جمعه, 07ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش پایان یک هفته صدرنشینی چین ورود ایران به جدول توزیع مدال‎ها

ورزش

پایان یک هفته صدرنشینی چین ورود ایران به جدول توزیع مدال‎ها

برگرفته از روزنامه اطلاعات

پایان یک هفته صدرنشینی چینی‏ها با قرار گرفتن آمریکا در رده نخست، اضافه شدن 67 مدال در رنگ‏های مختلف و ورود چهار کشور همراه با ایران به جدول توزیع مدال‏ها، مهمترین تغییراتی بود که در پایان رقابت‏های روز هشتم بازی‏های المپیک در جدول رده‌بندی المپیک سی‌ام ایجاد شد.

دیروز بهترین روز سی‌امین دوره بازی‏های المپیک برای کاروان ورزش ایران بود، چرا که در این روز، نام کشورمان با مدال برنزی که کیانوش رستمی در وزن 85 کیلوگرم رقابت‏های وزنه برداری به دست آورد، وارد جدول توزیع مدال‌ها شد.

اتیوپی، کنیا، هنگ کنگ و کرواسی دیگر کشورهایی بودند که وارد جدول توزیع مدال‏ها شدند تا مجموع کشورهای مدال‌آور در این دوره از بازی‎های المپیک به 54 کشور برسد. ضمن اینکه در این روز از بازی‏ها 67 مدال طلا، نقره و برنز دیگر بین ورزشکاران کشورهای شرکت کننده توزیع شد تا مجموع مدال‏های توزیع شده در این رقابت‏ها تا به 352 مدال برسد.

چین و آمریکا از نظر تعداد مدال طلا و کسب مجموع مدال‏ها، نزدیک‏ترین رقابت را با هم دارند. البته تا روز هفتم، چینی‏ها صدرنشین بازی‏ها بودند، ولی با برگزاری رقابت‏های روز هشتم، آمریکا بالاخره با یک مدال طلای بیشتر و حداقل اختلاف در مجموع مدال‏ها به صدر جدول صعود کند.

کاروان ورزش کشور میزبان نیز برای سومین روز متوالی در جدول رده‏بندی صعود کرد و این‏بار به رده چهارم رسید. ضمن اینکه کاروان ورزش ایران نیز در ورود به جدول توزیع مدال‏ها صاحب جایگاه چهل و ششم شد.
 


آغاز رقابت سوریان، نخستین بخت مدال آوران کشتی در المپیک

بازی‎های المپیک 2012 لندن، امروز با رقابت دو نماینده ایران در رشته‏های کشتی و تیراندازی وارد روز نهم می‏شود.

برخلاف دیروز که کاروان ایران به لحاظ تعداد نماینده در رقابت‎های تیراندازی، روئینگ، دوومیدانی، وزنه برداری و بوکس، روز شلوغی را در بازی‏های المپیک لندن پشت سر گذاشت، امروز برای بیشتر اعضای کاروان ورزشی کشورمان با استراحت و آرامش سپری خواهد شد. البته به جز مسئولان تیم‏های کشتی و تیراندازی که ورزشکاران‎شان با حریفان‏شان رقابت خواهند داشت.

امروز در روز نهم بازی‏ها و در رقابت‏های کشتی فرنگی، حمید سوریان به عنوان نخستین کشتی گیر ایران مبارزه‏های خود را در وزن 55 کیلوگرم آغاز می‏کند. ابراهیم برخورداری، تیرانداز کشورمان نیز رقابت‏های خود را در تفنگ سه وضعیت پیگیری می‎کند. برنامه رقابت‌های ورزشکاران ایران در دهمین روز بازی‏های المپیک لندن به این شرح است:

تیراندازی

تفنگ سه وضعیت مردان: ابراهیم برخورداری (ساعت 30/12)

کشتی فرنگی

وزن 55 کیلوگرم: حمید سوریان (ساعت 30/16)

امید به مدال سوریان

کشتی‌فرنگی‌کاران در نهمین روز از بازی‌های المپیک 2012 لندن، با حمید سوریان تلاش خود را برای کسب مدال آغاز می‌کند.

رقابت‌های کشتی فرنگی این دوره از بازی‌های المپیک از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز با برگزاری رقابت‌های دو وزن 55 و 74 کیلوگرم آغاز می‌شود که سوریان قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی، نماینده پر امید کاروان ورزشی ایران در وزن 55 کیلوگرم خواهد بود.

کشتی فرنگی ایران در وزن 74 کیلوگرم، سهمیه المپیک را به دست نیاورد تا سوریان در رقابت‌های امروز، تنها نماینده کاروان کشتی فرنگی ورزشی ایران باشد.

حضور در فینال کایاک

قایقران المپیکی ایران که فردا مسابقه خود را در ماده کایاک بازیهای المپیک آغاز می‌کند، با بیان اینکه در بهترین شرایط آمادگی به سر می‌برد، تاکید کرد که بهترین نتیجه برای او، حضور در فینال A بازی‌های المپیک است.

احمدرضا طالبیان پس از شروع تمریناتش در لندن گفت: شرایط خوبی داریم و روزانه دو بار تمرین می‌کنیم. بهترین نتیجه چند سال اخیر خود را در این بازی‌ها به دست بیاورم، چون وضعیتم نسبت به گذشته بهتر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه