سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان پیگیری ویژه برای ثبت جهانی تاق بستان

یادمان

پیگیری ویژه برای ثبت جهانی تاق بستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بر پیگیری ویژه روند ثبت جهانی کردن تاق بستان تاکید کرد.

تسوق ماست اند هاربر السعودية أونلاين مع تخفيضات 25 - charles barkley nike shoes for sale cheap jordan , نمشي - 75% | Latest Air Jordan 1 Mid GS Canvas Pink/Tan/Soft Yellow/Lime Green/White 2021 For Sale DJ0338 - 100 - nike sb satire canvas grey and blue dress

نصرت اله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نشستی با اعضای شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اظهار کرد: در این نشست پیرامون مسائل مختلف مربوط به آثار تاریخی استان کرمانشاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در چند سال اخیر همواره در صدر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بوده، بحث جهانی کردن تاق بستان است که در این جلسه نیز بر این مهم تاکید ویژه شد.

این مقام مسئول یادآور شد: تاق بستان چشم و چراغ گردشگری استان کرمانشاه است و چه بسا که بیشتر مردم کشور و حتی دنیا، کرمانشاه را بیش از هر چیز دیگری با تاق بستانش می شناسند. بنابراین توجه ویژه به این مجموعه تاریخی فرهنگی شهر کرمانشاه در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه، گفت: همچنین در این جلسه بر لزوم توجه به ثبت آثار تاریخی شناسایی شده استان در شورای ثبت آثار ملی کشور تاکید شد.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه بیش از 4000 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که بخش قابل توجه آن را تپه‌ها و محوطه های تاریخی تشکیل می‌دهند، بنابراین به منظور حفاظت بیشتر از این آثار ارزشمند تاریخی که به نوعی میراث گذشته گان ما به شمار می آیند، باید هرچه سریعتر در راستای ثبت ملی کردن آنها گام برداریم.

سپهر تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای بیشترین تعداد تپه‌های تاریخی ثبت ملی شده در سطح کشور است که این مهم اهمیت کار در اداره کل میراث فرهنگی استان را نشان می‌دهد. حفاظت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخریب آنها وظیفه‌ای سنگین بر دوش میراث بانان کرمانشاهی است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه