سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان پرونده 3 محوطه تاریخی آذربایجان‌ غربی آماده ارائه برای ثبت ملی

یادمان

پرونده 3 محوطه تاریخی آذربایجان‌ غربی آماده ارائه برای ثبت ملی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی گفت: 3 محوطه و اثر تاریخی برای ثبت ملی به پنجمین همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث فرهنگی معرفی می‌شوند.

LTB - JuzsportsShops | Air Jordan 1 Mid 554724 - nike air sweet lunar shoes sale free shipping - 271 Hemp – JmksportShops

به گزارش میراث آریا(chtn)، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی، «خسرو فری» با اعلام این خبر افزود: پرونده‌های مذکور شامل محوطه‌های تاریخی تپه اسلام‌آباد در میاندوآب، قلعه دم‌دم در ارومیه و کتیبه عین‌الروم در اشنویه است که هر 3 متعلق به هزاره اول قبل از میلادند.

وی یادآور شد: این پرونده‌ها بر اساس قالب‌های ارسالی از اداره کل ثبت آثار تاریخی، طبیعی و معنوی کشور و به دست گروه کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی تهیه و تنظیم شده‌اند.

فری اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی تپه اسلام‌آباد میاندوآب داشتن حجاری و صخره‌تراشی و پلکان سنگی مربوط به قوم اورارتو است.

این مقام مسوول با اعلام این که قلعه دم دم جزو قلاع استحفاظی است، ادامه داد: در این قلعه از سنگ‌های بدون ملات به صورت خشکه‌چین استفاده شده است.

فری همچنین اعلام کرد: کتیبه عین‌الروم نخستین و قدیمی‌ترین سنگ‌نوشته غیرمنقول اورارتویی استان، مربوط به منوا پادشاه اورارتویی است که در ارتباط با آب نوشته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه