سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان ساختمان «سازمان انتقال خون» هم ملی می‌شود

یادمان

ساختمان «سازمان انتقال خون» هم ملی می‌شود

ساختمان قدیمی سازمان انتقال خون تهران‌ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و شهرداری منطقه 6، مرمت و احیاء می‌شود.

SneakersbeShops® , Shop Online For Luxury, High-End Fashion, Expensive & Authentic Designer Brands | Asics Gel-Lyte XXX Shoe Palace Japan - 1201A209-400

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی ایسنا، در تفاهم‌نامه‌ای که صبح امروز (جمعه 31 مرداد ماه) بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، سازمان انتقال خون‌ و شهرداری منطقه شش تهران تنظیم شد، بخش قدیمی سازمان انتقال خون که در خیابان فلسطین قرار دارد‌، مرمت و احیاء می‌شود.


مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که بین این سه سازمان امضا شد‌، نخست بحث ثبت بخش قدیمی سازمان انتقال خون که متعلق به اواخر دوره قاجار یا اوایل پهلوی اول است‌، مورد بررسی قرار گرفت و قرار است این ساختمان در فهرست آثار ملی به ثبت برسد.


رجبعلی خسروآبادی با اشاره به تهیه گزارشی که مدتی قبل معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران‌، از این ساختمان تاریخی تهیه کرده است،‌ افزود: براساس این تفاهم‌نامه بحث سامان‌دهی و مرمت بنا در دستور کار قرار گرفت و نقش سه دستگاه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران‌، سازمان انتقال خون‌ و شهرداری منطقه شش تعریف شد.


به گزارش ایسنا،‌ احمد مسجد جامعی نیز که در تهران گردی این هفته خود از این بنای تاریخی دیدن کرد با تاکید بر لزوم ثبت این بنا تاکید کرد و گفت: با سند همکاری که بین این سه سازمان تنظیم شده است، باید هرچه سریعتر این بنا را ثبت ، مرمت و بازسازی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه