چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش سخنان جالب پدر احسان حدادی

ورزش

سخنان جالب پدر احسان حدادی

پدر احسان حدادی به دنبال کسب تاریخی‌ترین مدال دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک، گفت: برای من مدال نقره احسان حکم طلا را دارد و امیدوارم پس از بازگشت پسرم به ایران کسی او را به حاشیه نبرد و آزار ندهد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | SBD - nike sb trainer endor khaki gum white and green - 016 Release Date - Air Jordan 4 Red Thunder CT8527

محمد حدادی در گفت‌وگو با ایسنا، پس از درخشش فرزندش در رقابت‌های پرتاب دیسک المپیک لندن اظهار کرد: این موفقیت را به تمام مردم ایران و خانواده دوومیدانی تبریک می‌گویم و خدا را شاکرم که فرزندم موفق شد در شبی که همه قهرمانان ایرانی افتخارآفرین بودند، نشان نقره را به ارمغان بیاورد.

وی با بیان اینکه برای من مدال نقره احسان حکم طلا را دارد، ادامه داد: احسان خیلی سختی کشیده و فشار زیادی را در سال‌های گذشته متحمل شده است. احسان را خیلی به حاشیه بردند و اذیت کردند، اما سرانجام به هدفش رسید. او کارش را انجام داد، امیدوارم احسان برای همه جوانان الگو باشد.

پدر احسان حدادی با تشکر از کفاشیان، کریمی و داوری ادامه داد: آنها زحمات بسیار زیادی را برای احسان کشیده‌اند. داوری در ماه‌های اخیر تنها حامی احسان بود و به او کمک کرد تا به مدال برسد. برعکس برخی مدیران می‌گفتند که مگر حدادی چند مدال می‌تواند در المپیک برای ایران بگیرد که روی او سرمایه‌گذاری کنیم؟! داوری از پسر ما حمایت کرد. خدا را شکر می‌کنم که جواب زحماتش را گرفت. امیدوارم وقتی که برمی‌گردد او را به حاشیه نبرند. احسان را اذیت نکنند و اجازه دهند با آرامش به کارش ادامه دهد. دوست دارم فرزندم به عنوان یک ورزشکار اخلاق‌مدار الگوی همه جوانان باشد و بتواند باز برای ایران در میادین مختلف برای ایران افتخارآفرینی کند.

وی با یادآوری چگونگی استعدادیابی و گرایش احسان به دوومیدانی گفت: احسان از 9 سالگی انرژی بسیار زیادی از خود نشان داد و به ورزش علاقه داشت. از من نشنیده بگیرید اما او زیاد دنبال درس و مدرسه نمی‌رفت. در 9 سالگی معلم‌های ورزشش استعدادش را کشف کردند. او به ورزش‌های همگانی روی آورد و بعد به بازی هندبال پرداخت. مربیانش می‌گفتند که استعداد عجیبی دارد و می‌تواند از کنار یک دروازه توپ را در دروازه دیگر هندبال جای دهد. این موضوع باعث شد که استعدادش در رشته‌های پرتابی شناخته شود و به اردوهای مختلف دعوت شود. ما هم به عنوان پدر و مادرش دیدیم که استعداد و علاقه به ورزش دارد و بنابراین از او حمایت کردیم و هرکاری که ازدستمان برمی‌آمد برایش انجام دادیم.

پدر احسان حدادی اضافه کرد: هر بچه‌ای به موضوعی علاقه دارد. ما احسان را مجبور نکردیم که درس بخواند اما همیشه از او حمایت کردیم و او با پشتکار به ورزش ادامه داد. اولین باری که از ته قلب مرا خوشحال کرد، کسب مقام در مسابقات جوانان اوکراین بود که رکورد ایران را شش متر جابه‌جا کرد. بعد هم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا درخشید و پس از آن در مسابقات مختلف افتخارآفرین شد.

وی درباره رابطه پدر و فرزندی‌اش با احسان گفت: رابطه من و با احسان رابطه پدر و فرزندی نیست. ما از هر دوستی با هم رفیق‌تریم. فکر نمی‌کنم مساله‌ای باشد که او از من پنهان کند. هر مشکلی که داشته باشد، در ابتدا با من درددل می‌کند.

وی درباره تفریحات فرزندش یادآور شد: باور کنید احسان تا این سن تفریح خاصی نداشته و فقط ورزش کرده است. عشق او فقط ورزش است و همیشه دنبال کار خود و فعالیت حرفه‌ای بوده است.

محمد حدادی اضافه کرد: هرکس به مدال المپیک می‌رسد، قطعا لطفا خدا شامل حالش بوده است. به همه خانواده‌هایی که فرزندان مستعدی در رشته‌های ورزشی دارند، اجازه دهند در فضای آموزشی مناسب قرار بگیرند و از فرزندانشان حمایت کنند تا موفق شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه