سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان عبور خط 6 مترو از زیر 4 بنای تاریخی در شهر ری - برج طغرل به سرنوشت تئاتر شهر دچار می‌شود

یادمان

عبور خط 6 مترو از زیر 4 بنای تاریخی در شهر ری - برج طغرل به سرنوشت تئاتر شهر دچار می‌شود

خط 6 متروی تهران از زیر چهار بنای تاریخی دژ رشکان، چشمه علی، برج طغرل و ابن بابویه رد می شود تا عبور قطارهای مترو لرزه بر اندام این بناهای تاریخی در شهرری بیاندازد.

Air Jordan 3 Blue Cement CT8532 400 Release Date 1 | Nike Air Jordan 1 "Black/Pink" Release Date , IicfShops , maroon and silver nike shox women outlet

فرماندار بخش مرکزی شهرری به خبرنگار مهر گفت: قرار است خط 6 مترو نیز از زیر چهار بنا رد شود. زیرساخت و ریشه این بناهای تاریخی داخل زمین است و عبور قطارهای مترو به شاکله بنا آسیب می زند درحالیکه ما فقط ظاهر بنا را می بینیم.

حسن خدادادی از موافقت میراث فرهنگی تهران با عبور این مترو خبر داد و گفت که متاسفانه مسئولان میراث فرهنگی تهران با این موضوع موافقت کرده اند. با این حال ما درخواست داده ایم که مسیر مترو تغییر کند با اینکه میدانیم این کار هزینه بر است ولی نمی خواهیم این آثار تاریخی به سرنوشت تئاتر شهر دچار شوند.

وی از رئیس شورای شهر تهران که برای بازدید از بناهای تاریخی به شهر ری رفته بود خواست تا به این موضوع رسیدگی کند.

هنوز ترک های ایجاد شده بر ساختمان تاریخی تئاتر شهر به علت عبور خط 4 متروی تهران و قرار گرفتن ایستگاه چهارراه ولیعصر در زیر این بنا مرمت نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه