سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان گاف میراث فرهنگی در ثبت خانه سیمین در فهرست میراث ملی!

یادمان

گاف میراث فرهنگی در ثبت خانه سیمین در فهرست میراث ملی!

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران درحالی از هماهنگ نبودن ورثه سیمین دانشور برای ثبت خانه وی در فهرست میراث ملی خبر می دهند که این خانه در سال 83 با شماره 11466 در این فهرست ثبت شده است!

adidas born original women costume for sale - تسوق تشكيلة اديداس اوريجينالز للرجال مع تخفيضات 25 , نمشي - 75% أونلاين في السعودية | LacollesurloupShops - Nike Dunk Low Disrupt 2 "Malachite" - black purple jordan 13 , 001 - DH4402

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران درباره ثبت ملی و خرید خانه "سیمین دانشور" توسط میراث فرهنگی گفته است که ورثه خانه "سیمین دانشور" برای ثبت ملی هماهنگ نیستند ولی ثبت این خانه در اولویت قرار دارد.

وی گفته است: این خانه اکنون در اختیار ورثه قرار دارد و تلاش داریم برای ثبت ملی با آن‌ها ارتباط بگیریم.

مدیرکل میراث پایتخت درحالی ثبت ملی این خانه را دراولویت قرار می دهد که دو خانه از خانه‌های سیمین دانشور و جلال آل احمد هشت سال پیش در فهرست ملی ثبت شده است.

 

خانه مشترک جلال و سیمین در سال83 ثبت ملی شده است

یکی از این خانه ها متعلق به خانه پدری جلال و شمس است که به نام خانه جلال آل احمد در روز بیست و پنجم مهر ماه سال 83 به شماره 11206 در فهرست میراث ملی قرار گرفته است این خانه اکنون در خیابان خیام قرار دارد و هنوز کاربری مشخصی از سوی اداره کل میراث تهران برای آن در نظر گرفته نشده است.

خانه پدری جلال و شمس در سال 83 در فهرست میراث ملی ثبت شد

خانه دیگری نیز در روز بیست و چهارم اسفند سال 83 با شماره 11466 به نام خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور ثبت شده که این خانه با قدمت پهلوی دوم در خیابان شریعتی بن بست ارض قرار گرفته است.

این خانه بنا به اظهارات سیمین دانشور، در سال 1332 توسط مرحوم معینی و بنا به پیشنهاد جلال و سیمین ساخته شده و پس از مراجعت سیمین از آمریکا در مردادماه همان سال به اتفاق جلال در این منزل سکنی داشته اند. پس از فوت جلال در سال 48 سیمین در همین خانه تا پایان عمر زندگی کرد.

بی اطلاعی متولیان میراث فرهنگی از وضعیت خانه های تاریخی تهران نگرانی دوستداران میراث فرهنگی را در حفاظت از میراث ملی بیشتر می کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه