پنج شنبه, 06ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش همگام با المپیک لندن؛ سوریان به رکورد دست نیافتنی عبدالله موحد رسید

ورزش

همگام با المپیک لندن؛ سوریان به رکورد دست نیافتنی عبدالله موحد رسید

حمید سوریان با کسب مدال طلای بازی‌های المپیک 2012 لندن توانست ضمن جاودانه کردن نام خود در تاریخ کشتی فرنگی ایران و جهان، اتفاقات شیرین دیگری را نیز رقم بزند.

nike-air-force-1-shadow-lucky-charms-dj5197-100-date-sortie | Air Jordan 4 Retro "White Oreo" CT8527 - 100 , NETWORK-PRESIDENTS Store - nike zoom hypercross trainer turquoise gold rings

به گزارش خبرنگار مهر، مدال طلای حمید سوریان در المپیک 2012 لندن در وهله اول افتخار بزرگی برای او محسوب شد که توانست طلسم ناکامی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک را بعد از 40 سال بشکند و خوشرنگ‌ترین مدال را برای کشورمان به ارمغان آورد.

آخرین مدال کشتی فرنگی ایران در المپیک به رنگ نقره بود و توسط رحیم علی آبادی در المپیک 1972 مونیخ بدست آمد. ضمن اینکه آخرین طلای کشتی ایران در بازی‌های المپیک نیز توسط علیرضا دبیر، آزادکار وزن 66 کیلوگرم کشورمان در المپیک 2000 سیدنی بدست آمده بود که سوریان این طلسم 12 ساله بدون طلا بودن ایران در المپیک را هم شکست.

از سویی دیگر سوریان توانست با کسب این افتخار بزرگ در جمع پنج کشتی گیر طلایی ایران در المپیک قرار گیرد. پیش از این شادروان غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، عبدالله موحد،‌ رسول خادم و علیرضا دبیر موفق به کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک شده بودند که سوریان نیز شب گذشته در تاریخی‌ترین شب کشتی ایران به این جمع پنج نفره پیوست.

همچنین در رده‌بندی رکوردداران کشتی ایران، عبدالله موحد با 6 مدال طلای جهانی و المپیک پیشتاز بود که حمید سوریان شب گذشته موفق شد با کسب مدال طلای المپیک لندن خود را به رکورد اسطوره کشتی ایران برساند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه