یکشنبه, 16ام ارديبهشت

شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها ورزش روی خط بازیهای المپیک2012 لندن

ورزش

روی خط بازیهای المپیک2012 لندن

برگرفته از روزنامه اطلاعات

افشارزاده: توقع کسب 3 تا 5 مدال طلا داریم

اگر حادثه غیرمترقبه‌ای پیش نیاید، می‌توانیم بهترین نتیجه تاریخ المپیکی خود را در این دوره از بازی‌های المپیک بگیریم.

بهرام افشارزاده درباره وضع ورزشکاران ایرانی در دهکده بازی‌های المپیک گفت: سعی کرده‌ایم بهترین امکانات را برای ورزشکاران مهیا کنیم. همکاری لازم با کاروان ایران شده است و از لحاظ پزشکی، شرایط مهیا است. در حدود 200 میلیون تومان وسایل پزشکی خریداری شده و به دهکده آورده‌ایم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک همچنین درباره مدال‌آوری ورزشکاران ایران گفت: حداقل توقع سه تا پنج مدال طلا را داریم. البته اگرحادثه غیرمترقبه‌ای پیش نیاید. مدال گرفتن بستگی به شرایط ورزشکار، قرعه و موارد دیگر دارد. اگر حادثه‌ای پیش نیاید، بهترین نتیجه تاریخ المپیکی خود را در لندن خواهیم گرفت.

افشارزاده در پاسخ به این سؤال که کدام ورزشکاران کاروان ایران شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، گفت: از ورزشکار خاصی نمی‌توانم اسم ببرم، چون قرعه‌ها مشخص نیست و حوادث خبر نمی‌کند. در مسابقات جهانی وزنه‌برداری، چند سال قبل، محمدحسین برخواه 10 کیلو از حریفش جلو بود، اما دستش در رفت، یا فلاحتی‌نژاد که 10کیلو عقب بود و اول شد. البته در مورد ورزش‌های رکوردی می‌شود حدس‌هایی را زد که یکی، دو طلا را در وزنه‌برداری پیش‌بینی کرده‌ایم. در کشتی آزاد و فرنگی هم پیش‌بینی‌ها هم همینطور بوده است.

 

رده 39 برای کماندار المپیکی و بدون مربی ایران

میلاد وزیری در رقابت‌های تعیین رنکینگ تیر و کمان المپیک در بین 64 کماندار در جایگاه 39 ایستاد.

رقابت‌های المپیک 2012 برای ایرانی‌ها با انجام رقابت‌‌های تیروکمان کلید خورد و کمانداران در بخش انفرادی مردان در دور تعیین رنکینگ به رقابت پرداختند.میلاد وزیری، نماینده کشورمان در این بخش با کسب امتیاز 662 در جایگاه 39 ایستاد. میلاد وزیری که زیر باران تیر می‌انداخت، تنها ورزشکاری بود که بدون مربی تیر می‌زد و ابتدا در میانه‌های جدول قرار داشت، ولی رفته رفته نزول کرد و در جایگاه 39 ایستاد. وزیری به نظر می‌رسید از شرایط آمادگی و روحی ایده‌آل به دور بود.طبق قوانین از بین 64 نفر کماندار حاضر در این رقابت‌ها پس از تعیین رنکینگ بهترین و بدترین تیرانداز با هم روبرو خواهند شد و به همین ترتیب کمانداران در رده‌های بالا در مرحله حذفی با کمانداران با امتیاز پایین روبرو خواهند شد.به این ترتیب میلاد وزیری که در جایگاه 39 قرار گرفته باید در مرحله یک سی‌ودوم به مصاف اوداردو لوئیس ولز از مکزیک برود که در رده 26 قرار گرفت. در مرحله بعدی، کمانداران دو به دو رقابت خواهند کرد. هر تیرانداز 15 تیر در 5 ست سه تایی پرتاب خواهد کرد. هر ست برای کماندار پیروز 2 امتیاز خواهد داشت و در صورت تساوی هم هر یک از دو کماندار یک امتیاز دریافت خواهند کرد. ورزشکاری پیروز رقابت خواهد شد که زودتر به امتیاز شش برسد (پیروزی در سه ست).

 

3 کماندار کره‌جنوبی، رکورد المپیک را شکستند

سه کماندار تیم ملی کره‌جنوبی در رقابت‌های تعیین سطح المپیک 2012 لندن رکورد گذشته المپیک را ارتقا دادند.

دیروز در رقابت‌های تیراندازی با کمان «دونگ هوم‌ایم» نماینده کره جنوبی با ثبت امتیاز 699 موفق شد، حدنصاب جدیدی را در المپیک برجای بگذارد. «میشل فراگلی» کماندار ایتالیایی با رکورد 684 امتیاز، رکورددار قبلی المپیک بود. وی این رکورد را در المپیک 1996 آتلانتا زده بود که نماینده کره‌جنوبی، دیروز حدنصابش را بهبود بخشید.

 

سهمیه اندک برای رسانه‌های ورزشی ایران درآیین‌آغازین

مسئولان برگزار کننده سی‌امین دوره بازی‌های المپیک لندن فقط شش سهمیه را برای خبرنگاران و عکاسان ایرانی در آیین آغازین بازی‌ها در نظر گرفته بودند.

آیین آغازین سی‌امین دوره بازی‌های المپیک تابستانی، دیروز از ساعت 30/19 به وقت لندن و 23 به وقت تهران در ورزشگاه اصلی المپیک پارک برگزار شد. این در حالی است که از سوی مسئولان برگزاری این مراسم برای رسانه‌های ورزشی ایران فقط شش سهمیه در نظر گرفته شده بود.

بر این اساس، خبرنگاران و عکاسان ایران که تعدادشان بیش از 15 نفر است، فقط شش نفر در این مراسم حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه