سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان توقف گودبرداری مجاور خانه - باغ اتحادیه

یادمان

توقف گودبرداری مجاور خانه - باغ اتحادیه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران طی یک بازدید شبانه از خانه اتحادیه بازدید و دستور توقف گودبرداری غیر قانونی مجاور خانه- باغ اتحادیه را صادر کرد.

به گزارش ایرانبوم به نقل از روابط عمومی کمیته پیگیری خانه‌های تاریخی شهر تهران، محمدحسین فراهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و  سجاد عسگری دبیر کمیته پیگیری خانه های تاریخی شهر تهران در بازدید شبانه ر وز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه 1391، از بافت قدیمی خیابان لاله زار و بناهای تاریخی چون خانه معین التجار بوشهری، خانه ناصرالملک، تئاتر پارس و گراندهتل و غیره  بازدید کرد.

در این بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از خانه باغ اتحادیه(امین السلطان) و گودبرداری غیر قانونی در مجاورت این خانه بازدید کرد و  دستور توقف این گود را صادر و بر حفظ و احیای این اثر فاخر ملی تاکید کرد.

فراهانی در حاشیه این بازدید گفت: خیابان لاله زار قدیم و لاله زار نو در آینده نزدیک در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار خواهد گرفت.
وی افزود: با ثبت بافت لاله زار امیدواریم بتوانیم هویت شهر تهران و نخستین خیابان گردشگری تهران قدیم را حفظ و آن را به قطب فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل کنیم.
لازم به ذکر است خانه - باغ امین‌السلطان یا خانه و باغ اتحادیه عمارت امین السلطان صدراعظم ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و محمد علی شاه می باشد که قدمت این بنا مربوط به دوران قاجار است که در مرکز تهران واقع شده است و به عنوان تنها بازمانده از باغ تاریخی لاله زار و یکی از نفایس معماری عصر قاجار شناخته می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه