پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش برنامه بازی های تیم ملی ایران - تاریخچه کامل بازیهای ایران و ازبکستان

ورزش

برنامه بازی های تیم ملی ایران - تاریخچه کامل بازیهای ایران و ازبکستان

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در نخستین دیدار خود در راه صعود به جام جهانی به مصاف ازبکستان می‌رود که تیم میزبان تا به حال نتوانسته مقابل ایران برنده باشد. تیمهای ملی ایران و ازبکستان تا کنون سه بار به مصاف هم رفتند که دو بار تیم ملی کشورمان به برتری رسید و یک دیدار دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسید.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | efootwear.eu • Shoes for: men, women and kids • Hanbags and accessories , Giftofvision

تیم ملی فوتبال ایران در حالی 14 خرداد به مصاف ازبکستان می‌رود که پیش از این در سه دیدار رسمی برابر این تیم قرار گرفته و صاحب دو پیروزی و یک تساوی شده است. ایران این بار باید در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در تاشکند به مصاف ازبک‌ها برود.

به گزارش «تابناک»، اولین بازی دو تیم در سال 1377 در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی بازیهای آسیایی 1998 در بانکوک برگزار شد که با پیروزی چهار بر صفر ایران به پایان رسید ، در آن بازی علی دایی (3 گل ) و علی موسوی زننده گلهای تیم ملی ایران بودند و منصور پورحیدری هدایت تیم ملی را بر عهده داشت .

دومین بازی که درجام ملت های آسیا در سال 2007 میلادی در مالزی برگزار شد، تیم ایران با نتیجه دو بر یک از سد حریف خود گذشت.

در این دیدار ایران با نتیجه 2-1 ازبکستان را شکست داد. گل ازبکستان روی اشتباه توامان رحمان رضایی و رودباریان توسط رحمان رضایی وارد دروازه ی ایران شد. این گل توسط سیدجلال حسینی جبران شد و گل پیروزی ایران توسط جواد کاظمیان بازیکن تعویضی ایران به ثمر رسید. در آن بازی ایران با مربیگری جوانترین مربی تاریخش, امیر قلعه نویی, در کشور مالزی با تیمهای همگروهش( ازبکستان-چین و مالزی) مسابقاتش را برگزار کرد .

جدال 10نفره ایران و ازبکستان با تساوی به پایان رسید

سومین بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.

این مسابقه که در تاریخ 14 شهریور 88 از ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملی تاشکند برگزار شد در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. این مسابقه در نیمه نخست بازی بیشتر در میانه زمین بود، اما در لحظاتی بازیکنان 2 تیم بر روی دروازه‌های یکدیگر حملاتی داشتند که با تیزهوشی مدافعان و دروازه‌بان‌ها این حملات دفع شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم بازی سرد و کسل کننده دنبال شد و پس از اخراج مجتبی زارعی ایران هم 10 نفره شد تا این مسابقه بدون هیجان در پایان نیز بدون گل تمام شود.

 در جریان بازی گل دقیقه 39 مسعود شجاعی از سوی داور مسابقه خطا اعلام شد. داور بازی در نیمه دوم و در دقیقه 87 نیز گل تیم ملی ازبکستان را با خطا روی رحمتی مردود اعلام کرد. روشن ایرماتوف، داور ازبک مسابقه به اودیل احمدف از تیم ملی ازبکستان در دقیقه 33 و مجتبی زارعی از تیم ملی ایران در دقیقه 60 کارت قرمز نشان داد.جواد نکونام، کاپیتان ایران نیز کارت زرد گرفت. تیم ملی ایران با نفرات زیر برابر ازبکستان به میدان رفت:

 سید مهدی رحمتی، جواد نکونام، محمد نصرتی، هادی عقیلی، مسعود شجاعی، مهرزاد معدنچی (مجتبی زارعی )، احسان حاج‌صفی، علیرضا محمد (آرش برهانی)، فریدون زنذی، خسرو حیدری و ایمان مبعلی سرمربی: افشین قطبی

برنامه بازی های تیم ملی ایران به شرح زیر است:

*یکشنبه 14/3/91- تاشکند :ازبکستان – ایران

*سه شنبه 23/3/91 – تهران : ایران - قطر

*سه شنبه 21/6/91 – بیروت : لبنان – ایران

*سه شنبه 25/7/91 – تهران : ایران - کره جنوبی

*چهارشنبه 24/8/91 – تهران : ایران - ازبکستان

*سه شنبه 14/3/92 – دوحه : قطر – ایران

*سه شنبه 21/3/92 – تهران : ایران - لبنان

*سه شنبه 28/3/92 – سئول : کره جنوبی – ایران

پس از صعود دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول حذفی در دو تاریخ جمعه 15 شهریور و سه شنبه 19 شهریور 92 به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول میزبان خواهد بود و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود.فیفا اعلام کرده تاریخ بازی های حذفی به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه شنبه 23 مهر 92 و سه شنبه 28 آبان 92 به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار اول این مرحله هم تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه