سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان تخریب‌ها خانه‌های تاریخی در تهران تمامی ندارد - حافظ بی‌خانه شد

یادمان

تخریب‌ها خانه‌های تاریخی در تهران تمامی ندارد - حافظ بی‌خانه شد

خانه تقاطع خیابان حافظ و جمهوری که تنها بازمانده از سبک معماری اروپایی- ایرانی بود، چندی پیش با خاک یکسان شد و حالا گودبرداری برای بلندمرتبه سازی، به جای آن همه هویت و خاطره آغاز شده‌است.

nike flex contact boys shoes gray - Nike Air Force 1 Shadow Cashmere/Pale Coral - Pure Violet CI0919 - 700 | Clothes Online , Shoes Online , Giftofvision

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ سریال تخریب خانه‌های تاریخی تهران تمامی ندارد. این بار نوبت خیابان تقاطع حافظ و جمهوری بود که برای همیشه با خاک یکسان شد.
 
این بنای ارزشمند، به نام خانه تقاطع حافظ و جمهوری به شماره 25374 در فهرست آثار ملی در سال 87 ثبت شد. شنیده‌ها حاکی از این است که خانه به یک سرهنگ تعلق داشته اما اطلاعات بیشتری در مورد نام و سمت این فرد به دست نیامده‌است.
 
این تنها تصاویر برجای مانده از خانه تاریخی تقاطع حافظ و جمهوری است. خانه‌ای بزرگ و ارزشمند که در فهرست میراث ملی جای گرفته بود
 
تماس با اداره میراث فرهنگی تهران برای کسب اطلاعات بیشتر از این خانه و چگونگی گرفتن مجوز برای تخریب آن به نتیجه نرسید. هنوز معلوم نیست که چرا شهرداری مجوز ساخت و ساز روی این خانه تاریخی را صادر کرده‌است.
 
نمای بیرون این خانه تاریخی که شاید افراد بسیاری که از این تقاطع عبور کرده‌اند با آن خاطره دارند
 
مدت‌ها به دلیل بی‌توجهی اداره سازمان میراث فرهنگی، این‌ خانه به صورت متروکه در آمد تا اینکه چندی پیش کاملا تخریب شد. در حال حاضر گودبرداری برای ساخت و ساز جدید روی آن آغاز شده است.
 
خانه حافظ تخریب شد
 
به نظر می‌رسد که طی چند سال اخیر، خانه‌های تاریخی شرایط بسیار نامناسبی را پشت سر می‌گذارند و اگر این روند ادامه پیدا کند، دیگر تهران برای همیشه از خانه‌های تاریخی و نشانه‌های معماری‌اش خالی می‌شود.
 

به گفته کارشناسان میراث فرهنگی، تخریب خانه‌های تاریخی نه تنها می‌تواند تهران را از داشتن نشانه‌های معماری دوره‌های مختلف تاریخی تهی کند، هویت و یادمان‌ها و خاطره‌های مردم را از آن بخش شهر برای همیشه از بین می‌برد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه