سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی کشور: اداره کاخ گلستان و باغ‌های ایرانی با چارچوب پایگاه جهانی

یادمان

مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی کشور: اداره کاخ گلستان و باغ‌های ایرانی با چارچوب پایگاه جهانی

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور گفت: به زودی برای دو اثر جهانی کاخ گلستان و باغ‌های ایرانی پایگاهی زیر نظر این دفتر تشکیل می‌شود.

nike-dunk-low-coast-uncl | Basketball - Sports shoes , DialadogwashShops - Jordan max Aura 2 CK6636 041 Black/White/University Blue - nike sb dunk high premium stars shoes 2016 - Footwear NIKE - Humanity's shoes

فرهاد عزیزی در گفت و گو با هنرنیوز ضمن اعلام این مطلب که هنوز برای مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ گلستان که در سی‌ و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شد، پایگاهی تشکیل نشده است، افزود: این مجموعه اخیراً و در تیرماه ۹۲ به ثبت جهانی رسیده البته چون این کاخ مدیریت جداگانه‌ای دارد و نوع تشکیلات مدیریتی آن با آثار ثبت جهانی شده‌ متفاوت است هنوز پایگاه آن تشکیل نشده است.

وی با بیان این موضوع که هم افزایی برای مدیریت کاخ ضروری است، خاطرنشان کرد: تشکیلات کاخ گلستان باید با تشکیلات مد نظر دفتر پایگاهها تطبیق پیدا کند. بنابراین مدیر کاخ، مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان نیز محسوب می‌شود.

به گفته عزیزی برخی معیارها و چارچوبها از سوی امور پایگاه‌ها برای مدیریت این اثر جهانی مد نظر است که هم از نظر برنامه‌ریزی و هم نظارتی به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ می‌شود تا هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد.
او تصمیم گیری درباره تمامی وظایفی که در یک پایگاه از لحاظ حفاظتی، مرمتی، ساماندهی، معرفی و ... انجام می‌شود را مبتنی بر خرد جمعی دانست که هیات راهبردی باید مسائل فنی آن را پیش ببرد.

مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی کشور در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز برای باغ‌های ایرانی پایگاهی تشکیل نشده است، توضیح داد: تشکیلات مستقلی در تهران برای برنامه‌ریزی و هدایت هماهنگ همه باغ‌های ایرانی راه اندازی می‌کنیم اکنون هر یک از باغ‌های ثبت جهانی شده، دارای یک مدیر داخلی هستند که در آینده باید زیر نظر مدیر اصلی پایگاه باغ‌های ایرانی فعالیت کنند بنابراین در مرحله تعیین مدیر پایگاه جهانی ۹ باغ ایرانی هستیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه