سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مدیرکل دفتر پایگاه‌های میراث جهانی خبر داد: "میمند" در نوبت ثبت جهانی

یادمان

مدیرکل دفتر پایگاه‌های میراث جهانی خبر داد: "میمند" در نوبت ثبت جهانی

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،گفت: در حال حاضر روستای تاریخی میمند در نوبت ثبت جهانی برای سال ۲۰۱۴ قرار دارد.

shock drop air force 1 full uv reactive | nike air sport attack red bank blue Mid Linen - Grailify - nike sweet classic leather sneaker sandals

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،گفت: در حال حاضر روستای تاریخی میمند در نوبت ثبت جهانی برای سال ۲۰۱۴ قرار دارد.

فرهاد عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان،اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان دو اثر در فهرست میراث جهانی قرار دارد که با ثبت میمند در فهرست یونسکو،در مجموع تعداد آثار جهانی استان کرمان به سه اثر افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم نخستین اثر ثبت شده کرمان در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود،گفت: این اثر پس از زلزله دهشتناک سال 82 شهر بم، در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باغ شاهزاده ماهان دومین اثر جهانی استان کرمان است، تصریح کرد:کرمان جزو معدود استان‌های کشور است که دو اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی دارد.

عزیزی با اشاره به وجود 24 اثر ثبت جهانی در سطح کشور، بیان کرد: بم تنها شهری است که منظر فرهنگی آن به ثبت جهانی رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه با اقدامات حفاظتی و مرمتی سال‌های گذشته، ارگ بم از فهرست میراث در خطر خارج شده است، افزود:باید تأثیر این اثر تاریخی بر مردم و فرهنگ شهر بم بررسی شود.

مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در آینده نزدیک پایگاه جهانی باغ شاهزاده فعالیت خود را آغاز می‌کند،گفت: هر ساله گردشگران بسیاری از این باغ منحصر به فرد ایرانی بازدید می‌کنند.

عزیزی با اشاره به وضعیت نامطلوب اعتبارات سازمان میراث فرهنگی در سال‌های اخیر،خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از سال آینده اعتبارات به شکل 100 درصد تخصیص داده می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه