سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان خانه باغ ارباب ماشاء الله کاشان تخریب شد

یادمان

خانه باغ ارباب ماشاء الله کاشان تخریب شد

خانه باغ ارباب ماشاءالله کاشان هفته گذشته درحالی توسط مالک تخریب شد که گفته می‌شود این بنا از معماری باغ دولت‌آباد الگو برداری شده و در میان عمارت‌ و بناهای تاریخی کاشان منحصر به فرد بوده است.

nike court royale mens white hair style chart , Botas Beige | nike shox agile for men sale in america today show - CQ4227 - Buy now Jordan AIR JORDAN XXXV - 004

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ طی تماسی که یکی از اهالی و فعالان میراث‌فرهنگی کاشان با خبرگزاری میراث‌فرهنگی داشت خبر از تخریب خانه ـ باغ عمارت ماشاءالله داد.
 
این خانه ـ باغ تاریخی که دارای ارزش‌های معماری بود و به نام خانه باغ ارباب ماشالله در راوند کاشان شناخته می‌شد گفته می‌شود توسط مالک آن تخریب شده است.
 
 
قدمت این بنا 150 سال گزارش شده و آنطور که این دوستدار میراث‌فرهنگی می‌گوید، دارای حوض‌خانه، بادگیر، آب انبار و سرداب بود. این درحالی است که باغ این عمارت حدود 10000مترمربع بوده ولی 10سال قبل به طور کامل تخریب شده است.
 
معماری خانه‌ ـ باغ ارباب ماشاءالله از باغ دولت آباد یزد الگو برداری شده، اهالی راوند می‌گویند، ارباب ماشالله این خانه ـ باغ را برای تعطیلات تابستانه ساخته بوده و  محل فعالیت تعداد بسیاری خدمه، قالی‌باف، بارچین، باغبان بوده آنطور که در مستندات آمده است این بنا محل اقامت بخش‌داران، شهرداران و شخصیت‌های کشوری هم بود. همچنین گاهی در این بنا محکمه و دادگاه نیز برپا می‌شده و شبانه روز آب راوند که از چشمه نابر سرچشمه می‌گرفته از داخل خانه عبور می کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه