جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش سوریان مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت/ افتخارات حمید کامل شد

ورزش

سوریان مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت/ افتخارات حمید کامل شد

فرنگی‌کار عنوان‌دار کشورمان در تاریخی‌ترین شب کشتی فرنگی ایران، مدال طلای وزن 55 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن را بر گردن انداخت و افتخارات خود را کامل کرد.

cheap shoes nike dunk sb silver box collection - Low shoes - GiftofvisionShops - nike jordans retro 1 camo shoes black friday deals , Sneakers - Women's shoes | Nike Dunk Low Pro SB 304292 - 102 White Black Trail End Brown Sneakers – Ietp - nike sb mogan mid 2 white laces for sale in ohio

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، حمید سوریان ملی پوش ارزنده وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان توانست با برتری بر "روشن بایراموف" از آذربایجان خوشرنگ‌ترین مدال المپیک را بر گردن آویزد و بزرگترین افتخار خود و کشتی فرنگی ایران را رقم بزند.

سوریان در فینال این وزن در زمان اول با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و در تایم دوم با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلای المپیک را بر گردن آویخت.

فرنگی کار طلایی ایران راه رسیدن به فینال المپیک لندن را با غلبه بر حریفی از قرقیزستان آغاز کرد و سپس فرنگی کاران مجارستان و دانمارک را از پیش رو برداشت و به مصاف حریف نامدارش از آذربایجان رفت.

حمید سوریان با کسب این افتخار بزرگ به جمع مردان طلایی کشتی ایران در المپیک پیوست تا نام او نیز در تاریخ ورزش کشورمان جاودانه شود. این کشتی گیر پیش از این پنج مدال طلا از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

مدال طلای حمید سوریان به انتظار 40 ساله کشتی فرنگی ایران برای کسب مدال در المپیک خاتمه داد. کشتی فرنگی ایران آخرین بار در المپیک 1972 مونیخ توسط رحیم علی آبادی به مدال نقره دست یافته بود.

پیش از این کاروان ورزشی کشورمان توسط کیانوش رستمی موفق به کسب یک مدال برنز در دسته 85 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک 2012 لندن شده بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه