چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جزئیات افتتاحیه المپیک لندن لو رفت!

ورزش

جزئیات افتتاحیه المپیک لندن لو رفت!

اطلاعاتی درباره مراسم افتتاحیه المپیک 2012 لندن درز کرده که نشان‌‌دهنده برنامه‌ریزی گسترده برگزار‌کنندگان المپیک برای برگزاری یک افتتاحیه باشکوه است.

75% - تسوق أونلاين في السعودية مع خصم 25 , أحذية ازياء رياضية الجري للرجال , adidas copa mundials in color today schedule 2016 , نمشي | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

به گزارش ایسنا ستاد برگزاری المپیک لندن تلاش بسیار زیادی کرده اطلاعات مربوط به مراسم افتتاحیه المپیک تا زمان برگزاری این مراسم به صورت محرمانه باقی بماند، اما در دوره گوشی‌های دوربین‌دار و رسانه‌های اجتماعی و در شرایطی که 10 هزار نفر در مراسم افتتاحیه برنامه اجرا می‌کنند و بیش از 10 هزار خبرنگار و هزاران نیروی امنیتی در پارک المپیک حضور دارند، پنهان نگه داشتن این اطلاعات کار بسیار دشواری است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس به اطلاعات محرمانه‌ای دست پیدا کرده که بخش‌هایی از برنامه‌های برگزارکنندگان برای افتتاحیه المپیک را افشا می‌کند. دنی بویل کارگردان سرشناس انگلیسی که کارگردانی مراسم افتتاحیه المپیک را برعهده دارد، گفت: در جهان مدرن نمی‌توان اطلاعات را به صورت محرمانه نگه داشت.
 
بویل در گفت و گو با AP تنها به ذکر اطلاعات اندکی از افتتاحیه المپیک بسنده کرد اما این خبرگزاری از طریق منابع دیگر موفق شد به جزئیات قابل توجهی درباره برنامه‌های طراحی‌شده برای این مراسم پی ببرد. در صورتی که نمی‌خواهید پیش از افتتاحیه، از نحوه برگزاری آن مطلع شده و لذت سورپرایز شدن را از دست بدهید، پیشنهاد می‌کنیم که از مطالعه ادامه این مطلب خودداری کنید.
 
نام مراسم افتتاحیه «جزایر شگفتی» است که از نمایشنامه «توفان» ویلیام شکسپیر که درباره یک کشتی توفان‌زده است الهام گرفته شده است. قرار است یک بازیگر بخش‌هایی از سخنان کالیبان را بخواند. سخنان او با دیالوگ معروف «نترسید، جزیره پر از سر و صدا است» شروع می‌شود. در ابتدا قرار بود مارک رایلانس در این نقش بازی کند اما پس از درگذشت دخترخوانده‌اش، از اجرا در افتتاحیه المپیک انصراف داد. شایعه شده که کنت برانا به جای او به ایفای نقش خواهد پرداخت.
 
بویل کارگردانی است که در فیلم «قطار بازی» خود چهره‌های معتادان هروئینی اسکاتلند را به نمایش گذاشته و در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» بی‌خانمان‌های هندی را به تصویر کشیده است. به همین دلیل اگرچه او در افتتاحیه المپیک از عناصر فرهنگی انگلیس الهام گرفته، اما تنها عده کمی انتظار دارند که تصویر پاستوریزه‌ای از این کشور به نمایش بگذارد.
 
بویل پیش از این گفته بود: افتتاحیه المپیک تلاش می‌کند بهترین‌های انگلیس را نمایش دهد ولی ما همچنین تلاش می‌کنیم که جنبه‌های بسیار زیادی از کشورمان را نشان دهیم.
 
این مراسم در ساعت 9 شب جمعه با به صدا درآمدن یک ناقوس 27 تنی، که بزرگ‌ترین ناقوس هارمونیک جهان است، آغاز خواهد شد. این ناقوس در کارخانه ناقوس ‌سازی وایتچاپل ساخته شده که 442 سال قدمت دارد و ناقوس‌های معروفی همچون ناقوس موجود در برج بیگ بن لندن و ناقوس آزادی فیلادلفیا از تولیدات آن است.
 
گفته می‌شود فیلمی در کاخ باکینگهام تهیه شده که ملکه الیزابت دوم و دنیل کریگ که در نقش مامور مخفی 007 ایفای نقش کرده در آن حضور دارند. اگر این شایعات درست باشد، قرار است در آغاز نمایش، شخصی که لباس مامور 007 را پوشیده با چتر نجات از آسمان وارد ورزشگاه شود.
 
قرار است در افتتاحیه، یک داستان موزیکال روستایی با عنوان «سرزمین سبز و خرم» که در شعر «اورشلیم» سروده ویلیام بلیک توصیف شده به اجرا درآید. این داستان همراه با موسیقی اجرا می‌شود و بسیاری آن را سرود ملی غیررسمی انگلیس می‌دانند. در این اجرا، صحنه‌هایی از چمنزار، احشام، کشاورزی که زمینش را شخم می‌زند، یک مسابقه کریکت و رقص محلی که یادآور جشنواره‌های موسیقی روستایی و تابستانی انگلیس است به چشم می‌خورد.
 
بویل مشخص نکرده پس از این اجرا، چه اتفاقی می‌افتد اما اعلام کرده که مراسم افتتاحیه نگاهی به گذشته، حال و آینده بریتانیا خواهد داشت و آن را برای بینندگان تلویزیونی که تعداد آن‌ها حدود یک میلیارد نفر تخمین زده می‌شود بازگو می‌کند. علاوه بر ورزشکاران و اجراکنندگان مراسم، حدود 60 هزار تماشاگر نیز در ورزشگاه حضور خواهند داشت که رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله آن‌ها خواهند بود. قرار است میشل اوباما بانوی اول آمریکا به همراه دخترانش و همچنین تعدادی از اعضای خانواده‌های سلطنتی کشورهای مختلف اروپایی در این مراسم حضور داشته باشند.
 
عکس‌های هوایی نشان می‌دهد که برای بخش دوم نمایش، ساختمان‌هایی با رنگ تیره و دودکش آماده شده که رود تیمز از بین آن‌ها عبور می‌کند. این بخش دیگری از کشور است که در شعر «اورشلیم» با عنوان «آسیاب‌های تاریک شیطانی» توصیف شده است.
 
در بخش سوم نمایش قرار است بخش شرقی لندن یعنی همان جایی که المپیک در آن برگزار می‌شود، بازسازی شود. شرق لندن جایی است که محل تجمع بسیاری از هنرمندان و طراحان است.
 
قرار است در افتتاحیه المپیک، تصویری از تاریخ بریتانیا (نسخه مردم محور مورد علاقه بویل) به نمایش درآید. از جمله آن می‌توان به اعتراضات خیابانی به بی‌کاری در دوره رکود اقتصادی و ادای احترام پرستاران به «خدمات ملی سلامتی» اشاره کرد که در سال 1948 جهت ارائه خدمات پزشکی رایگان به همه بریتانیایی‌ها تاسیس شد و امروزه بحث‌های زیادی درباره کارآیی آن مطرح شده است.
 
قرار است افرادی با لباس معدن‌چیان و کارگران کارخانه وارد ورزشگاه شوند. همچنین ماکتی از کشتی «امپایر ویندراش» که در سال 1948 صدها مهاجر را از کارائیب به انگلیس منتقل کرد در این مراسم حضور خواهد داشت.
 
روزنامه ساندی تایمز اعلام کرده شخصیت‌هایی از داستان‌های کلاسیک کودکان از جمله «آلیس در سرزمین عجایب» و «پیتر پن» در این مراسم حضور خواهد داشت. همچنین نبردی بین لرد ولدمورت شخصیت منفی داستان‌های هری پاتر نوشته جی. کی. رولینگ و گروهی از پرستاران جادوگر داستان‌ مری پاپینس که با چتر پرواز می‌کنند رخ خواهد داد.
 
بویل با بیان اینکه «ستارگان واقعی المپیک ورزشکاران هستند» تصریح می‌کند که این مراسم تبدیل به یک کنسرت موسیقی نخواهد شد اما قرار است موسیقی نقش مهمی در آن ایفا کند. کارگردانی موسیقی این مراسم بر عهده کارل هاید و ریک اسمیت دو عضو گروه موسیقی «آندرورلد» خواهد بود که در فیلم «قطار بازی» بویل نیز با او همکاری کرده بودند.
 
علاوه بر موسیقی شعر «اورشلیم»، در چند روز اخیر صدای آهنگ‌هایی از گروه‌های مختلف انگلیسی از جمله گروه بیتل‌ها از ورشگاه المپیک به گوش می‌رسد. علاوه بر گروه‌های معروف، صدای آهنگ خوانندگان تازه‌کاری همچون دیز راسکال و تینی تمپا نیز از درون ورزشگاه شنیده شده است. هر دو این هنرمندان اهل شرق لندن هستند.
 
با وجود تمام این برنامه‌ها، نمایشی که بویل کارگردانی می‌کند تنها بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک است زیرا بخش عمده این مراسم بر اساس پروتکل‌های از پیش‌ تعیین‌شده کمیته بین‌المللی المپیک برگزار خواهد شد که مهم‌ترین قسمت آن رژه ورزشکاران بیش از 200 کشور شرکت‌کننده در بازی ها است. همچنین قرار است چند مقام مهم از جمله ملکه انگلیس که آغاز رسمی بازی‌ها را اعلام می‌کند، در افتتاحیه المپیک به سخنرانی بپردازند.
 
البته نباید مراسم روشن کردن مشعل اصلی بازی‌ها را هم از یاد برد. هویت شخصی که قرار است مشعل اصلی بازی‌ها را منتشر کند به این راحتی‌ها فاش نخواهد شد چون همه برگزارکنندگان بسیج شده‌اند که نام او را محفوظ نگه دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه