترام قرارداد باشگاه به آن احترام گذاشتم؛ افزون بر این که من تنها یک فروشگاه آدیداس دارم و نمایندگی این شرکت را ندارم. تنها خواسته من این است که از توپ‌های با کیفیت در فوتبال ما استفاده شود، زیرا‌ پایه فوتبال توپ است.

جعفری: من می‌خواهم این توپ‌ها را برای بررسی به فیفا ببرند و اگر مشکل داشت، آن را جمع می‌کنم، زیرا بازار ایران برای من ضرر است و اگر دوستان ناراحت هستند با کمال میل این توپ‌ها را جمع می‌کنم. من تنها برای ایران و علاقه‌ای که به فوتبال و ورزش کشورم دارم این توپ‌ها را ‌رایگان در اختیار سازمان لیگ گذاردم.

فردوسی‌پور: امروز اعلام کردند‌ هر که‌ درباره این توپ‌ها و کیفیت آن اظهار نظر کند باید در کمیته اخلاقی پاسخگو باشد.

دایی: بله، چون برخی از آقایان حاضر در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حامی این قرارداد هستند.

‌پرسش و پاسخ نظرسنجی ۹۰

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که دلیل موفقیت والیبال، بسکتبال و فوتبال در چند ماه اخیر چه بود؟

۱ ـ مدیریت و برنامه‌ریزی بلند‌مدت
۲ ـ بهره‌‌گیری از مربیان تراز اول
۳ ـ تلاش بازیکنان

در پایان ۶۸ درصد به گزینه ۲ رأی دادند، ۱۹ درصد گزینه یک‌ و ۱۳ درصد گزینه ۳ را برگزیدند.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

فغانی برای پرسپولیس سوت می‌زند، صالحی برای استقلال - اسامی داوران هفته پنجم جام خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از تارنمای فدراسیون فوتبال، اسامی داوران قضاوت کننده در هفته پنجم لیگ برتر از سوی کمیته داوران به شرح زیر اعلام شد؛

 


پنجشنبه - 24 مردادماه


داماش گیلان - استقلال تهران، ساعت 20:30، ورزشگاه عضدی رشت


احمد صالحی – علی میرزابیگی – محمدرضا امینی – حسن اکرمی – ناظر: مسعود مرادی


 


جمعه - 25 مردادماه


*فجرسپاسی شیراز - سپاهان اصفهان، ساعت 19:45، ورزشگاه حافظیه شیراز


شاهین حاج بابایی – رحیم شاهین – علیرضا کناری – علی صفایی – ناظر: هدایت ممبینی


 


*تراکتورسازی تبریز - مس کرمان، ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام تبریز


جمشید دانش مهر – سعید علی نژادیان – مهدی ناصحی – پیروز سیف اله پور – ناظر: زاهد بحرینی


 


*ذوب‌آهن اصفهان - سایپا البرز، ساعت 19:45، ورزشگاه فولادشهر


بیژن حیدری – رسول فروغی – یعقوب سخندان – جواد شرفی – ناظر: نوید مظفری


 


*صبای قم - گسترش فولاد تبریز، ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام قم


جمشید محمدی – مصطفی فراهانی – حسن طوماری – حمید حاج ملک – ناظر: ابراهیم میرزابیگی


 


*راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان، ساعت 19:45، ورزشگاه تختی


محمدرضا اکبریان – محمدرضا ابوالفضلی – علیرضا ایلدروم – وحید کاظمی – ناظر: مسعود عنایت


 


*صنعتی استقلال خوزستان - نفت تهران، ساعت 20:30، ورزشگاه تختی اهواز


محسن قهرمانی – حسین طالقانی – هادی طوسی – محمدحسین زاهدیفر – ناظر: سعید بطحایی


 


*پرسپولیس – ملوان انزلی – ساعت 20 ، آزادی تهران


علیرضا فغانی – حسن کامرانی فر – سعید  زارع – غلامرضا جباری – ناظر: حسین خوشخوان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه