جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش کسب مدال نقره توسط «نصیر شلال»

ورزش

کسب مدال نقره توسط «نصیر شلال»

یازدهمین روز مسابقات المپیک لندن برای کشورمان با اتفاقات خوشایندی همراه بود.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

به گزارش «تابناک»، همزمان با برگزاری مسابقه نهایی در وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی که با پیروزی غرورآفرین ورزشکار کشورمان همراه بود، در قسمت دیگری از مجموعه ورزشی اکسل، وزنه برداران 105 کیلوگرم مسابقات خود را در حالی آغاز کردند که «نواب نصیر شلال» به عنوان نماینده کشورمان در این رقابت ها حضور داشت.

رقابت های این وزن در حالی آغاز شد که عدم حضور دو وزنه بردار قدرتمند اهل روسیه، سبب شده بود تا شانس سایر ورزشکاران برای کسب مدال در این وزن افزایش پیدا کند.

وزنه بردار دسته 105 کیلوی کشورمان در آغاز رقابت‌های این دسته و به رغم ثبت رکورد 187 کیلویی در مسابقات آسیایی، ابتدا در حرکات یکضرب این مسابقات، دو بار در مهار وزنه 183 کیلویی ناکام ماند تا در شرایطی که در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار گرفته بود، با مهار وزنه 184 کیلویی و کسب رتبه پنجمی در حرکات یکضرب، شانس خود را در حرکات دو ضرب آزمایش کند.

وزنه بردار 105 کیلوگرم کشورمان در حالی برای نخستین بار در حرکت دو ظرب پشت وزنه 222 کیلوگرمی قرار گرفت که در مهار این وزنه با دشواری مواجه شد اما در نهایت با کسب دو چراغ سفید، داوران رای به پذیرش وزنه زده شده توسط وی دادند تا نصیر شلال موقتا به رتبه دوم این وزن صعود کند.

در ادامه رقابت ها، وزنه برداران کشورهای مختلف یکی پس از دیگری به پشت وزنه های درخواستی آمدند تا عدم موفقیت آنها سبب شود تا مدال برنز ملی پوش کشورمان قطعی شود تا دو حرکت باقیمانده نصیر شلال تعیین کننده مرغوبیت مدال وی باشد.

وزنه بردار کشورمان در حرکت دوم خود موفق شد تا با مهار وزنه 207 کیلوگرم، با ثبت مجموع 411 کیلوگرم، موقتا به رتبه نخست صعود کرده و شانس خود را برای کسب سومین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان بیشتر کند.

 در ادامه ورزشکار اوکراینی بر تخته حاضر شد تا با مهار وزنه‌ 207 کیلوگرمی (مشابه ورزشکار کشورمان) و با توجه به رکورد یک ضربی که ثبت کرده بود (یک کیلو بیشتر ار ملی پوش ایرانی)، برای بار دیگر به رتبه نخست برگردد.

بدین ترتیب سرنوشت تعیین مرد طلایی این وزن به حرکت سوم نصیر شلال گره خورد که با توجه به عدم موفقیت ورزشکار ایرانی در مهار وزنه 209 کیلوگرمی، مقام دومی وزنه بردار 105 کیلوگرم کشورمان و کسب چهارمین مدال کاروان ایران در المپیک لندن قطعی شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه