سه شنبه, 29ام اسفند

شما اینجا هستید: رویه نخست یادگارهای فرهنگی و طبیعی یادمان بخشدار بخش شاوور شوش: یک بنای ثبت ملی در شاوور شوش تخریب شد

یادمان

بخشدار بخش شاوور شوش: یک بنای ثبت ملی در شاوور شوش تخریب شد

بخشدار بخش شاوور از توابع شهرستان شوش نسبت به تخریب سقف بنای سادات از میراث فرهنگی گله کرد.

عباس پورعاطف در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: متاسفانه بخشی از سقف بنای سادات تفاخ فرو ریخت و هنوز میراث فرهنگی هیچ گونه تماسی با من نداشتند. این بنا ثبت ملی است اما مورد کم توجهی مسئولان میراث واقع شده است.

پورعاطف توضیح داد: بنا متعلق به سادات تفاخ است و آنها حاضر هستند بنایی در آنجا بسازند ولی میراث فرهنگی می گوید این بنا تنها باید مورد مرمت قرار گیرد اما حتی بنا را مرمت نکردند.

وی گفت: در فاصله هزار متری از این بنای ثبت ملی، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن کشور وجود دارد که بنایی تاریخی به شمار می آید و در واقع بنای سادات بنایی پرت و دور افتاده نیست و هر کسی می تواند به سادگی از طریق قطار در محل حضور یافته و از این بنا بازدید کند.

بخشدار شاوور توضیح داد: خواستار رسیدگی هرچه زودتر به این بنا هستیم. همچنین آمادگی داریم در امر معرفی روستاهای هدف گردشگری نیز در کنار میراث فرهنگی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بنای سادات تفاخ یا «لگیطه» سال ۱۳۸۹ به شماره ۳۰۲۶۹ به ثبت ملی رسیده است و از آن موقع تا کنون برنامه ای برای معرفی، احیا و مرمتش صورت نگرفت تا اینکه طی روزهای اخیر بخشی از سقف این بنای اسلامی تخریب شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

در همین زمینه