چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش بررسی وضعیت تیم‌های همگروه نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا - لیگ قهرمانان آسیا؛ بیم‌ها و امیدها

ورزش

بررسی وضعیت تیم‌های همگروه نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا - لیگ قهرمانان آسیا؛ بیم‌ها و امیدها

بررسی وضعیت تیم‌های همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی بر خلاف سال‌های قبل برای عبور از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان کار دشواری پیش رو ندارند و مربیان این تیم‌ها می‌توانند با کمی اغماض، دست کی‌روش را برای برپایی اردوهای مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازی تیم‌ملی باز بگذارند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | nike lunar force one hypebeast shoes price guide - Nike Kobe 7 - TransparenciaShops

بررسی وضعیت تیم‌های همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی بر خلاف سال‌های قبل برای عبور از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان کار دشواری پیش رو ندارند و مربیان این تیم‌ها می‌توانند با کمی اغماض، دست کی‌روش را برای برپایی اردوهای مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازی تیم‌ملی باز بگذارند

یکی از درخواست‌های کارلوس کی‌روش برای حضور آبرومندانه تیم‌ملی در جام‌جهانی، در اختیار داشتن تمام بازیکنان ملی‌پوش و معاف کردن آنها از حضور در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیاست؛


پیش‌شرطی که البته با مخالفت مربیان چهار تیم حاضر در این مسابقات به سرکردگی امیر قلعه‌نویی و زلاتکو کرانچار مواجه شده است. آنها بر این باورند که لیگ قهرمانان آسیا به لحاظ اهمیت چیزی از بازی‌های تیم‌ملی کم ندارد و به این ترتیب مخالفت خود را با غیبت بازیکنان ملی‌پوش در این مسابقات اعلام کرده‌اند.


بررسی وضعیت تیم‌های همگروه استقلال، سپاهان، فولاد و تراکتورسازی نشان می‌دهد که تیم‌های ایرانی بر خلاف سال‌های قبل برای عبور از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان کار دشواری پیش رو ندارند و مربیان این تیم‌ها می‌توانند با کمی اغماض، دست کی‌روش را برای برپایی اردوهای مفصل و عبور از پروسه آماده‌سازی تیم‌ملی باز بگذارند.با بررسی وضعیت فعلی تیم‌های همگروه نمایندگان ایران، شانس فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان فصل آینده هم مشخص می‌شود.


استقلال در آسان‌ترین گروه


در میان چهار تیم ایرانی لیگ قهرمانان، استقلال با قرعه مناسب‌تری روبه‌رو شده و برای عبور از مرحله مقدماتی کار چندان دشواری پیش رو ندارد. الشباب عربستان جدی‌ترین حریف استقلال در گروه A لیگ قهرمانان محسوب می‌شود و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران از جانب تیم‌های الریان و الجزیره امارات خطر چندانی احساس نمی‌کند.


البته نباید فراموش کنیم که قطری‌ها و اماراتی‌ها غالبا در تیم‌های خود تک ستاره‌های گران‌قیمت خارجی دارند که بار اصلی تیم خود را به دوش می‌کشند و گاهی اوقات به تنهایی نتیجه مسابقه را رقم می‌زنند.الریان سومین تیم پرافتخار قطر بعد از السد و القطر به حساب می‌آید اما آنها هم اینک در رده دوازدهم لیگ 14 تیمی قطر قرار دارند و روزگار چندان خوشی را سپری نمی‌کنند. نکته جالب درباره تیم قطری اینکه آنها برای سومین بار پیاپی با استقلال همگروه شده‌اند اما هرگز در برابر نماینده ایران به پیروزی نرسیده‌اند.


 الجزیره امارات هم در رده هفتم لیگ امارات قرار دارد و شرایط مشابهی را تجربه می‌کند. استقلال در سه دوره لیگ قهرمانان با الجزیره همگروه بوده اما هرگز موفق به شکست دادن این تیم نشده است و از این رو تیم اماراتی را می‌توان گربه سیاه آبی‌ها در لیگ قهرمانان دانست.


 الشباب، جدی‌ترین حریف استقلال به رغم قرار داشتن بین مدعیان لیگ عربستان آن اقتدار گذشته را ندارد. الشباب در فصل جدید لیگ عربستان قدرتمند ظاهر نشده و طی 7 هفته اخیر تنها یک بار به پیروزی رسیده و در پایان هفته دوازدهم با 21 امتیاز در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.


 تیم عربستانی اما سابقه درخشانی در لیگ قهرمانان دارد. الشباب که در فوتبال عربستان با لقب شیرهای سفید شناخته می‌شوند در رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با تراکتورسازی همگروه بود و در دو بازی رفت و برگشت نماینده ایران را شکست داد.


این تیم تنها به‌واسطه گل خورده بیشتر نسبت به کاشیواریسول ژاپن از صعود به نیمه نهایی بازماند. الشباب در فصل 2006 به یک‌چهارم نهایی رسیده، در فصل 2009 به یک هشتم صعود کرده و در فصل 2011 به جمع چهار تیم برتر آسیا راه پیدا کرده است. استقلال در اولین بازی این فصل، ششم اسفندماه در تهران به مصاف الشباب می‌رود و سوم اردیبهشت ماه سال آینده آخرین بازی خودش را هم در تهران مقابل الریان انجام می‌دهد. استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان مقابل حریفان شرقی برنده نشده اما در این فصل نمایندگان شرق و غرب آسیا تا فینال با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند که این قطعا به نفع فوتبال کشور ما خواهد بود.


قرعه نسبتا دشوار سپاهان


سپاهان، پرسابقه‌ترین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان پس از پشت سر گذاشتن یک دوره باشکوه در فوتبال ایران، اکنون حال و روز چندان خوشی ندارد و نشانی از آن تیم مدعی را بروز نمی‌دهد. نماینده فوتبال ایران در حالی آرام آرام از جمع مدعیان لیگ برتری فاصله گرفته که حریفانش در گروه D لیگ قهرمانان آسیا در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.السد قهرمان سال 2011 لیگ قهرمانان است که اسکلت‌بندی اصلی تیمش را حفظ کرده است.


آنها هم‌‌اینک با 24 امتیاز در صدر جدول لیگ ستارگان قطر حضور دارند و مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.حضور السد قطر در گروه چهارم فرصت خوبی برای زرد‌پوشان اصفهانی فراهم کرده تا انتقام اتفاق تلخ سال 2011 را از این تیم بگیرند. همان سالی که السد قهرمان شد، سپاهان در مجموع دو بازی رفت وبرگشت این تیم را شکست داد اما به خاطر دو اخطاره بودن رحمان احمدی که در آن بازی به میدان رفته بود، بازی رفت 3 بر صفر اعلام شد تا به همین سادگی نماینده کشورمان حذف شود.


رائول گونزالس کاپیتان و ستاره سال‌های نه چندان دور رئال مادرید شاخص‌ترین بازیکن تیم قطری است اما این بازیکن در لیگ قطر عملکرد خوبی نداشته و تاکنون تنها یک گل به ثمر رسانده است.دیگر تیم این گروه الهلال عربستان.یکی از پر افتخارترین تیم‌های قاره که از حیث جام و قهرمانی سرآمد تیم‌های سعودی است.الهلال هم‌اینک با 26 امتیاز و با 4 امتیاز کمتر از النصر در مکان دوم لیگ عربستان قرا دارد. هدایت این تیم بر عهده سامی الجابر، مهاجم گلزن سال‌های نه چندان دور الهلال و تیم‌ملی عربستان است.


الاهلی امارات، یکی دیگر از تیم‌های گروه D هم از شانس بد سپاهان مقتدارنه در صدر جدول لیگ امارات حضور دارد.الاهلی تا به حال هیچ شکستی را در لیگ کشورش تجربه نکرده و در 9 بازی7 بار برده و دو بار مساوی کرده است. اگر بخواهیم طبق قوای فعلی تیم‌ها تحلیلی از این گروه‌بندی داشته باشیم قطعا سپاهان با قرعه دشوارتری نسبت به دیگر تیم‌های ایرانی مواجه شده است. سپاهان 28 بهمن ماه اولین بازی خودش را در اصفهان مقابل الاهلی امارات برگزار می‌کند و آخرین بازی این تیم هم دوم اردیبهشت ماه سال آینده است که درعربستان به مصاف الهلال می‌رود.


سقوط حریف تراکتورسازی


کار تراکتورسازی، دیگر نماینده کشورمان برای عبور از مرحله مقدماتی چندان دشوار نیست..تیم چهارم گروه C از پلی آف می‌آید اما العین امارات و الاتحاد عربستان تیم‌های همیشه مدعی هستند ولی وضعیت چندان خوبی ندارند.العین فعلا در رده ششم لیگ امارات است.آنها از 9 بازی تنها 4 بار برده‌اند و با آن تیمی که قهرمان آسیا شد فاصله بعیدی دارند.الاتحاد عربستان هم در رده هشتم لیگ سعودی قرار دارد.


الاتحاد تیم مطرح و پرافتخار لیگ قهرمانان آسیا که با تراکتورسازی تبریز همگروه شده، بعد از تغییرات مدیریتی و جدایی ستارگانی مثل محمد نور، نایف هزازی و سعود کریری شرایط نابسامانی دارد و هم‌‌اکنون با کسب تنها 18 امتیاز در 13 مسابقه دور رفت، به رده هفتم جدول نزول کرده است.این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تراکتورسازی در لیگ خودمان صدر نشین است و اگر تا شروع بازی‌ها وضعیت به همین منوال باشد باید شانس شاگردان مجید جلالی را بیشتر از رقبا بدانیم.


تنها نکته نگران‌کننده به تجربه العین و الاتحاد مربوط می‌شود.تراکتورسازی تازه دومین سال حضورش در آسیا را تجربه می‌کند اما دو تیم عربی پیشینه زیادی در لیگ قهرمانان دارند.البته برگ برنده تراکتور،تماشاگران پر شور تبریزی هستند.اگر تراکتورسازی در بازی‌های خانگی حداکثر امتیاز را کسب کند کارشان برای صعود چندان دشوار نیست. برنده بازی پلی‌آف 2 چهارمین تیم این گروه خواهد بود.


مسیر هموار فولاد


در گروه B مهم‌ترین تیم‌ها فولاد هستند و بنیاد کار ازبکستان.از بین تیم‌های این گروه سعودی الفتح تیم ناشناخته‌ای به حساب می‌آید.آنها هم اینک در رده دوازدهم لیگ عربستان هستند و به نظر می‌رسد حریف ساده‌ای برای تیم‌های این گروه خواهند بود. الفتح که فصل گذشته در چهارمین سال حضورش در لیگ حرفه‌ای عربستان توانست شگفتی ساز شود و جام قهرمانی را تصاحب کند، امسال طبق روال همیشگی برای فرار از سقوط تلاش می‌کند.


 الفتح با 14 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفته و تنها چهار امتیاز بیشتر از تیم سیزدهم جدول دارد که در پایان فصل به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند. بنیادکار، دیگر حریف فولاد در گروه B مسابقات، فصل قبل با اختلاف یک امتیاز قهرمان لیگ این کشور شده و به دلیل شروع نشدن فصل جدید، اکنون دوران استراحت را سپری می‌کند.


 نکته عجیب این گروه احتمال همگروهی دو تیم ازبکستانی است.در مرحله پلی آفِ بازی‌هایی که تیم برنده مجموع آن به این گروه راه خواهد یافت، تیم نسف قارشی ازبکستان حضور دارد و با این حساب اگر این تیم بتواند تمامی حریفان را پشت‌سر بگذارد و به مرحله گروهی راه یابد احتمال همگروهی دو تیم ازبکستانی در یک گروه وجود دارد. نسف قارشی هم فصل گذشته مقام سوم لیگ ازبکستان را کسب کرده است. با این حساب به نظر می‌رسد بهترین قرعه نصیب فولاد شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه