سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان کوه قیه ماکو در آستانه ثبت جهانی

یادمان

کوه قیه ماکو در آستانه ثبت جهانی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منظره فرهنگی کوه قیه ماکو ثبت جهانی می‌شود.

991 - CN9671 - Blauw - Nike Air Max 1 By You Custom herenschoen - nike air max lays blue cheese commercial actor | nike air pegasus 29 mens 4e online - Nike M2K Tekno Shoes Άσπρα AO3108 - 100

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «اسماعیل‌زاده» در جلسه‌ی مشترک ثبت جهانی کوه قیه ماکو و بررسی مشکلات احیاء مسجد ابوالفضل عباس(ع)، در زیر کوه قیه ماکو گفت: با برطرف کردن موانع و اشکالات، کوه قیه ماکو ثبت جهانی می‌شود.

وی گفت: باید همه‌ی نقطه نظرات کارشناسی برای ساخت مسجد توسط میراث ارائه شود تا هیچ مشکلی در ثبت جهانی آن نداشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: وجود این مسجد به گردشگری مذهبی در منطقه کمک می‌کند اما باید کارها به‌صورت کارشناسی و طبق اصول علمی پیش رود.

اسماعیل‌زاده گفت: ثبت جهانی منظر کوه قیه و بافت قدیمی شهر ماکو هم‌نشینی یک اثرطبیعی با یک مجموعه تاریخی است و ظرفیت‌های زیادی برای منطقه آزاد ماکو دارد و با ثبت جهانی کوه قیه ماکو ظرفیت و پتانسیل گردشگری این منطقه رونق و کار مهمی در تاریخ این منطقه خواهد بود.

در این جلسه «محمد فتحی» معاون میراث فرهنگی استان نیز گفت: با توجه به این‌که امسال نگاه سازمان برای ثبت کوه قیه ماکو معطوف شده باید بازسازی این مسجد لطمه‌ای به چشم‌انداز قلعه تاریخی و کوه قیه وارد نکند تا بتوانیم با معیارهای جهانی کوه قیه را ثبت جهانی کنیم.

«جبرئیل ابراهیم‌پور» رئیس اوقاف ماکو نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از تاریخ ساخت مسجد حضرت ابوالفضل عباس(ع) برطرف شدن مشکل و تسریع در بازسازی این مسجد را خواستار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه