سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان «ظهیر‌الاسلام» ثبت ملی شد

یادمان

«ظهیر‌الاسلام» ثبت ملی شد

نخستین گام برای حفاظت از خانه‌ی تاریخی «ظهیر‌الاسلام» در تهران توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برداشته شد و این خانه‌ در کنار چند بنای دیگر، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

new nike football boots 2012 2017 - 002 - Nike Air Max 270 ESS Ανδρικά Παπούτσια Γκρι / Λευκό DM2462 | Footwear NIKE - nike air zoom super bad ii white gold 41mm - Sneakers - DialadogwashShops - W Air Max 2090 CT190 700 Barely Volt/Black/Atomic Pink - Low shoes , Women's shoes

خانه‌ی «ظهیرالاسلام» واقع در خیابان شهید قائدی، عمارتی متعلق به اواخر دوره‌ی قاجار است و معماری آن، تلفیقی از معماری ایرانی و فرنگی با گچ‌بری‌های بسیار زیباست که حدود 17 سال پیش، به سازمان تأمین اجتماعی، بخش اداره‌ی املاک و مستغلات فروخته شد و مدت‌ها پیش، بحث‌هایی درباره‌ی ساخت پارکینگ طبقاتی در این مکان مطرح شد.

این خانه به‌تازگی با رأی شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

فرهاد نظری در این‌باره به خبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا گفت: در جلسه، شورای ثبت که 27 مردادماه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد، پنج اثر تاریخی از شهرهای مختلف در فهرست آثار ملی قرار گرفتند و براساس اعلام به استان‌های مرتبط باید هرچه زودتر عرصه و حریم این آثار مشخص و به دفتر ثبت اعلام شود.

وی اظهار کرد: خانه‌ی «ظهیرالاسلام» در خیابان ولی‌آباد تهران نیز با توجه به ارزش تاریخی و منصوب شدن آن به یک شخصیت ملی در این فهرست قرار گرفت.

او قلعه‌ی تاریخی «جندق» در خور و بیابانک، خانقاه «شیخ صفی‌علی‌شاه» در تهران، آرامگاه «حسین‌آقا جوان‌بخت» در کهگیلویه و بویراحمد و «باغستان» در قزوین را از جمله آثاری دانست که با رأی شورای ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

وی افزود: در جلسه‌ی این شورا، روستای «کلایه» در حوزه‌ی روستای الموت در استان قزوین با توجه به معماری ویژه و بافت بکر و دست‌نخورده‌اش، عمارت «رشیدیه» در بوشهر، میدان «ساعت» تبریز و حمام «بلاغی» در قزوین نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه