سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ثبت جهانی کلیسای وانک اصفهان در سال 2013

یادمان

ثبت جهانی کلیسای وانک اصفهان در سال 2013

مدیر پایگاه کلیساهای تاریخی ایران از اتمام عملیات مستند‌سازی و تهیه پرونده ثبتی کلیسای تاریخی وانک اصفهان به منظور ثبت جهانی این بنای مذهبی و تاریخی در سال آینده میلادی خبر داد.

Air Jordan 1 Blue Chill Womens CD0461 401 Release Date 4 | Boots - Ankle boots COACH , High boots and others - DialadogwashShops - Lorimer Bootie C5917 11000148EDC Dark Cranberry/Multi - botines adidas botitas 2016 black hair girls meme - Women's shoes

به گزارش فارس، شرلی آودیان گفت: هم اکنون مطالعات کلی این بنای تاریخی به پایان رسیده و پرونده ثبت آن به منظور ارسال به یونسکو تهیه شده است.
 
وی افزود: بدون شک این کلیسای تاریخی در سال 2013 میلادی به ثبت جهانی خواهد رسید چرا که پرونده ثبتی آن با زحماتی چندین ساله و بدون نقص تهیه شده است.
 
کلیسای وانک یا «آمنا پرکیج» نام کلیسایی است در محله جلفای اصفهان که از روی کلیسای «سنت استپانوس» در جلفای آذربایجان کپی برداری شده‌ است. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارامنه اصفهان بوده و در زمان شاه عباس دوم ساخته شده‌ است.
 
ارامنه بعد از کوچ بزرگ از جلفا یعنی در سال 1605 میلادی به دستور شاه عباس دوم به اصفهان آورده شدند. این کلیسا با هزینه و دستور شاه عباس کبیر ساخته شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه