شنبه, 01ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش قاسم رضایی قهرمان المپیک شد/ لندن در تسخیر شاگردان محمد بنا

ورزش

قاسم رضایی قهرمان المپیک شد/ لندن در تسخیر شاگردان محمد بنا

قاسم رضایی پس از کسب پیروزی در فینال وزن 96 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک 2012 لندن ضمن کسب مدال طلا توانست تیم ایران را بالاتر از روسیه قرار دهد و قهرمانی المپیک کند.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | Jordan 1 Retro High OG University Blue (PS) - 134 - AQ2664 - gray nike sneakers dual fusion

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به لندن، فرنگی کار دلاور کشورمان در دیدار فینال وزن 96 کیلوگرم المپیک 2012 لندن در مقابل "رستم تاتروف" از روسیه قرار گرفت و موفق شد در یک کشتی حساس و سرنوشت ساز در دو تایم متوالی با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) از سد این حریف بگذرد و نشان طلای المپیک را بر گردن آویزد.

رضایی پیش از رسیدن به فینال، در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم به مصاف "جنگ ایلدیم" از ترکیه رفت که در نهایت توانست با نتایج (صفر بر 2)، (یک بر صفر) و (2 بر صفر) از سد این حریف بگذرد.

وی با کسب این پیروزی ارزشمند به دور بعد رسید تا برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی با "آرتور الکسانیان" از ارمنستان سرشاخ شود. فرنگی کار توانمند کشورمان در این دیدار هم جانانه جنگید و موفق شد این حریف ارمنستانی را در دو تایم با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

رضایی در نیمه نهایی به مصاف "استرادا" از کوبا رفت و موفق شد در یک کشتی پر افت و خیز با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) به پیروزی دست یابد و خود را در فینال المپیک  2012 لندن ببیند.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با رهبری محمد بنا توانست با کسب سه مدال طلا توسط حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی در اوزان 55، 60 و 96 کیلوگرم، بهترین نتیجه تاریخ کشتی ایران را در المپیک کسب کند و طلایی ترین دوران این رشته را رقم بزند.

ضمن اینکه تیم ایران با کسب سه نشان طلا، بالاتر از تیم روسیه قرار گرفت و به بزرگترین افتخار ممکن کشتی جهان، یعنی قهرمانی در بازی‌های المپیک 2012 لندن دست یافت.

با مدال طلای قاسم رضایی جمع مدال‌های کاروان ورزشی ایران در سی‌امین دوره المپیک به سه مدال طلا (حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی - کشتی فرنگی) و یک مدال نقره (نواب نصیرشلال - وزنه برداری) و یک مدال برنز (کیانوش رستمی - وزنه برداری) رسید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه