سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان مهدی حجت در انتظار نظر کارشناسان درباره شوش

یادمان

مهدی حجت در انتظار نظر کارشناسان درباره شوش

رییس ایکوموس ایران گفت: پس از اعلام نظر کارشناسان و باستان‌شناسانی که در محوطه‌ی باستانی شوش کار کرده‌اند، ما نیز نظر خود را به یونسکو اعلام می‌کنیم.

JuzsportsShops , Achète, vends ou échange les vêtements, chaussures et accessoires que tu ne portes plus ! | Trending

به گزارش خبرنگار بخش میراث فرهنگی ایسنا، هشتم شهریورماه امسال سرپرست هیئت گمانه‌زنی و تعیین حریم شوش - محمدتقی عطایی - در نامه‌ای خطاب به رییس ایکوموس ایران - مهدی حجت - از او خواست تا موضوع ثبت جهانی «مجموعه باستانی شوش» را که از نظر تاریخی و تمدنی اهمیت فوق‌العاده‌ای برای ایران و جهان دارد، به‌طور «ویژه و مسوولانه» پیگیری کند.


مهدی حجت درباره‌ی این درخواست، به خبرنگار ایسنا گفت: ما تکلیف قانونی خود را انجام می‌دهیم؛ هر اثری که بخواهد در فهرست میراث جهانی به ثبت برسد، ایکوموس بین‌المللی نظر ایکوموس آن کشور را جویا می‌شود و از آنجا که ما بخش کارشناسی ایکوموس بین‌المللی در ایران هستیم، باید نظر خود را به این سازمان جهانی اعلام کنیم.


وی تأکید کرد: ایکوموس ایران با جمع‌بندی نظر همه‌ی کسانی که از ابتدا تا کنون در تعیین حریم شوش مداخله داشته و باستان‌شناسانی که در این محوطه کار کرده‌اند‌، نظر کارشناسی خود را به ایکوموس بین‌المللی ارائه می‌کند.


او با اشاره به این‌که این اعلام نظر، زمانی که اعضای ایکوموس جهانی برای بررسی محوطه‌ی شوش به ایران بیایند انجام خواهد شد، افزود: هنوز زمان دقیق حضور آن‌ها در ایران اعلام نشده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه