جمعه, 31ام فروردين

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها انجمن‌ها صدتایی‌ها و گلزنان برتر ایران در جهان

انجمن‌ها

صدتایی‌ها و گلزنان برتر ایران در جهان

برگرفته از تابناك

در عرصه جهانی فوتبال پنج بازیکن ایران دارای جایگاه مناسبی هستند و در سطح دنیا عرض اندام می کنند . علی دایی با ۱۰۹ گل زده ملی برترین گلزن جهان محسوب می شود و کریم باقری دیگر بازیکن ایرانی با 50 گل زده در رده 32 برترین گلزنان جهان قرار دارد و از این حیث بالاتر از بابی چارلتون بازیکن افسانه ای و اسبق انگلیس قرار دارد ،


 همچنین علی کریمی با 117 بازی ملی، بیشتر از آیالای آرژانتینی، دیوید بکهام انگلیسی و پوپسکوی رومانیایی بازی کرده است. در ضمن جواد نکونام با ۱۱۴ بازی اندازه آندره استیونسن بازی کرده است و مهدی مهدوی کیا هم با ۱۱۱ بازی ملی، هم اندازه با کارلوس والدراما بازی ملی دارد.


البته در مورد یک گل دایی و چهار گل جواد نکونام اختلاف نظر وجود دارد چون برخی از دیدارهای انجام شده تیم ملی از نظر فیفا دیدار رسمی نبوده و یا تیم ملی حریف از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است .


 در حال حاضر خالد محمد الدعایه با ۱۷۸ بازی ملی در این عرصه پیشتاز است. کلودیوسوآرز مکزیکی هم، همین تعداد بازی را دارد. علی دایی با انجام ۱۴۹ بازی ملی، در رده دوازدهم این عرصه و چهارم آسیا قرار دارد.


 
۱ محمد الدعایه ۱۷۸ عربستان ۲۰۰۶ ۹۳


۲ کلودیو سوارز ۱۷۸ مکزیک ۲۰۰۶ ۹۲


۳ احمد حسن ۱۷۵ مصر ۲۰۱۰ ۹۶


۴ حسام حسن ۱۶۹ مصر ۲۰۰۶ ۸۵


در جمع آسیایی ها، ادعایه با ۱۷۸، عدنیان طالیانی اماراتی با ۱۶۴ و سامی الجابر عربستانی اول تا سوم هستند و علی دایی در رتبه چهارم قرار گرفته است.


علی کریمی هشتاد و سومین گلزن دنیا


با گلی که علی کریمی در آخرین بازی های تیم ملی فوتبال کشورمان به ثمر رساند، تعداد گل های ملی او به ۳۷ گل رسید. حالا علی کریمی در رتبه هشتاد و سوم بهترین گلزن های فوتبال دنیا در سطح بین المللی قرار دارد. در این فهرست علی دایی کماکان با به ثمررساندن ۱۰۹ گل در رتبه اول قرار دارد و فرانس پوشکاش با به ثمر رساندن ۸۴ گل دوم است. پله، ستاره بزرگ فوتبال دنیا با به ثمر رساندن ۷۷ گل در رده سوم قرار دارد.


از ایران به جز علی دایی که اول است، کریم باقری با ۵۰ گل در رتبه سی و دوم قرار دارد و علی کریمی با ۳۷ گل هشتاد و سوم است، در جمع آسیایی ها بشار عبدالله مهاجم سابق تیم ملی کویت با زدن ۷۵ گل در رده چهارم بهترین گلزنان فوتبال دنیا قرار دارد و ماجد عبدالله مهاجم سابق تیم ملی عربستان هم با زدن ۶۷ گل در رده نهم ایستاده است.


۱ علی دایی ۱۰۹ ایران


۲ فرانس پوشکاش ۸۴ مجارستان


۳ پله ۷۷ برزیل


۴ بشار عبدالله ۷۵ کویت


۸ گرد مولر ۶۹ آلمان


۹ ماجد عبدالله ۶۷ عربستان


۳۲ کریم باقری ۵۰ ایران


۸۳ علی کریمی ۳۷ ایران


اولین کویتی فوتبال ایران


ولید علی بازیکن جدید استقلال، اولین بازیکن کویتی است که در فوتبال ایران حاضر می شود. جالب است بدانید که اولین بازیکن ایرانی که به لیگ کویت رفت، در سال ۱۳۵۱ و مهدی عسگرخانی بود. دروازه بان تیم های جوانان و پرسپولیس در این سال به کویت رفت و پیراهن تیم فوتبال باشگاه الصالحیه کویت را بر تن کرد. بعد از ۳۹ سال، کویت در مسیر حرکتی فوتبال ایران قرار گرفته است!

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه