پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش وزن 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک: رستمی ایران را صاحب اولین مدال المپیک لندن کرد

ورزش

وزن 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک: رستمی ایران را صاحب اولین مدال المپیک لندن کرد

کیانوش رستمی وزنه بردار وزن 85 کیلو گرم کشورمان با بلند کردن وزنه 171 کیلوگرم در تک ضرب و 209 کیلو در دوضرب به مقام سوم رسید و مدال برنز المپیک را از آن خود کرد. مدالی که نخستین مدال ایران در المپیک لندن به شمار می آید.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | PUMA MB.01 Release Date , RegistroaraldicoShops , gray high top nike shoes for girls 2019

رقابت های وزن 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک به پایان رسید و کیانوش رستمی با مجموع 380 کیلوگرم در حرکت یکضرب و دو ضرب به مقام سوم رسید . وزنه برداران لهستان و روس با385 کیلوگرم در سکوی اول و دوم قرار گرفتند.

گزارش مسابقات وزنه برداری وزن 85 کیلوگرم المپیک لندن

حرکت یک ضرب
به گزارش «تابناک»، 
کیانوش رستمی رستمی در اولین حرکت یک ضرب 171 کیلو وزنه زد ولی دو بار در مقابل وزنه 174 کیلو ناکام ماند .  «لو »وزنه بردار چینی توانست در تکضرب با 179 کیلو در صدر دیگر وزنه برداران قرار گرفت. و وزنه بردار لهستانی هم 174 کیلو را برای خود ثبت کرد. چند وزنه بردار دیگر هم با 172 ، 173 و 174 ، بالاتر از رستمی ایستادند. رستمی در حرکت یکضرب در جایگاه پنجم قرار گرفت .

رقابت های دو ضرب

وزنه بردار چینی که در یک ضرب مقام نخست را کسب کرده بود در سه حرکت  نتوانست 205 کیلوگرم را بالای سر ببرد و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت و فرصت برای کسب مدال رستمی بیشتر شد. 

وزنه بردار روسی توانست که وزنه 205 کیلو گرم را در حرکت اول بالای سر ببرد. وی برای حرکت دوم 210 کیلو را انتخاب کرد که در بلند کردن این وزنه موفق بود. او برای حرکت سوم خود 212 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و حرکت دو ضرب خود را با 210 به پایان رساند.

ادوارد لهستانی هم نتوانست وزنه 206 کیو گرمی را در حرکت اول بالای سر ببرد. اما در حرکت دوم این کار را انجام داد . وی برای حرکت سوم 211 کیلو گرم را انتخاب کرد که در بلند کردن آن موفق بود و با 211 در دو ضرب به کار خود پایان داد .

وزنه بردار اول مصری که در حرکت اول دو ضرب 202 کیلو را زده بود ، در حرکت دوم 207 کیلوگرم را برای خود به ثبت رساند. وی در حرکت سوم خود 210 کیلو را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد .

کیانوش رستمی برای اولین حرکت دو ضرب 209 کیلو را انتخاب کرده است که توانست آن را بالای سر ببرد . وزنه بردار کشورمان برای حرکت دوم 214 کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد. رستمی برای حرکت سوم خود نیز به این وزنه حمله کرد که در نهایت نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و با 209 کیلو به کار خود پایان داد.
 

وزنه بردار بلغاری در دومین و سومین حرکت دو ضرب نتوانست 209 کیلوگرم را بالای سر ببرد . و با 203 کیلو گرم در حرکت اول به کار خود پایان داد.

وزنه بردار کوبایی 210 کیلوگرم برای حرکت دوم  و سوم انتخاب کرده که در بلند کردن آن ناکام بود. وی در حرکت نخست 205 کیلو گرم را بلند کرده بود.

دومین وزنه بردار مصری که در حرکت اول دو ضرب 205 را زده بود ، در حرکت دوم خود 210 کیلو را به ثبت رساند . وی برای حرکت سوم 216 کیلوگرم را انتخاب کرد که در بلند کردن آن موفق نبود.

 
حدود 3 هزار و 500 تماشاگر برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه حاضرند و در مجموع جو سالن به سود ورزشکاران ایران است . بسیاری از ایرانی‌ها به همراه خانواده خود در ورزشگاه حضور دارند.
 
* وزنه‌برداران مصر روبه‌روی جایگاه را به اشغال خود درآورده و مشغول تشویق وزنه‌بردار هموطن خود هستند.
 
* حسین رضازاده و کوروش باقری زودتر از موعد مقرر در سالن حاضر شده و با کیانوش رستمی صحبت کرده و توصیه‌های لازم ‌را به وی یادآور شدند.

امیررضا خادم که به منظور حضور در انتخابات فیلا به لندن سفر کرده است 40 دقیقه زودتر از آغاز رقابت‌های وزنه‌برداری 85 کیلوی المپک 2012 لندن در ورزشگاه اکسل حاضر شد.
 
ركورد المپيك در اين دسته در حركت يك ضرب 185 كيلوگرم و در اختيار ريباكو از بلاروس است. ركورد دو ضرب نيز در اختيار ديماس يوناني قرار دارد كه وزنه 215 كيلوگرمي را بالاي سر برده است.
 
ركورد مجموع جهان و المپيك 394 كيلوگرم است.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه