سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان «چهارباغ (بلوار) کشاورز» ثبت ملی شد

یادمان

«چهارباغ (بلوار) کشاورز» ثبت ملی شد

چهارباغ تاریخی و ارزشمند «کشاورز» پس از حدود سه سال بالاخره شماره ثبت گرفت و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، 18 بهمن 91 در هشتمین همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت اعلام شد که «بلوار کشاورز» در فهرست آثار ملی به ثبت رسید، تصمیمی که به نظر می‌رسید فقط یک موافقت برای ثبت این محوطه‌ی تاریخی و ارزشمند است،‌ چون حتی پس از آن هیچ شماره‌ای به نام شماره ثبت این محوطه تاریخی اعلام نشد.

اما از مدتی پیش که شنیده شد برنامه‌هایی برای عبور خط  اتوبوس «تندرو» از بلوار کشاورز مطرح شده است! به نظر می‌رسد بار دیگر پیگیری‌ها برای ملی کردن این محوطه‌ی تاریخی از سر گرفته شده است.

فرهاد نظری، مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ این شنیده‌ها اظهار کرد: حتی اگرچنین طرحی داشته باشند دیگر امکان عملیاتی کردن آن را ندارند، چون 25 شهریور ماه این محوطه‌ی تاریخی را به شماره‌ی 31321 در فهرست آثار ملی به ثبت رساندیم.

به گفته‌ وی محدوده‌ ثبت ملی شده‌ این محوطه‌ی تاریخی از پیاده‌روی جنوبی تا پیاده‌روی شمالی میدان ولی‌عصر (عج) تا ابتدای کارگر شمالی درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، بلوار کشاورز یکی از نخستین‌ بلوارهای ایران است که در دوره‌ی پهلوی اول و زمانی که منطقه‌ی 6 تهران در حال شکل‌گیری بود، ساخته شد. همچنین نهر کرج در زمان امیرکبیر آب را از شهرستان کرج از طریق این بلوار به تهران منتقل می‌کرد. به همین دلیل، این محدوده از نظر تاریخی و ملی جایگاه ویژه‌ای دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه