سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی میراث معنوی جاجیم بافی خلخال در آستانه ثبت ملی

جاجیم بافی خلخال در آستانه ثبت ملی

معاون صنایع دستی اردبیل از ثبت جاجیم‌بافی شهرستان خلخال به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی خبر داد.

nike shox mens australia women soccer players - White - DA8301 - 101 - Nike Air Force 1 '07 LX Women's Shoe | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

«علیرضا دباغ عبداللهی» در گفت‌وگو با میراث آریا(chtn)، با بیان این مطلب اظهار داشت: پرونده جاجیم‌بافی آماده شده و به تایید مسوولان ‌اداره‌ کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگر‌ی استان رسیده است.

وی با اشاره به این که پرونده مذکور برای تایید نهایی به سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگر‌ی ارسال شده است، گفت: این پرونده شامل اطلاعاتی از تاریخچه، ‌قدمت، شیوه تولید و طرح، رنگ و نقش این آثار هنری است.

این مقام مسوول گفت: این تولیدات در سال‌های گذشته بیشتر به عنوان پرده و زیرانداز استفاده می‌شد و امروزه از آن در موارد مختلفی همچون روتختی، ‌تولید کیف و کوسن در خانه‌های شهری ‌استفاده ‌می‌شود.

معاون صنایع دستی اردبیل با اشاره به این که جاجیم‌بافی جزو رشته‌های نساجی نیز به شمار می‌آید، تصریح کرد: تصاویری از نمونه آثار تولیدشده به دست هنرمندان استان، دستگاه‌های بافندگی این محصولات و شیوه تولید آن به صورت دست‌‌ساز در این پرونده درج شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه