چهارشنبه, 05ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی زیست بوم سرنوشت کشتی بیرون از تشک رقم می‌خورد

زیست بوم

سرنوشت کشتی بیرون از تشک رقم می‌خورد

دارنده مدال نقره المپیک 2004 آتن معتقد است بخش عمده‌ای از سرنوشت قهرمانی یا ناکامی کشتی گیران المپیکی به اتفاقات خارج از تشک و کوچینگ ملی پوشان مربوط می‌شود.

boohoo , Womens & Mens Clothes , Shop Online Fashion | IetpShops , New Balance 327 Moonbeam Leopard , men air max jordan 13 , 4011496719 , Where To Buy

مسعود مصطفی جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: آمادگی جسمی کشتی گیران المپیکی نقش بسزایی در عملکرد آنان دارد اما نباید فراموش کرد که همه چیز در این بخش خلاصه نشده و بسیاری  از عوامل بیرونی تشک کشتی نیز می‌تواند در موفقیت یا ناکامی ملی پوشان تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: کشتی گیران اعزامی به رقابت‌های جهانی یا المپیک همواره باید مردان بزرگ و باتجربه‌ای را در کنار تشک داشته باشند تا بتوانند با یک کوچینگ و هدایت صحیح به هدف اصلی خود برسند. یک مربی باتجربه می تواند کشتی را از بیرون تشک به خوبی نظارت و شاگردش را به بهترین شکل راهنمایی کند، چراکه همه چیز روی تشک و رویارویی با حریف خلاصه نمی‌شود و یک کشتی گیر همیشه به کوچینگ مربی نیازمند است.

آزادکار پیشین وزن 60 کیلوگرم تیم ملی کشورمان ادامه داد: مطمئنا حضور نام‌های بزرگ در کنار تشک می‌تواند در سخت‌ترین کشتی‌ها نیز معجزه کند و از کشتی گیران، یک قهرمان بسازد. خوشبختانه هم اکنون چنین شرایطی برای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان مهیا شده و مردانی همچون رسول خادم و محمد بنا هدایت آزاد و فرنگی کاران المپیکی ما را برعهده دارند.

جوکار با اشاره به آمادگی و روحیه مطلوب مسعود اسماعیل‌پور گفت: این جوان مازنی به عنوان ملی پوش وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در شرایط خوبی بسر می‌برد، چراکه هم تجربه خوبی از میادین بین المللی دارد و هم سرشار است از انگیره و امید که رمز موفقیت هر ورزشکار به حساب می‌آید. البته کار او در المپیک سخت‌تر خواهد بود، چون پیکار در سبک وزن با آن تعدد حریف و حساسیت‌های موجود به مراتب از  جدال سنگین وزن‌ها مشکل‌تر است. البته در سنگین وزن هم نباید از فشار و سختی پیکار مدعیان وزن 120 کیلوگرم به سادگی گذشت.

مربی جوان و سازنده همدانی در خاتمه اظهار داشت: امیدوارم اسماعیل‌پور بتواند همچنان در این وزن راه من و مراد محمدی را ادامه دهد، چراکه وزن 60 کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک قبلی 2004 آتن و 2008 پکن با دو مدال نقره و برنز همراه بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه