یکشنبه, 16ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش برنامه بازی های روز چهارم - نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز سوم

ورزش

برنامه بازی های روز چهارم - نتایج کامل ورزشکاران ایرانی در روز سوم

در روز سوم مسابقات المپیک عابدینی حذف و عالمیان صعود کرد. شهسواری اولین زن ایرانی است که در رشته پینگ پنگ در المپیک شرکت می کند. این یک افتخار برای نوشاد عالمیان است. تا به حال سابقه نداشته که یک پینگ پینگ باز ایرانی در المپیک شرکت کند و بتواند حریف خودش را شکست دهد.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | 811006 - Jordan XXX Black Cat - nike air max griffey 360 low - 010

 در روز سوم مسابقات نوشاد عالمیان با غلبه بر تنیسورهنگ کنگی با نتیجه 4 بر 3 موفق شد به مرحله بعد رقابتهای تنیس روی میز صعود کند و به جمع 32 تنیسور برتر المپیک اضافه شود.
  
به گزارش تابناک، از سوی دیگر مجتبی عابدینی شمشیرباز کشورمان که برای اولین بار سهمیه مسابقات المپیک در این رشته را کسب کرده بود با شکست مقابل زالومیر شمشیرباز رومانیایی با نتیجه 15 بر 7 از دور رقابتها حذف شد.
 
 
همچنین در ماده روئینگ تک نفره سنگین آقایان در مسابقات شانس مجدد محسن شادی به مرحله یک چهارم راه یافت . سولمازعباسی نیز در ماده روئینگ تک نفره سنگین زن در مسابقات شانس مجدد به مرحله یک چهارم راه یافت.
 
 
* برنامه بازی های ورزشکاران ایرانی در روز چهارم
 
در روز چهارم مسابقات المپیک نوشاد عالمیان برابر تنیسور آلمانی قرار می گیرد. تیمبو بول حریف نوشاد در مرحله یک شانزدهم خواهد بود که این بازی ساعت 15.30 به وقت تهران برگزار می شود.
 
 
همچنین احسان روزبهانی بوکسور وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان فردا برابر وارلا مونری قرار خواهد گرفت. این بازی ساعت 2:30 بامداد به وقت تهران برگزار می شود.
 
 
در رشته تیر و کمان نیز میلاد وزیری در مرحله حذفی با لوئیز ادواردو مکزیکی مصاف می دهد. این بازی ساعت 15 به وقت تهران برگزار خواهد شد.
 
 
در بخش بانوان تیر و کمان نیز زهرا دهقان برابر آویتیا ماریانا کماندار مکزیکی قرار خواهد گرفت. این بازی ساعت 14:10 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

نوشاد در المپیک جاودانه شد

این یک افتخار برای نوشاد عالمیان است. تا به حال سابقه نداشته که یک پینگ پینگ باز ایرانی در المپیک شرکت کند و بتواند حریف خودش را شکست دهد.
 
در دوره‌های قبلی تمام نمایندگان ایران شکست خورده بودند. پیش از نوشاد نه برادران احتشام زاده و نه افشین نوروزی نتوانسته بودند در المپیک به موفقیتی دست یابند. عالمیان بعد از این برد گفت:« این افتخاری بزرگ است اما تازه قصه شروع شده و اول راه است. می خواهم باز هم طعم پیروزی را در این بازی ها بچشم.»پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران پس از برتری مقابل حریف استرالیایی که اولین برد تاریخ پینگ پنگ ایران در بازی‌های المپیک به حساب می‌آید، در جمع خبرنگاران گفت:
 
« از این موضوع بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم که کمکم کرد تا بتوانم موفق باشم. قبل از مسابقه فکر می‌کردم بتوانم این حریف را شکست دهم و روی سبک بازی او کار کرده بودم. در این مسابقه نیز خوب ظاهر شدم و در حد انتظار خودم بازی کردم. اینجا آمده‌ام تا بهترین نتیجه را بگیرم و نمایش خوبی داشته باشم.»عالمیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این برد تاریخی تو را قانع می‌کند، گفت:« از اینکه اولین برد تاریخی پینگ پنگ ایران در تاریخ المپیک‌ها به دست آوردم، خوشحالم، اما به این یک برد قانع نمی‌شوم. تمام تلاشم را در ادامه مسابقه‌ها خواهم کرد.»

 عالمیان همچنین درباره صعود به دورهای بالایی المپیک هم گفت:« اینجا مسابقه‌های المپیک است و جو آن با رقابت‌های دیگر فرق دارد. از حالا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که در مسابقه‌های بعدی چه می‌شود اما این را می‌گویم که تمام تلاشم را خواهم کرد تا بهترین بازی‌ام را به نمایش بگذارم.هدف خودم این است که حداقل تا 16 نفر برت برسم، اما چیزی که همیشه به آن فکر می‌کنم رفتن روی سکو و کسب مدال است. نمی توانم پیش‌بینی کنم که تا چه مرحله‌ای پیش می‌روم.»
 
عالمیان در پاسخ به این سوال که تفاوت المپیک و مسابقات جهانی چیست، عنوان کرد:« پیش از اینکه بیایم فکر نمی‌کردم که چنین جوی باشد و تجربه تازه‌ای بود که کسب کردم.»عالمیان در حالی توانست به این افتخار بزرگ دست پیدا کند که زارع پور رئیس فدراسیون پینگ پنگ بلافاصله از این جوان ایرانی تقدیر کرد. زارع‌پور که پیش از این قول داده بود، برای هر پیروزی به نمایندگان ایران پاداش خواهد داد، بلافاصله پس از برد عالمیان به وی پاداش نقدی اهدا کرد که گفته می‌شود این مبلغ حدود 500 دلار بوده است.

ندا شهسواری تاریخ ساز شد!

 شبکه خبری 'بی بی سی' با انتشار عکسی ازندا شهسواری پینگ پنگ باز ایرانی در صفحه ویژه اخبار المپیک 2012، نوشت: شهسواری اولین زن ایرانی است که در رشته پینگ پنگ در المپیک شرکت می کند.
 
'بی بی سی' افزود:شهسواری با حضور در رقابت های پینگ پنگ المپیک، از این نظر برای کشورش تاریخ ساز شد.
 
این شبکه انگلیسی نوشت:این ورزشکار 25 ساله ایرانی روزشنبه در دور مقدماتی رقابت های پینگ پنگ المپیک با 'اولوفانک اوشانیک' از کشور نیجریه مسابقه داد.
 
رقابت های پینگ پنگ المپیک در سالن 'اکسل' واقع در شرق لندن برگزار می شود.
 
شهسواری اولین مسابقه المپیکی خود را با حساب 4 بر 3 به حریف واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه