چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش جایگاه ششمی ایران دربین آسیایی‏های مدال‌آور/ 24 مدال کمتر از کشور پنجم

ورزش

جایگاه ششمی ایران دربین آسیایی‏های مدال‌آور/ 24 مدال کمتر از کشور پنجم

ایران یکی از 70 کشوری است که در بازی‌های المپیک لندن توسط ورزشکاران خود در رشته‎های مختلف مدال‌آور شده است و از این حیث در جایگاه ششم میان دیگر کشورهای آسیایی قرار دارد.

Women's shoes - adidas hermosa mesh backpack purple and blue color , GiftofvisionShops - Fitness - adidas nite jogger kids - Sports shoes | adidas jumpsuit womens wide jeans - H02579 - Buy now adidas Y - 3 Y - 3 YOHJI STAR

به گزارش خبرنگار مهر، تا به امروز که 11 روز از برگزاری رسمی سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تابستانی در لندن می‌گذرد، 70 کشور از مجموع 204 کشوری که در این بازی‌ها شرکت کرده‌اند، از 556 مدال طلا، نقره و برنز توزیع شده سهم داشته‌اند.

از میان کشورهایی که ورزشکاران آنها طی روزهای گذشته مدال‌آور شده‌اند، 18 کشور آسیایی هستند که در این میان چین با کسب بیشترین تعداد مدال، بهترین کشور آسیایی و البته بهترین کشور شرکت کننده در بازی‌هاست. البته برخی از کشورهای آسیایی هم با حداقل مدال و کم ارزش‏ترین آنها وارد جدول توزیع مدال‌ها شده‌اند.

علاوه بر چین که در هفته ابتدایی المپیک سی‌ام صدرنشین مطلق جدول توزیع مدال‌ها بود و حالا هم با بیشترین مدال و حتی داشتن بالاترین تعداد مدال طلا این جایگاه را در اختیار دارد، برخی از کشورهای آسیایی دیگر هم در رده‌های بالایی جدول قرار دارند، طوری که کره جنوبی و قزاقستان در جمع 10 کشور برتر به ترتیب جایگاه‌های چهارم و هشتم را در اختیار دارند.

ایران هم از کشورهای آسیایی است که از جمعه شب گذشته با مدال برنز کیانوش رستمی در رقابت‌های وزنه برداری وارد جدول توزیع مدال‌ها شد و طی روزهای گذشته سقوط و صعود در این جدول داشت طوری که به ترتیب جایگاه‌های 46، 52 و 33 را در اختیار گرفت و حالا هم در رده 24 قرار دارد.

ایران در حالی صاحب رده بیست و چهارم شده است که علاوه بر چین، کره جنوبی و قزاقستان، کشورهای کره شمالی و ژاپن را هم بالای سر خود می‏بیند و از این حیث ششمین کشور آسیایی است. جایگاه کشورهای آسیایی در جدول توزیع مدال‏ها تا به امروز به شرح زیر است: 

ردیف جایگاه آسیایی کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‎ها
1 اول چین 31 19 14 64
- - - - - - -
- - - - - - -
4 دوم کره جنوبی 11 5 6 22
- - - - - - -
8 سوم قزاقستان 6 - 1 7
- - - - - - -
11 چهارم کره شمالی 4 - 1 5
- - - - - - -
18 پنجم ژاپن 2 12 14 28
- - - - - - -
24 ششم ایران 2 1 1 4
- - - - - - -
44 هفتم  هند - 1 2 3
- - - - - - -
47 هشتم اندونزی - 1 1 2
47 هشتم مغولستان - 1 1 2
- - - - - - -
53 نهم مالزی - 1 - 1
53 نهم تایلند - 1 - 1
53 نهم چین تایپه - 1 - 1
- - - - - - -
61 دهم هنگ کنگ - - 1 1
61 دهم عربستان - - 1 1
61 دهم کویت - - 1 1
61 دهم قطر - - 1 1
61 دهم سنگاپور - - 1 1
61 دهم ازبکستان - - 1 1

ایران از نظر مدالی با اختلاف زیاد نسبت به پنج کشور آسیایی برتر، در رده ششم کشورهای آسیایی قرار دارد. ژاپن که آخرین کشور آسیایی قبل از ایران است و در رده پنجم کشورهای آسیایی قرار دارد، 24 مدال بیشتر نسبت به ایران دارد.

کاروان ورزش ایران تا به امروز توسط حمید سوریان و امید نوروزی (طلای کشتی فرنگی)، نواب نصیر شلال و کیانوش رستمی (مدال نقره و برنز وزنه برداری) صاحب چهار مدال شده است. این در حالی است که ژاپن - پنجمین کشور آسیایی - تا به امروز 28 مدال گرفته است.

البته قزاقستان و کره شمالی از نظر تعداد مدالی فاصله زیادی با ایران ندارند اما موضوع اینجاست که از مجموع هفت مدال قزاقستانی‏ها، 6 مدال آنها طلاست و کره شمالی هم که تا به امروز پنج مدال کسب کرده که چهار مدال آنها طلا بوده است.

درهر صورت ایران در حال حاضر ششمین کشور برتر در میان کشورهای آسیایی شرکت کننده در بازی‏های المپیک است و این در حالی است که کاروان ورزش کشورمان در بازی‏های آسیایی دو سال پیش بعد از چین، کره جنوبی و ژاپن در رده چهارم جدول رده بندی نهایی قرار گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه