سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ساخت و ساز در حریم برج آزادی ثبت جهانی آن را با مشکل روبرو می‌کند

یادمان

ساخت و ساز در حریم برج آزادی ثبت جهانی آن را با مشکل روبرو می‌کند

متاسفانه در صورتی که شهرداری منطقه ۵ به ساخت و ساز در عرصه این برج ادامه دهد، ثبت جهانی برج آزادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به طور حتم این مسئله با مشکل روبرو خواهد شد.

shock drop air force 1 full uv reactive | adidas chunky sneakers white gold women jeans size

معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به ساخت یک مسجد در حریم برج آزادی از سوی شهرداری منطقه ۵ تهران گفت: این ساخت و ساز ثبت جهانی برج آزادی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

«سپیده فیروزنیا» معاون اداره میراث فرهنگی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد ساخت یک مسجد در حریم منظر برج آزادی گفت: ما از دی ماه سال گذشته که این بنا در مرحله گود برداری بود، از این مسئله با خبر شدیم و بلافاصله با شهرداری منطقه ۵ تهران مکاتبه کردیم.

وی ادامه داد: از شهرداری این منطقه درخواست کردیم که نقشه‌های مربوط به این بنا را برای ما ارسال کند تا در صورتی که مشکلی برای حریم برج آزادی پیش نیاورد، این ساخت و ساز ادامه پیدا کند اما شهرداری منطقه ۵ هیچ پاسخی تا امروز به ما نداده و همچنان بدون هماهنگی با میراث فرهنگی به ساخت و ساز خود مشغول است.

فیروزنیا اظهار کرد: برای بار دوم نیز امسال نامه دیگری فرستادیم و یک نسخه از آن را به همراه مدارک به دفتر حقوقی میراث فرهنگی سپرده‌ایم تا پیگیری‌های حقوقی نیز انجام شود.

وی در مورد چگونگی آسیب‌رساندن ساخت این مسجد به حریم برج آزادی گفت: عرصه برج آزادی تنها محوطه وسط میدان نیست و تمامی قسمت‌های اطراف میدان را در بر می‌گیرد و همانطور که مشخص است، تاکنون هیچ بنای بلندی اجازه ساخت در اطراف این بنای تاریخی را نگرفته است و نباید چنین اتفاقی نیز بیفتد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی برج آزادی در حال تکمیل است، افزود: متاسفانه در صورتی که شهرداری منطقه ۵ به ساخت و ساز در عرصه این برج ادامه دهد، ثبت جهانی برج آزادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به طور حتم این مسئله با مشکل روبرو خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه