سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان شکیب با اشاره به نم‌کشیدن سطح زیرین میدان آزادی / پیمانکار مرمت برج آزادی باید پاسخگوی تخریب‌ها باشد

یادمان

شکیب با اشاره به نم‌کشیدن سطح زیرین میدان آزادی / پیمانکار مرمت برج آزادی باید پاسخگوی تخریب‌ها باشد

نگرانی‌ها برای محوطه میدان آزادی همچنان ادامه دارد. عمر مرمت شهرداری تهران به 5 سال هم نرسیده در حالیکه به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر این مرمت حداقل باید تا دو یا سه دهه خیال همه را از بابت محوطه برج راحت می‌کرد.

001 - DC4091 - NikesneakersShops , nike air chromeposite for sale california cheap - Jordan Jordan 1 Mid MMD (Black) | Air Jordan Release Dates 2020

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ شهرداری تهران 5 سال پیش محوطه میدان آزادی را با لودر برداشت و تمامی کف برج را دوباره عایق‌بندی کرد و سنگ‌های کف را تعویض کرد و برج را شستشو داد. حالا دستکاری شهرداری در عایق‌بندی‌ها گویا کار درست میدان آزادی داده و آب به قسمت‌هایی از محوطه زیرین میدان نفوذ کرده است.
 
حمزه شکیب در گفتگو با CHN می‌گوید که کمیسیون عمران شورا به زودی برای بررسی بیشتر به بازدید میدان آزادی خواهد رفت. او با اشاره به سابقه مرمت میدان توسط شهرداری اضافه می‌کند: قبلا آب از باغچه‌ها نفوذ می‌کرد و وارد سالن‌های زیرین محوطه می‌شد اما مشکلی برای سازه برج ایجاد نشده بود چون این سازه بسیار قوی است.
 
به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در آن سال‌ها محوطه زیرین میدان مشکل داشت و شهرداری به همین دلیل این قسمت‌ها را مرمت کرد. هرچند به نظر می‌رسد که مرمت شهرداری نه تنها نتوانسته مشکل را حل کند بلکه بر شدت آن افزوده، با این حال شکیب می‌گوید که در آن زمان کمیسیون عمران از برج بازدید کرد و یکسری ضابطه برای مرمت مشخص کرده است.
 
به گفته او گزارش‌هایی درباره نفوذ آب به محوطه نگارخانه و موزه زیر میدان به شورای شهر رسیده است و به همین دلیل شورای شهر قصد دارد تا از نزدیک میدان آزادی را بررسی کند.
 
به گفته مهندس ایرج حقیقی، ناظر اجرایی پروژه ساخت برج دستکاری شهرداری در شیب‌های تعبیه شده در محوطه میدان باعث بیشترشدن شدت نفوذ آب به سطح زیرین شده است. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر هم تایید می‌کند که در زمان مرمت میدان توسط شهرداری همه عایق‌های قدیمی برداشته شد و به کف رسیدند و همه را عوض کردند و کلا طراحی عایق‌ها تغییر کرد.
 
میدان آزادی زیرنظر سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت شد. شکیب به یاد دارد که پیمانکار تعهدی به شهرداری داده بود و مدت زمان مشخصی کار خود را ضمانت کرده بود. او معتقد است که گذشت 5 سال برای تخریب یک پروژه مرمت زمان زیادی نیست و این مرمت حداقل باید دو تا سه دهه دوام می‌آورد و پیمانکار باید به تعهد خود در این زمینه عمل کند.
 
گویا اهمیت و نقش میدان و برج آزادی در تهران شورای شهر را مصمم کرده است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند. رئیس کمیسیون عمران شورا قرار است از این میدان بازدید کند. شاید این بازدیدها و بررسی‌ها بالاخره آزادی را از بند آب رها کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه