سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کشف فسیل دو گاو دریایی در کبودراهنگ

یادمان

کشف فسیل دو گاو دریایی در کبودراهنگ

ایرنا- فرماندار کبودراهنگ گفت: دو فسیل گاو دریایی مربوط به 20 میلیون سال پیش از دل تپه های شهر شیرین سو در شهرستان کبودراهنگ کشف شد.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | Nike React Element 87

'احسان قنبری'عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فسیل ها در زمان فعالیت کارگران معدن سنگ مرمری در تپه ای در شهرستان کبودراهنگ کشف شده است.

وی اظهار کرد: با تصمیمات گرفته شده در استان این دو فسیل در مسیر گردشگری شهر شیرین سو به غار علیصدر قرار خواهد گرفت تا گردشگران بتوانند از آنها بازدید کنند.

وی ادامه داد: این تپه یک مکان تاریخی است که می توان با تخصیص اعتبار به آن و آغاز کاوش های تخصصی کشفیات خوبی را در حوزه میراث فرهنگی بدست آورد.

مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کبودرآهنگ نیز در این خصوص گفت: این فسیل ها متعلق به دوران میوسین پیشین یعنی 20 میلیون سال قبل است که از حدود یک ماه پیش در معدن گرانیت در سه کیلومتری شهر شیرین سو از توابع شهرستان کبودراهنگ کشف شده است.

'مهدی غلامی' با بیان اینکه این فسیل فقط قسمت سینه این جانور پستاندار دریایی است و شامل دنده و ستون فقرات این جانور می شود، افزود: سنگ واره این فسیل 110 در 80 سانتی متر است و یکی از فسیل ها دارای 16 مهره ستون فقرات و 20 دنده و دیگری 20 عدد مهره ستون فقرات و 12 عدد دنده قابل شمارش است.

وی با اشاره به اینکه این گاو دریایی در دریا زندگی و تغذیه می کند، گفت : هم اکنون گونه هایی از این جانور در آبهای گرم استوایی و نیمه استوایی زندگی می کند.

شهر شیرین سو در 55 کیلومتری شهرستان کبودراهنگ و 120 کیلومتری شمال شرقی شهر همدان قرار گرفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه