پنج شنبه, 09ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شاهکاری دیگر از شاگردان محمد بنا؛ دومین طلا؛ هدیه نوروزی به ایران

ورزش

شاهکاری دیگر از شاگردان محمد بنا؛ دومین طلا؛ هدیه نوروزی به ایران

قلب ایران در شیراز به شادی می تپد اکنون از شوق پیروزی پسر خانواده نوروزی. امید نوروزی در کارگاه زرگری محمد بنا کیمیاگری آموخت تا در آوردگاه لندن به اهتزاز در آمدن پرچم ایران را با سرود جمهوری اسلامی همراه کند. حالا ایران با دو طلا و یک برنز در رده بیست و ششم رده بندی مدال های المپیک لندن قرار دارد.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | nike air failed status in windows 7 2017 - Buy Online - nike lunar air force 1 white ice hockey tickets for Women & Men - FitforhealthShops

شاگرد شیرازی آقای خاص کشتی ایران در این لحظه، 23:05، در لندن دست بر سینه، سرود جمهوری اسلامی را زیر لب زمزمه می کند.

به گزارش «تابناک»، امید نوروزی، کشتی گیر ۶۰ کیلوگرم فرنگی کشورمان موفق شد با پیروزی بر حریف گرجستانی خود به مدال طلای المپیک دست بیابد.

 در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، ملی پوش فرنگی کار کشورمان موفق شد تا در دو وقت و با نتایج مشابه (یک بر صفر) بر «رایوتارو ماتسوموتو» ژاپنی غلبه کرده و در ‌‌نهایت با توجه به رد اعتراض مربی ژاپنی و کسب یک امتیاز دیگر، در مجموع با نتیجه (سه بر صفر) پیروز شده و به دیدار نهایی راه یافت.


در تایم اول دو کشتی‌گیر امتیازی نگرفتند و نوروزی در خاک حریف خوابید و مقاومت کرد تا این وقت را ببرد.

در تایم دوم در حالی که ماتسوموتو تلاش می‌کرد نوروزی را از تشک بیرون کند، اما نوروزی به زیبایی حریفش را پیش انداخت و به پشت او رفت تا یک امتیاز بگیرد. در حالی که مسابقه به ثانیه آخر رسیده بود، نوروزی به روی پل رفت و امتیاز از دست داد. اما داوران اعلام کردند که زمان به پایان رسیده است تا ملی پوش وزن ۶۰ کیلوگرم ایران فینالیست شود.

بدین ترتیب ملی پوش ۲۶ ساله کشورمان که در دورهای قبلی بر حریفانی از چین، بلغارستان و قزاقستان غلبه کرده بود، موفق شد تا با مسجل کردن سومین مدال کاروان المپیکی کشورمان، تیم کشتی فرنگی را در آستانه کسب افتخاری بزرگ قرار دهد.

حریف این ورزشکار شیرازی کشورمان در دیدار نهایی، ریواز لاشخی بیست و چهار ساله از کشور گرجستان، قهرمان اروپا در سال 2011 خواهد بود که با غلبه بر نماینده جمهوری آذربایجان به فینال مسابقات راه یافته است.



بر اساس اعلام قبلی مسئولان برگزاری مسابقات، قرار است دیدار نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم راس ساعت ۴۶: ۱۸ دقیقه به وقت محلی (۱۶: ۲۲ دقیقه به وقت تهران) برگزار شود.

پیش از این و در روز دهم مسابقات، حمید سوریان موفق شده بود در وزن ۵۵ کیلوگرم نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی کشورمان از آوردگاه المپیک را کسب کند.


گفتنی است که در دیدارهای رده بندی این وزن برای کسب دو مدال برنز، در گروه بازندگان "لاشخی" (حریف نوروزی در دیدار نهایی)، کشتی گیر روس موفق شد تا با غلبه بر حریف آذربایجانی به مدال برنز مسابقات برسد و در گروه بازندگان "نوروزی" هم، ورزشکار ژاپنی (حرف ماقبل فینال نوروزی) موفق شد تا با غلبه بر حریف دور دوم کشتی گیر کشورمان به دومین مدال برنز در این وزن دست بیابد.

تیم داوری دیدار نهایی وزن 60 کیلوگرم را "اویدیو لازار" داور وسط از رومانی، "سامول هاروتیونیان" قاضی میدان از ارمنستان و "داور پتانجک" رئیس تشک از رومانی تشکیل می دهند.

لحظاتی پیش وقت دو دقیقه ای اول مصاف فینال در حالی آغاز شد که ملی پوش کشورمان با دو بنده آبی -که مزین به پرچم کشورمان است- در میدان حضور یافته بود.

وقت نخست با اخطار به نوروزی و در خاک نشستن وی ادامه یافت و چون حریف گرجستانی موفق به اجرای فن نشد، با کسب یک امتیاز برای ملی پوش کشورمان و نهایتا پیروزی وی به انتها رسید.

در ابتدای وقت دوم، نوروزی موفق شد با خاک کردن حریف قدرتمند خود یک امتیاز دیگر کسب کرده و در نهایت کشتی با این نتیجه (مجموعا دو بر صفر) به نفع نوروزی به انتها رسید.


بدین ترتیب نوروزی موفق شد تا با کسب دومین طلای کاروان المپیکی کشورمان، افتخار آفرینی فرنگی کاران کشورمان را تکمیل کرده و سالن را مملو از شور و شوق کند تا جایی که محمد بنا، سرمربی موفق تیم ملی کشورمان هم مشمول سالتو بارانداز این ورزشکار به نشانه خوشحالی شد!



در انتهای وقت قانونی، اعتراض مربیان لاشخی از طرف داوران رد شد تا یک امتیاز دیگر نصیب ورزشکار طلایی کشورمان شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه