سه شنبه, 04ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش شب تلخ و شیرین فرنگی کشتی ایران در المپیک/ یک گام تا مدال دیگر

ورزش

شب تلخ و شیرین فرنگی کشتی ایران در المپیک/ یک گام تا مدال دیگر

مرحله مقدماتی رقابت در اوزان 66 و 96 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن در حالی به پایان رسید سعید عبدولی وداعی تلخ با رقابتها داشت، اما صعود قاسم رضایی به فینال، موج شادی را به کاروان ورزش کشورمان بازگرداند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Nike Air Force 1 Shadow Black Friday Sale , IetpShops , nike tiempo leather turf 2010

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، پیکارهای اوزان 66 و 96 کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای المپیک 2012 لندن راس ساعت 16:30 امروز در سالن اکسل شهر لندن آغاز شد که سعید عبدولی و قاسم رضایی به عنوان دو نماینده کشورمان به روی تشک رفتند.

وداع تلخ قهرمان با المپیک لندن
سعید عبدولی در حالی به میدان رفت که تمامی کارشناسان داخلی و خارجی کشتی او را بخت اول قهرمانی وزن 66 کیلوگرم المپیک 2012 لندن به حساب می‌آوردند. او در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم به مصاف "آتاکان یوگسل" از ترکیه رفت و در دو تایم متوالی با نتایج (یک برصفر) و (2 برصفر) از سد این حریف توانمند گذشت.

عبدولی بعد از این پیروزی به دور بعد رفت و در مقابل "استیو گینو" از فرانسه قرار گرفت که عنوان قهرمانی در المپیک 2008 پکن را در کارنامه داشت. عبدولی در این دیدار جنجالی و پر حرف و حدیث از همان ابتدا با تذکرهای داور بلاروسی مواجه شد و از لحاظ روحی روانی به هم ریخت.

سعید عبدولی در کشتی با این حریف فرانسوی یک سر و گردن بالاتر نشان داد اما اسیر مافیای داوری فیلا شد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی المپیک 2012 لندن بازماند. او در این مسابقه با نتایج (3 بر صفر) و (یک بر صفر) به حریف فرانسوی باخت تا به گروه بازنده‌های وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن برود.

فرنگی کار فرانسوی در ادامه اما از راهیابی به فینال بازماند تا عبدولی هم با حذف از رقابت‌ها، شانس کسب مدال برنز المپیک را نیز از دست بدهد. فینال وزن 66 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن را امشب "هیون وو کیم" از کره جنوبی و "تاماس لورینز" از مجارستان برگزار خواهند کرد.

 

یک فینالیست کام همه را شیرین کرد
در حالیکه همگان در شوک حذف ناباورانه سعید عبدولی بودند، قاسم رضایی فرنگی کار وزن 96 کیلوگرم کشتی کشورمان با تداوم پیروزی‌های خود به فینال رسید و به واقع مافیای داوری فیلا را ناکام گذاشت. رضایی پس از مراسم وزن کشی شب گذشته در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم به مصاف "جنگ ایلدیم" از ترکیه رفت که در نهایت توانست با نتایج (صفر بر 2)، (یک بر صفر) و (2 بر صفر) از سد این حریف بگذرد.

رضایی با کسب این پیروزی ارزشمند به دور بعد رسید تا برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی با  "آرتور الکسانیان" از ارمنستان سرشاخ شود. فرنگی کار توانمند کشورمان در این دیدار هم جانانه جنگید و موفق شد این حریف ارمنستانی را در دو تایم با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) از پیش رو بردارد و راهی نیمه نهایی شود.

براساس این گزارش، رضایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "استرادا" از کوبا رفت و موفق شد در یک کشتی پر افت و خیز با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) به پیروزی دست یابد و خود را در فینال المپیک  2012 لندن ببیند. رضایی باید امشب در دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن برابر "رستم تاتروف" از روسیه کشتی بگیرد و هر چه در چنته دارد برای کسب مدال طلا رو کند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در دو شب گذشته نیز توانست در تاریخی‌ترین شب کشتی ایران دو مدال طلا توسط حمید سوریان و امید نوروزی کسب کند و رکوردی رویایی را به نام محمد بنا به ثبت برساند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه