سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان در بیانیه فعالان میراث‌فرهنگی استان خوزستان آمده‌است: از شوش و دو اثر جهانی خوزستان حمایت کنید

یادمان

در بیانیه فعالان میراث‌فرهنگی استان خوزستان آمده‌است: از شوش و دو اثر جهانی خوزستان حمایت کنید

انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی خوزستان با نوشتن بیانیه‌ای از استاندار این شهرستان خواستار هماهنگی‌ ویژه با میراث‌فرهنگی، ابطال و لغو تمامی فعالیت‌های متعرضانه اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده عرصه و حریم آثار جهانی خوزستان و تخصیص ردیف بودجه مشخص برای حفاظت از دو اثر جهانی و ثبت پرونده‌ محوطه‌ باستانی شوش شدند.

Oakley MOD5 MIPS SNOW HELMET – ADULT - SneakersbeShops | WS327KA - Buy now New Balance 327 SEASONAL CLASSIC - adidas edge lux 120111741 black edition release

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ استان خوزستان با دو اثر جهانی چغازنبیل و سازه‌های آبی تاریخی شوشتر را در فهرست جهانی یونسکو دارد و با ثبت محوطه باستانی شوش در آینده، خوزستان نخستین استان کشور به‌شمار می‌رود که دارای سه اثر جهانی است. اما این آثار و محوطه‌ها در خوزستان از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند. فعالان و دوستداران میراث‌فرهنگی این استان با نوشتن بیانیه‌ و خطاب قراردادن استاندار خوزستان خواستار هماهنگی‌های ویژه و تخصیص ردیف بودجه مشخص استانی برای حمایت و حفاظت از این سه اثر شدند.
 
«مجتبی‌گهستونی» دبیر انجمن تاریانا با اعلام این مطلب به CHN گفت: استان خوزستان با دو اثر جهانی چغازنبیل و سازه های آبی تاریخی شوشتر و ثبت قریب الوقوع محوطه باستانی شوش در فهرست میراث جهانی، نخستین استان کشور خواهد بود که با دارا بودن 3 اثر جهانی به جایگاه و منزلت خاص و بی نظیری در جغرافیای فرهنگی منطقه و بین الملل دست خواهد یافت. به همین منظور بیانیه‌ای با خطاب قرار دادن دکتر مقتدایی، استاندار خوزستان تنظیم شد و در این بیانیه به موارد زیر تاکید شد.
 
دکتر مقتدایی
استاندار محترم خوزستان
باسلام
 
احتراما به استحضار می‌رساند،استان خوزستان با دو اثر جهانی چغازنبیل و سازه های آبی تاریخی شوشتر و ثبت قریب الوقوع محوطه باستانی شوش در فهرست میراث جهانی، نخستین استان کشور خواهد بود که با دارا بودن 3 اثر جهانی به جایگاه و منزلت خاص و بی نظیری در جغرافیای فرهنگی منطقه و بین الملل دست خواهد یافت.
 
 وجود سه اثر جهانی در خوزستان لزوما تعهداتی در سطح ملی و بین المللی برای دولت به وجود می‌آورد که اجرای آن تعهدات همیاری و همکاری کلیه دستگاههای ذیربط، متولی و بالاخص استانداری خوزستان به عنوان بالاترین مرجع دولتی در استان را طلب می‌کند.
 
احتراماً همانگونه که مستحضرید استان خوزستان با دو اثر جهانی چغازنبیل و سازه های آبی تاریخی شوشتر و ثبت قریب الوقوع محوطه باستانی شوش در فهرست میراث جهانی، نخستین استان کشور خواهد بود که با دارا بودن 3 اثر جهانی به جایگاه و منزلت خاص و بی نظیری در جغرافیای فرهنگی منطقه و بین الملل دست خواهد یافت.
 
لذا با عنایت به موارد فوق کلیه امضاکنندگان این عریضه از آن والا مقام که حسن نظرتان نسبت به حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی بر همگان ثابت شده است، تقاضا داریم موارد ذیل را بذل عنایت بفرمایید:
 
ـ ایجاد ردیف بودجه خاص و اختصاص اعتبارات استانی برای حفاظت و صیانت از 3 اثر جهانی در خوزستان جهت انجام تمام و کمال در قبال مواریث بشری.
 
ـ ابطال و لغو کلیه فعالیت های متعرضانه اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده عرصه و حریم آثار جهانی خوزستان.
 
ـ خروج کلیه دستگاههای دولتی از محدوده عرصه و حریم آثار جهانی خوزستان

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه