پنج شنبه, 13ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش مرحله چهارم و نهايى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ - هفته سوم مقدماتى در آسیا چگونه گذشت؟

ورزش

مرحله چهارم و نهايى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ - هفته سوم مقدماتى در آسیا چگونه گذشت؟

هفته سوم از مرحله چهارم و نهايى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ در قاره آسيا با استحكام جايگاه ۲ تيم كره جنوبى و ژاپن در صدر جدول گروه هاى دوگانه پيگيرى شد. تیم ملی ایران در حضور یکصدهزار تماشاگر میزبان قطر بود که هر چه تلاش کرد به در بسته زد و 2 امتیاز حساس را از دست داد ، اگر در تیم ملی قطر را برده بوديم، بيش از نيمى از راه صعود را طى مى كرديم و مى توانستيم با آرامش بيشترى در انتظار ادامه مسابقات باشيم.

Upcoming 2021 Nike Dunk Release Dates - nike tiempo ii jersey green black friday specials - CopperbridgemediaShops | DQ5091 - nike jordan 1 retro high purple hair color ideas - 041 - Jordan 1 High Zoom Air CMFT Celestine Blue (W)

در هفته سوم از مرحله چهارم و نهايى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ در قاره آسيا روز سه شنبه ۴ديدار برگزار شد. در ميان اين چهار بازى تنها تيم كره جنوبى بود كه با دست پر از زمين خارج شد و با نتيجه ۳ بر صفر از سد لبنان گذشت و در ديگر ديدارها نتيجه تساوى رقم خورد.

به گزارش «تابناک»، به هر حال در گروه اول کره جنوبی که در اولین بازی خود در خانه قطر به یک پیروزی پرگل دست یافته بود دیروز هم در سئول موفق شد لبنان ضعیف ترین تیم گروه را با 3 گل شکست دهد و با 6 امتیاز به تنهایی در صدر جدول گروه قرار گیرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی ایران در حضور یکصدهزار تماشاگر میزبان قطر بود که هر چه تلاش کرد به در بسته زد و با یک بازی نه چندان دلچسب و البته دفاع همه جانبه و وقت کشی اعصاب خردکن قطری ها 2 امتیاز حساس را از دست داد تا با 4 امتیاز پشت سر کره جنوبی قرار بگیرد. در این گروه ازبکستان استراحت داشت.

تسويه حساب هرگز!

بله، ما هم قبول داريم كه ۲امتياز مفتى را از دست داديم، ما هم دلمان مى سوزد كه چرا در روزى كه بايد دل آن يكصدهزار تماشاگر را شاد مى كرديم و آنها را خوشحال به منازلشان مى فرستاديم، به يك امتياز بسنده كنيم! همه اين ها را مى دانيم اما ... اما قرار نيست كه به محض اينكه نتيجه اى دلخواه كسب نكرديم، زانوى غم بغل كنيم؟ يا چون ملى پوشانمان نتوانستند آن طور كه انتظار مى رفت، توانايى خود را بر حريف ديكته كنند، تمام ويژگى هاى آنها را ناديده بگيريم و فقط انتقاد كنيم؟ درست است كه اگر اين بازى را برده بوديم، بيش از نيمى از راه صعود را طى مى كرديم و مى توانستيم با آرامش بيشترى در انتظار ادامه مسابقات باشيم، همه اين ها درست اما فوتبال همين است،...

همين است كه شما يك روز در خانه حريف قدرتمندى مانند ازبكستان ۹۰دقيقه دفاع مى كنى و مدام تنت مى لرزد و هر لحظه منتظرى كه ازبك ها مزد برترى شان را بگيرند و بازى را ببرند و ... اما ناگهان و در فاصله ۴۰ثانيه به پايان بازى، ۲تا پاس خوشگل رد وبدل شود و يك ضربه مرگ نيز به توپ زده مى شود و ... ايران يك - ازبكستان صفر! خب همين است كه فوتبال را جذاب كرده؛ كه ۱۰روز بعد همان تيم پيروز، مقابل حريفى كم اميدتر از ازبكستان، آن هم در تهران و پيش چشم يكصدهزار تماشاگر، به يك امتياز رضايت مى دهد! در اينكه تيم ملى ايران در بازى سه شنبه، فرسنگ ها از «آن تيم ملى شاداب و هماهنگ» دور بود ترديدى وجود ندارد، وظيفه همگان نيز اين است كه ضعف ها را به نقد بكشيم اما نقد را با نابود كردن مجزا سازيم... قرار نيست كه ما بخواهيم با كسى تسويه حساب كنيم يا فرد و افرادى را بكوبيم؟

در گروه دوم نیز هر دو بازی به تساوی انجامید و میزبانان به لطف پنالتی از شکست گریختند. استرالیا که در بازی اولش در خاک عمان متوقف شده بود در خانه هم در حسرت پیروزی ماند و در دیداری که یادآور فینال جام ملتهای آسیا 2011 بود به مصاف ژاپن رفت و در نهایت به تساوی 1-1 رضایت داد تا ژاپن همچنان مدعی اول صعود به جام جهانی باقی بماند. این دیدار پربرخورد 2 اخراجی هم داشت که سهم هر تیم یک نفر بود.

در دیگر دیدار این گروه  عراق در ورزشگاه العربى دوحه با نتيجه تساوى يك بريك مقابل عمان متوقف شد و ژاپن نيز در زمين استراليا به همين نتيجه (تساوى يك بريك) بسنده كرد.با اين نتايج تيم هاى كره جنوبى و ژاپن به ترتيب با ۷ ۶، امتياز صدرنشين گروه هاى A و B باقى مانده و جايگاه خود را استحكام بخشيدند.
در این گروه اردن استراحت داشت.

 نتايج ديدارهاى هفته دوم از مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ در قاره آسيا به شرح ذيل است:

گروه A
كره جنوبى ۳ .................. لبنان صفر
گل ها: كيم بو كيونگ (دقايق۳۰ و ۴۸) و كو جا چئول (دقيقه۹۰)

ايران صفر .................... قطر صفر
گروه B

استراليا يك .................... ژاپن يك
گل ها: لوك ويلكشير (دقيقه۷۰ - از روى نقطه پنالتى) براى استراليا و يوزو كوريهارا (دقيقه۶۵) براى ژاپن
اخراج: مارك ميليگان( دقيقه۵۶ ) براى استراليا و يوزو كوريهارا (دقيقه۸۹ ) براى ژاپن

عراق يك ................ .... عمان يك
گل ها: يونس محمود (دقيقه۳۷) براى عراق و قاسم البلوشى (دقيقه۸) براى عمان

هفته چهارم ازمرحله چهارم و نهايى مسابقات فوتبال انتخابى جام جهانى ۲۰۱۴ در قاره آسيا طبق برنامه زير برگزار خواهد شد:

سه شنبه - ۲۱/۶/۱۳۹۱
گروه  a لبنان .................... ....... ايران

ازبكستان ................... . كره جنوبى
قطر در اين هفته استراحت مى كند.

گروه Bژاپن ................... ....... عراق
اردن ................... ...... استراليا
عمان در اين هفته استراحت مى كند.

جدول رده بندی گروه نخست:
۱- کره جنوبی دو بازی، شش امتیاز با تفاضل گل مثبت شش
۲- ایران دو بازی، چهار امتیاز با تفاضل گل مثبت یک
۳- قطر سه بازی، دو امتیاز با تفاضل گل منفی دو
۴- ازبکستان دو بازی، یک امتیاز با تفاضل گل منفی یک
۵- لبنان سه بازی، یک امتیاز با تفاضل گل منفی چهار
جدول رده بندي گروه دوم:
1- ژاپن / 3 بازي / هفت امتياز
2- عراق / 2 بازي / 2 امتياز و تفاضل گل صفر
3- استراليا / 2 بازي/ 2 امتياز و تفاضل گل صفر
4- عمان/ 3 بازي/ 2 امتياز و تفاضل گل منهاي 3
5- اردن/ 2 بازي/ يک امتياز و تفاضل منهاي

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه